ولایت مقام معظم رهبری، دلیل بهره مندی ما از قرآن می شود


ولایت مقام معظم رهبری، دلیل بهره مندی ما از قرآن می شود

آیت الله دژکام گفت: باید ولایت مومنان را داشته باشم و رهبر انقلاب مومن است، اطمینان قلب و یقینش از قران است و ولایت ایشان ما را از قرآن بهره مند می کند، خواندن قرآن بدون ولایت مومن به جایی نمی رسد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شیراز، «آیت الله لطف الله دژکام» امشب (چهارشنبه 25 اردیبهشت) در آیین تجلیل از برگزیدگان بیست و ششمین مسابقات قرآن کریم دارالقرآن مرکزی سپاه فجر استان فارس و اختتامیه قرآن آموزی بیش از ۶۰۰ قرآن پژوه دارالقرآن معاونت تعلیم و تربیت سپاه احمد بن موسی (ع) گفت: شرکت کردن ۱۲ هزار نفر در مسابقات قرآن نشان از علاقه مردم استان فارس به قرآن است.

نماینده ولی فقیه در فارس با بیان اینکه خداوند خودش قرآن را در قرآن کریم معرفی کرده است، افزود: به تعبیر قرآن کریم، قرآن شفا و رحمت است و فایده قرآن برای مومنان و متقیان است، گمان نکنیم هرکس قرآن بخواند حتما سود می برد، قرآن هدایت برای باتقوایان و شفا برای مومنان است.

امام جمعه شیراز بیان کرد: در قرآن گفته شده قرآن برای ظالمان خسارت به بار می آورد، ایمان به عنوان رکن و پایه اساسی در بهره بردن از قرآن مطرح شده است، مومنان ولایت خدا را دارند، بنابراین بهره بندی از قرآن با ولایت و سرپرستی خدا به ما می رسد.

وی با بیان اینکه قرآن ما را در مسیر ولایت الهی پیش می برد، اظهار کرد: مومن، ولی اش پیامبر است و با ولایت او از قرآن بهره مند می شود، بعد از پیامبر هم باید مومن را ولی خود قرار بدهیم.

آیت الله دژکام تأکید کرد: بوسیدن دست زن رئیس جمهور آمریکا توسط «ملک سلیمان» خفت بار بود و نشان داد او مومن نیست، عده ای قرآن می خوانند و زیر چتر کفر می ایستند و این برای مسلمان حقارت بار است.

نماینده ولی فقیه در فارس با بیان اینکه باید مرتب به قرآن مراجعه کرد، متذکر شد: باید ولایت مومنان را داشته باشم و رهبر انقلاب مومن است، اطمینان قلب و یقینش از قران است و ولایت ایشان ما را از قرآن بهره مند می کند، خواندن قرآن بدون ولایت مومن به جایی نمی رسد.

امام جمعه شیراز عنوان کرد: به برکت ولایت مومنین است که کشور به اینجا رسیده است، اینکه ۱۲ هزار قرآن آموز در یک رویداد قرانی شرکت می کند بخاطر ولایت مومنین است که باید قدر بدانیم به سمتی برویم که زندگی با قوام و با ثباتی در دنیا و آخرت نصیب ما شود، بهترین راه هدایت، قرآن است که باید عملیاتی شود.

وی خاطرنشان کرد: اگر ما توانستیم در زندگی خود تأثیر قران را نشان دهیم نشان از این است که تلاوت و قرآن ما به جایی رسیده است، ما می توانیم راه و رسم زندگی قرآنی را در زندگی پیاده کنیم و آن زمان استفاده از قرآن صحیح انجام شده است.

آیت الله دژکام یادآور شد: در هنگام تلاوت آیات قرآن باید خود را با صفات مومنین و منافقان قیاس کنید تا ببیند راه را درست یا اشتباه رفته اید، همانطور که حافظ شیرازی، قرآن در اشعار، روح و زندگی اش تاثیر گذاشته است، در غزلیات این شاعر آیات قرآنی استفاده شده و حتی اثبات شده لحن اشعارش شبیه لحن قرآن است.

پایان پیام/588

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه قرآن و معارف

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


لخته خون گوشتی شبیه جگر در پریودی چیست و چه علتی دارد‌؟ +‌روش درمان