عبدالله: مردم افغانستان امروز بیش از هر زمان دیگر نیازمند صلح هستند


عبدالله: مردم افغانستان امروز بیش از هر زمان دیگر نیازمند صلح هستند

نمایشگاه خطاطی آیات صلح قرآن کریم با ۴۰ اثر ارزشمند خطاطی از سوی انجمن خوش‌نویسان هرات و با همکاری دفتر ریاست اجراییه افغانستان، با حضور «عبدالله عبدالله» و شماری از چهره‌های فرهنگی این کشور در...

به گزارش خبرنگار سایت افغانستان خبرگزاری فارس، نمایشگاه خطاطی آیات صلح قرآن کریم با ۴۰ اثر ارزشمند خطاطی از سوی انجمن خوش‌نویسان هرات و با همکاری دفتر ریاست اجراییه افغانستان، با حضور «عبدالله عبدالله» و شماری از چهره‌های فرهنگی این کشور در قصر سپیدار افتتاح شد.

عبدالله در مراسم افتتاحیه این نمایشگاه گفت: این نمایشگاه از لحاظ هنری، محتوا و پیام اهمیت خاصی دارد. چراکه، آثار آن با آیات قرآنی و پیام صلح تزیین و خطاطی شده است.

وی افزود: اسلام دین اعتدال و صلح است و ابتکار این نمایشگاه با پیام قرآنی صلح بسیار به‌جا و مناسبت است. مردم افغانستان به صلح بیش از هر زمانی دیگر امروز احساس نیاز می‌کند.

رییس اجراییه افغانستان خاطرنشان کرد: هرات از زمان‌های گذشته مهد هنر، علم، فرهنگ و تمدن بود، امروز نیز در حوزه‌ فرهنگی هنرمندان متعهد، با استعداد، صاحب رسم و مکتب فعالیت دارند که نقششان برجسته و بارز است.

عبدالله ضمن قدردانی از کار انجمن خوش‌نویسان هرات به ویژه اساتید خطاطی و خوش‌نویسی، آثار آن‌ها را در تقویت و رشد هنر با ارزش و ماندگار خواند.

در پایان نیز عبدالله از استاد نیک‌ محمد مستمندی غوری، استاد نجیب‌الله انوری، استاد عبدالحکیم کریم‌زاد و استاد احمد ضیا حق‌شناس بابت خلق آثار با اهدای لوح تقدیر قدردانی کرد و برای آنان آرزوی موفقیت و توفیق بیشتر در راستای هنر خطاطی و خوش‌نویسی کرد.

در این نمایشگاه ۴۰ اثر ارزشمند خطاطی که توسط ۱۰ تن از اساتید انجمن خوش‌نویسان هرات که با پیام قرآنی صلح و ارشادات پیامبر گرامی اسلام (ص) نوشته و خطاطی شده، در معرض نمایش قرار گرفت.

هدف از برگزاری این نمایشگاه سهیم‌ بودن در روند صلح افغانستان و نقش دین مقدس اسلام در تحقق آن عنوان شده است.

/انتهای پیام/

عبدالله: مردم افغانستان امروز بیش از هر زمان دیگر نیازمند صلح هستند
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه افغانستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


طلاق روناک یونسی از شوهر دومش ! / خانم بازیگر در کانادا مطلقه شد + عکس شوهران اول و دوم !