زمان ارسال اثر به یازدهمین جشنواره بین المللی فارابی آغاز شد


زمان ارسال اثر به یازدهمین جشنواره بین المللی فارابی آغاز شد

تهران – ایرنا – فرایند ارسال اثر به یازدهمین جشنواره بین المللی فارابی از امروز (چهارشنبه) آغاز شد و تا 31 مردادماه ادامه دارد.

به گزارش خبرنگار دانشگاه و آموزش ایرنا، این جشنواره ویژه تحقیقات علوم انسانی و اسلامی است که داوطلبان می توانند آثار خود را به دبیرخانه این جشنواره واقع در پژوهشکده مطالعات فرهنگی و اجتماعی ارسال کنند.
تمام پژوهشگران حوزه علوم انسانی و اسلامی این امکان را دارند که آثار پژوهشی خود را شامل گزارش نهایی پژوهش، کتاب پژوهشی، رساله دکتری و پایان نامه کارشناسی ارشد که در سه سال گذشته انجام شده است، به دبیرخانه ارسال کنند.
پژوهشگران برای دریافت اطلاعات بیشتر می توانند به نشانی اینترنتی این دبیرخانه www.farabiward.ir مراجعه کنند.
موضوع جشنواره تقدیر از تحقیقات حوزه علوم انسانی و اسلامی است و آثاری در جشنواره پذیرش، ارزیابی و معرفی می‌شود که واجد ویژگی اثر پژوهی باشد.
در کنار دو بخش داخلی و بین الملل، بخشی تحت عنوان بخش ویژه، مواردی از جمله پیشکسوت علوم ایرانی و اسلامی، شخصیت های پیش رو در حوزه علوم انسانی و اسلامی، نظریه‌پرداز برتر، مترجم برتر، انجمن علمی برتر و فصلنامه علمی پژوهشی برتر در نظر گرفته شده است.
لوح تقدیر رئیس جمهوری، لوح تقدیر معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهوری، و وزیر علوم، لوح تقدیر کمیسیون ملی یونسکو و دفتر منطقه ای آیسسکو از جمله جوایز برگزیدگان جشنواره است.
جوایز مالی برای برگزیدگان در نظر گرفته می‌شود که میزان آن در هر دوره به تصویب شورای سیاست‌گذاری جشنواره می رسد؛ همچنین برگزیدگان گروه های علمی بخش داخلی تحت پوشش بنیاد ملی نخبگان قرار می گیرند.
محورهای بخش داخلی را اخلاق و ادیان و عرفان، تاریخ و جغرافیا و باستان شناسی، حقوق، زبان ادبیات و زبان شناسی، علوم اجتماعی و علوم ارتباطات، علوم اقتصادی و مدیریت و علوم مالی، علوم تربیتی و روانشناسی و علوم ورزشی، علوم سیاسی و روابط بین الملل و مطالعات منطقه ای، علوم قرآنی و تفسیر و حدیث، فقه و اصول، فلسفه و منطق و کلام، فناوری اطلاعات، اطلاع رسانی و کتابداری، مطالعات میان رشته ای، مطالعات انقلاب اسلامی و امام خمینی، مطالعات هنر و زیبایی شناسی تشکیل می دهد.
جشنواره بنا به تعریف در دو سطح جوانان زیر 35 سال و بزرگسال به دریافت، بررسی و انتخاب آثار برگزیده می‌پردازد و در قلمرو جغرافیایی، دو حوزه داخل و خارج را پوشش می‌دهد.
در حوزه داخل کشور نیز تمام آثار تولید شده توسط ایرانیان، فارغ از محل کنونی سکونت و اشتغال مدنظر است و در حوزه خارج، تولید آثار پژوهشی توسط کسانی که دارای تابعیت ایرانی نیستند دنبال می شود.
زمان برگزاری این جشنواره اعلام می شود.
دانام**9492** 1200



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

بی‌حجابی شکلی جدید از یک چالش قدیمی است