آشنایی با راه و رسم سفر، مطمئن سفر کنید


آشنایی با راه و رسم سفر، مطمئن سفر کنید

راه و رسم سفر رفتن؛ کوله پشتی: این بسیار مهم است که قبل از هرچیزی آداب و رسوم سفر رفتن، سفر به تنهایی، سفر با خانواده و... را به خوبی بدانید تا سفر راحتتر و لذت بخش تری داشته باشید. آشنایی با قوانین و مقررات، چگونگی آماده سازی، وسایل سفر، نگرش و رفتار مناسب، رعایت نکات بهداشتی و دقت در حفظ امنیت را قبل از سفر بدانید. حال با این نکات بیشتر آشنا...

راه و رسم سفر رفتن؛ کوله پشتی: این بسیار مهم است که قبل از هرچیزی آداب و رسوم سفر رفتن، سفر به تنهایی، سفر با خانواده و ... را به خوبی بدانید تا سفر راحتتر و لذت بخش تری داشته باشید. آشنایی با قوانین و مقررات، چگونگی آماده سازی، وسایل سفر، نگرش و رفتار مناسب، رعایت نکات بهداشتی و دقت در حفظ امنیت را قبل از سفر بدانید. حال با این نکات بیشتر آشنا شوید:
آشنایی با راه و رسم سفر، مطمئن سفر کنید۱. قوانین و مقررات را بدانید و از آن پیروی کنید:
برخی از قوانین توسط خطوط هوایی، آژانس‌های مسافرتی، راه آهن و ... تنظیم می‌شود و رعایت آن‌ها الزامیست. پس بهتر است شما نیز به عنوان مسافر آن‌ها را بدانید و رعایت کنید.
آشنایی با راه و رسم سفر، مطمئن سفر کنید
۲. تهیه و تنظیم اسناد و مدارک:
تمامی اسناد و مدارک مهم خود نظیر: بلیط، اثبات هویت، گذرنامه، ویزا و ... را از نظر تاریخ و اعتبار چک کنید و یک کپی از تمام آن‌ها تهیه کنید.
آشنایی با راه و رسم سفر، مطمئن سفر کنید
۳. بسته بندی توشه و وسایل سفر
همیشه باید از محدودیت‌های بسته بندی آگاه باشید و چیزی ممنوع حمل نکنید. دانستن و مدیریت درست موارد مورد نیاز باعث می‌شود از برداشتن وسایل غیر ضروری اجتناب کنید و در نهایت توشه‌ای سبک‌تر داشته باشید.
آشنایی با راه و رسم سفر، مطمئن سفر کنید
۴. رفتار و نگرش در طول سفر
مهم‌ترین بخش سفر رفتار مودبانه و یا برعکس شماست که کاملا منعکس کننده‌ی تربیت شماست. در طول سفر با همسفران خود باید محترمانه رفتار کنید و وارد حریم خصوصی آن‌ها نشوید. در مقصد نیز احترام گذاشتن به آداب و رسوم مردمان بومی، نشان دهنده‌ی فهم و شعور شماست.
اشتباهات فرهنگی در سفر‌های خارجی
آشنایی با راه و رسم سفر، مطمئن سفر کنید
۵. نظافت و موارد بهداشتی
از حمل هرگونه مواد غذایی بودار و یا استفاده از عطر و ادکلن با بوی قوی خودداری کنید، زیرا باعث آزار دیگران است. همیشه بهداشت را رعایت کنید. در ضمن حواستان به محیط زیست و تمیز نگه داشتن آنهم باشد.
آشنایی با راه و رسم سفر، مطمئن سفر کنید
۶. رعایت نکات ایمنی
قوانین و مقررات سفر و اطمینان حاصل کردن از نکات ایمنی باعث رفاه شما می‌شود. حفظ کپی از اسناد مهم، مگه داشتن اشیاء با ارزش و پول نقد در جایی امن، در معرض دید قرار ندادن وسایل قیمتی و ... از عواملی است که باید به آن توجه کنید.
مترجم:سحر مردانه | منبع: timesofoman.com


بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

محوطه باستان شناسی کلندی تیس چابهار