هیچ کالایی در کردستان گرانتر از کشور بە دست مردم نمی‌رسد


هیچ کالایی در کردستان گرانتر از کشور بە دست مردم نمی‌رسد

سنندج - ایرنا - استاندار کردستان گفت: هیچ کدام از کالاهای اساسی در این استان گرانتر از سایر نقاط کشور به دست مردم نمی رسد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی استانداری کردستان، بهمن مرادنیا در دومین جلسە کمیسیون مبارزە با قاچاق کالا و ارز کردستان اظهار داشت: چند هفتە ای است برخی رسانە ها و اشخاص ذهن مردم را درگیر این مسئلە کردە اند کە استان در تورم نقطە بە نقطە استان اول کشور است اما این مطلب صحت ندارد.
وی افزود: قیمت همه کالای اساسی و پرمصرف این استان در رتبه های میانی و پایانی کشور قراردارد و به مردم اطمینان می دهیم هیچ کالایی گرانتر از متوسط کشوری به دست آنان نمی رسد.
افزود: تنها به مدت یک ماه و به دلیل صادرات، قیمت پیاز بالاتر از میانگین کشور بود و در سه قلم کالای کیف و کفش و مبلمان که تولید نیستیم قیمت ها از میانگین کشوری کمی بالاتر بوده است.
وی با بیان اینکه لازم است مدیران و فرمانداران این موضوع را از طرق مختلف و برای آرامش مردم تبیین کنند، گفت: نگرانی مردم را نگرانی و دغدغە خود می دانیم و لازم است مدیران و فرمانداران در برابر مسائلی کە بە ناحق مطرح می شود بایستند.
مرادنیا توجه به صادرات را از راهکارهای اساسی مبارزه با قاچاق اعلام کرد و افزود: لامز است از 2 مرز در بانه و مریوان نهایت استفاده را برای توسعه صادرات استفاده کنیم.
3034


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز


ذخیره 147 میلیون تنی ذغال سنگ حرارتی در منطقه معدنی نیروگاه بزرگ حرارتی طبس