مشاوره قبل از ازدواج در پیشگیری از طلاق، نقش موثری دارد


مشاوره قبل از ازدواج در پیشگیری از طلاق، نقش موثری دارد

ید - ایرنا- مدیر کل امور اجتماعی استانداری یزد گفت: پیشگیری از ناهنجاری ها و آسیب های اجتماعی در بین جوانان به طرح و برنامه مدون و همکاری دستگاه ها و خانواده ها نیاز دارد و مشاوره قبل از ازدواج در کاهش طلاق موثر است.

به گزارش ایرنا، فخرالسادات خامسی روز چهارشنبه در بازدید از مرکز اورژانس اجتماعی مهریز افزود: فعالیت های موازی بدون برنامه مشخص نتیجه ای در پیشگیری از آسیب های اجتماعی ندارد.
وی ادامه داد: برای کاهش آسیب های اجتماعی و فرهنگی هر منطقه باید مشکلات بررسی و سپس اولویت بندی و در قالب یک برنامه مشخص با بهره گیری از تمام ظرفیت ها رسیدگی شود.
این مسئول اظهار داشت: کارگروه های اجتماعی باید آسیب های اجتماعی منطقه را ابتدا رصد کند و بهزیستی به عنوان یکی از سازمان های تخصصی در این حوزه باید با اولویت بندی آسیب ها اجتماعی اقدام های موثر را اجرایی کند.
خامسی از امضای تفاهم نامه دادگستری و سازمان بهزیستی در خصوص ارائه خدمات مشاوره به زوج های متقاضی طلاق قبل از تشکیل پرونده در دستگاه قضائی خبر داد.
همچنین رئیس اداره بهزیستی مهریز گفت: در سال 1397 ، 181مورد پرونده طلاق به مرکز اورژانس اجتماعی این شهرستان رجاع شد که در نتیجه مداخلات 31 درصد موارد منجر به سازش شد.
علیرضا علیزاده افزود: در این مدت 55 پرونده طلاق با مداخلات تیم اورژانس اجتماعی مهریز ختم به خیر شد و بیشتر پرونده‌های ارجاعی به این اورژانس در گروه سنی 20 تا 35 سال قرار دارد.
وی عمده دلایل زوج‌ها برای طلاق را شامل اعتیاد، دخالت اطرافیان و مشکلات اقتصادی ذکر کرد و همکاری مردم و دستگاه های اجرایی را برای حل مشکلات فرهنگی خواستار شد.
مرکز مداخله در بحران (فردی، خانوادگی و اجتماعی) در مهریز از سال 1390با هدف کاهش طلاق و در صورت وقوع طلاق، کاهش آسیب های اجتماعی ناشی از آن تشکیل شده و پرونده‌های ارجاعی از دادگستری و خود معرف را پوشش داده است .
مرکز شهرستان 55 هزار نفری مهریز در 30 کیلومتری جنوب شهر یزد قرار دارد.
7536/ 6197

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خانواده

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


زایمانی که بین 4.5 میلیون وضع حمل یک بار اتفاق می افتد !