سالانه 670 تن گوشت بوقلمون در خمین تولید می شود


سالانه 670 تن گوشت بوقلمون در خمین تولید می شود

خمین - ایرنا - رئیس شبکه دامپزشکی خمین گفت: ظرفیت تولید گوشت بوقلمون در این شهرستان سالانه 670تن است که این ماده پروتئینی با استقبال خوبی در بازار مصرف همراه است.

«علی اصغر حمزه لو» روز پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: این میزان گوشت از 37 هزار قطعه بوقلمون در 2 دوره جوجه ریزی واحدهای پرواربندی این شهرستان به دست می آید.
وی اظهارداشت: خمین رتبه نخست تولید گوشت بوقلمون در استان مرکزی را دارد و از 20 واحد پرورشی این طیور در استان، هفت واحد آن در این شهرستان فعالیت می کنند.
رئیس شبکه دامپزشکی خمین بیان کرد: مدت هر دوره پرورش بوقلمون چهار ماه است و نبود واحد کشتارگاهی و مراکز بسته بندی گوشت بوقلمون از حلقه های مفقوده زنجیره تولید و پرورش بوقلمون در این خطه محسوب می شود.
وی گفت: بوقلمون پرورشی این شهرستان به واحدهای کشتارگاهی در استان های تهران، اصفهان و قم ارسال می شود درحالیکه می توان با حمایت اصولی از سرمایه گذاران باید توان کشتار بهداشتی و بسته بندی مناسب این ماده پروتئینی در خمین فراهم شده و ارزش افزوده آن نصیب منطقه شود.
رئیس شبکه دامپزشکی خمین افزود: پرورش بوقلمون در خمین 40 فرصت شغلی مستقیم ایجاد کرده که امکان توسعه و اشتغالزایی بیشتر این بخش نیز وجود دارد.
حمزه لو یادآور شد: 125 واحد پرورش طیور در خمین وجود دارد و از نظر تولید گوشت سفید این شهرستان در جایگاه دوم و تخم مرغ در رتبه هفتم استان مرکزی است.
خمین واقع در جنوب استان مرکزی دارای 105 هزار نفرجمعیت است و چهار هزار بهره بردار فعال در بخش دام، طیور و آبزیان در این شهرستان فعالیت می کنند.
7277/6013/

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کشاورزی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ بفرمایید شام