در سفر‌های خارجی به این نکات توجه کنید


در سفر‌های خارجی به این نکات توجه کنید

نکات مفید در مسافرت های بین المللی، کوله پشتی: در سال های اخیر رشد مسافرت های بین المللی افزایش یافته است. افرادی که خود را برای سفرهای خارجی آماده می کنند باید برخی نکات ایمنی و امنیت، محیط زیستی، پزشکی و سلامت، فرهنگی، سیاسی و اجتماعی را بدانند. خطر و اتفاقات پیش بینی نشده هم داخل کشور و هم در خارج از کشور وجود دارد اما برخورد آگاهانه ی شما می...

در مسافرت های خارج از کشور به چه نکاتی باید اهمیت داد؟ کوله پشتی: در سال‌های اخیر رشد مسافرت‌های بین المللی افزایش یافته است. افرادی که خود را برای سفر‌های خارجی آماده می‌کنند باید برخی نکات ایمنی و امنیت، محیط زیستی، پزشکی و سلامت، فرهنگی، سیاسی و اجتماعی را بدانند. خطر و اتفاقات پیش بینی نشده هم داخل کشور و هم در خارج از کشور وجود دارد، اما برخورد آگاهانه‌ی شما می‌تواند آن‌ها را کاهش دهد.
نکات مرتبط با امنیت در طول سفر
در سفر‌های خارجی به این نکات توجه کنیدامنیت در فرودگاه: این غیر ممکن است که بتوانید تمامی خطرها را از بین ببرید اما می توانید با شناسایی، روند را کاهش دهید.همیشه گذرنامه و ویزای خود را کنترل کرده و یک نسخه ی کپی از آن را بر روی گوشی خود نگه دارید. سعی کنید چمدانتان سبک باشد و یا یک ساک دستی داشته باشید که بتوانید بیشتر از آن مراقبت کنید.
مقصد و حفظ ایمنی: در بدو ورود به مقصد، خود را هدف قرار ندهید. سعی کنید نگاهی پر از اعتماد به نفس داشته باشید و مانند یک غریبه رفتار نکنید. تا دیر وقت بیرون نمانید و سعی کنید دارای حالت طبیعی باشید تا کسی نتواند به شما آسیبی برساند. نکته ی مهم و ضروری دیگر نیز این است که از وسیله ی حمل و نقل عمومی استفاده کنید.
حفظ امنیت در محل اقامت: سعی کنید در هتل از پذیرفتن اتاق در طبقه های بالاتر از 6 خودداری کنید. از پذیرفتن طبقه های پایین نیز اجتناب کنید، زیرا دسترسی دزد از طریق بالکن به آنها ساده تر است. هرگونه مورد یا رفت و آمد مشکوکی دید، سریعا گزارش دهید. راه های خروج اضطراری را نیز در همان ابتدا شناسایی کنید.
مراقبت هنگام گشت و گذار: بازدید محلی می تواند یک ایده ی خوب باشد اما باید ابتدا خود را آماده کنید. زمانی که به گشت و گذار می روید، نگاهی با اعتماد به نفس داشته باشید. از کیف پول، گوشی و وسایل با ارزش خود به خوبی مراقبت کنید تا طعمه ی دزدان نشوید. اگر گیر عده ای افتادید و با ضرب و شتم خواهان وسایلتان بودند، مقاومت نکنید و وسایل را بدهید. جانتان مهم تر است. شما می توانید بعدا به مقامات محلی گزارش دهید.
نکات مسافرتی مرتبط با پزشکی، سلامت و محیط زیست
در سفر‌های خارجی به این نکات توجه کنید
گرفتن مشاوره سفر: پژوهش های لازم را قبل از سفر انجام دهید. با منابع قابل اعتماد (مانند وزارت امور خارجه) شرایط را بررسی کرده و اگر نیاز به دریافت واکسن است، واکسیناسیون را انجام دهید. اگر مقصد در حال حاضر از شرایط امنیتی خوبی برخوردار نیست از رفتن صرف نظر کنید.
دارو و درمان در سفر: همیشه،دارو، دوبرابر از مقداری که در سفر نیاز دارید، تهیه کنید و همراه خود ببرید. توجه داشته باشید که نسخه ی پزشک و اسناد و مدارک مهم پزشکی خود را نیز بردارید.
سفر و نکات فرهنگی، سیاسی و اجتماعی
در سفر‌های خارجی به این نکات توجه کنیداحترام به قانون و فرهنگ حاکم: قبل از رفتن نسبت به آداب و رسوم و باورهای محلی اطلاعاتی کسب کنید و به قوانین احترام بگذارید. مثلا در برخی از کشورها همراه داشتن مواد مخدر جرم و مجازات آن اعدام است. پس داشتن آگاهی باعث می شود از بروز چنین مشکلاتی جلوگیری شود.
فعالیت در رسانه های اجتماعی: در رابطه با عکس هایی که در صفحات اجتماعی به اشتراک می گذارید، کمی فکر کنید و محتاطانه عمل کنید. برخی عکس ها پیگیری می شوند و ممکن است باعث تنبیه و مجازات شما شوند. پس سعی کنید عکس ها را بدون برداشت خاصی و یا نگاه سیاسی منتشر کنید.
مترجم:سحر مردانه | منبع: www.eventindustrynews.co.uk


بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

سوپ شلغم