روایت سینمایی از حمله به مساجد نیوزیلند


روایت سینمایی از حمله به مساجد نیوزیلند

نویسنده و کارگردان مصری از طرح جدید خود برای ساختن فیلمی در مورد تیراندازی در مساجد «کریستچرچ» نیوزلند که منجر به کشته شدن 51 نفر شد، خبر داد.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از «اوتاگو دیلی تایمز» ، نویسنده و کارگردان مصری از طرح جدید خود برای ساختن فیلمی در مورد تیراندازی در مساجد «کریستچرچ» نیوزلند که منجر به کشته شدن 51 نفر شد،خبر داد.

«معز مسعود» پیش از این حدود 9 روز پش از حملات کریستچرچ اعلام کرده بود که قصد دارد چنین فیلمی را بسازد اما آن را قطعی نکرده بود.

روزنامه « Variety» در گزارشی اعلام کرد که عنوان پیش فرض این فیلم «سلام برادر» است ،کلماتی که فرد تیرانداز هنگام ورود به مسجد «النور» گفت و شروع به تیراندازی کرد.

عوامل این فیلم اخیرا برای دیدار با مقامات و خانواده های قربانیان این حادثه و همچنین بازماندگان و خانواده های آنها به کریستچرچ رفته بودند.

«ریک کاستاندا» که همراه با مسعود متن این فیلم را نوشته است در کریستچرچ با امام « Gamal Fouda» ،رئیس مسجد النور و یکی از بازماندگان حمله به این مسجد دیدار کرد.

«کاستاندا» همچنین با « Alabi Lateef Zirullah» امام مسجد «لینوود» که از این تیراندازی جان سالم به در برده بود دیدار کرد.

وی تاکید کرد که این فیلم یک «درام» است و ابراز امیدواری کرد که بتواند برای ساخت این فیلم بیشتر به حقیقت نزدیک شود.

«معز مسعود» گفت که میخواهد این فیلم مردم سراسر جهان را برای بحث در مورد آن روز و ادامه گفتگوهای مثبت برای آینده ای که بر اساس فهم متقابل باشد،گرد هم بیاورد.

«سلام برادر» ،اولین پروژه در مورد تیراندازی های کریستچرچ است که کار بر روی آن به زودی آغاز خواهد شد.

پایان پیام/7

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه دینی و مذهبی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


هیچگاه موز و تخم مرغ را باهم نخورید