ظرفیت دستگاه ها برای ارتقای روابط قزوین با روسیه شناسایی شود


ظرفیت دستگاه ها برای ارتقای روابط قزوین با روسیه شناسایی شود

قزوین – ایرنا – مدیر کل دفتر جذب و حمایت از سرمایه گذاری استان قزوین گفت: با توجه به برگزاری نشست کمیسیون دایمی همکاری های ایران و روسیه در 27 خردادماه سال جاری باید ظرفیت های دستگاه های قزوین برای ارتقای سطح روابط با این کشور شناسایی شود.

به گزارش ایرنا مرتضی علیخانی روز چهارشنبه در نشست هماهنگی برای ارتقای سطح همکاری های استانی ایران و روسیه که در استانداری قزوین برگزار شد، افزود: براساس تفاهم نامه ای که در سال 1390 بین کمیسیون دایمی همکاری های ایران و روسیه منعقد شد بخش خصوصی استان سفرهایی را به روسیه داشته و تفاهم نامه هایی را تحت عنوان خواهرخواندگی با برخی از استان ها از جمله استان چواش این کشور منعقد کرده اند.
وی افزود: با توجه به برگزاری نشست چهارم این کمیسیون در 27 خردادماه سال جاری باید تمامی ظرفیت ها، توانمندی ها و فرصت های استان در بخش های مختلف گردشگری، صنعت، کشاورزی و دانشگاه ها شناسایی شده و برای ارایه به این نشست در قالب کتابچه و فایل آماده سازی شود.
علیخانی اضافه کرد: در شرایط فعلی اقتصادی و تحریم های ظالمانه دشمنان، ارتقای سطح ارتباطات اقتصادی و تبادلات صادراتی و وارداتی قزوین با استان های کشور روسیه یک فرصت برای استان است و باید نهایت استفاده را از این فرصت داشت.
مدیر کل دفتر جذب و حمایت از سرمایه گذاری استان قزوین افزود: باید تمامی ظرفیت های استان را با شناساسی ظرفیت های استان های مورد نظر روسیه شناسایی کرده و زمینه جذب سرمایه گذاری یا توسعه روابط اقتصادی و تجاری دوطرفه را فراهم آوریم.
استان قزوین چهار هزار واحد تولیدی و 15 شهرک و ناحیه صنعتی دارد.
6101


منتخب امروز


پایانه کانتینری بندر خرمشهر با70 درصد پیشرفت در دست ساخت است