افتتاح مجدد موزه ادب و عرفان اهر بعد از 7 سال + تصاویر


افتتاح مجدد موزه ادب و عرفان اهر بعد از 7 سال + تصاویر

در مراسمی با حضور مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان شرقی و جمعی از مسئولان و مردم اهر بعد از قریب به 7 سال موزه ادب و عرفان شیخ شهاب الدین اهری، افتتاح و برای بازدید عموم آزاد شد.

به گزارش ایسنا، مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان در مراسم بازگشایی این موزه ضمن قدردانی از زحمات کلیه مسئولان و خبرنگاران این منطقه در پیگیری مکرر مرمت و افتتاح این مجموعه تاریخی و فرهنگی شهرستان اهر گفت: امروز شاهد به ثمر رسیدن این امر و بازگشایی دوباره این موزه در سه سالن و سرسرای بقعه شیخ شهاب الدین اهری هستیم.

مرتضی آبدار افزود: متأسفانه در اثر زلزله سال ۱۳۹۱ ارسباران این موزه که در محل ساختمان بقعه شیخ شهاب الدین است دچار آسیب جدی شد که با همکاری و همراهی دانشگاه هنر اسلامی عملیات مطالعاتی، آغاز و مرمت و بازسازی بنا توسط سازمان میراث فرهنگی شروع شد.

وی ادامه داد: با توجه به حساسیت‌های ویژه بنای تاریخی طی گذشت چند سال از سوی اداره میراث فرهنگی بالاخره این تلاش‌ها به ثمر نشست و امروز شاهد افتتاح این موزه و مرمت بقعه تاریخی شیخ شهاب الدین اهری هستیم.

افتتاح مجدد موزه ادب و عرفان اهر بعد از 7 سال + تصاویر

وی افزود: امروز با افتخار می‌گوئیم تمام تلاش‌های ما برای بازسازی و مرمت این مجموعه ارزشمند به نحو شایسته جواب داده و اکثر موارد مرمتی این پروژه به اتمام رسیده است و طرح‌های جدیدی نیز برای توسعه این مجموعه داریم که با همراهی مردم و مسئولان می‌توان در آینده شاهد شاهد رونق این بنای تاریخی در منطقه باشیم.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در ادامه از تشکیل هیئت امنا برای مجموعه باغ مزار شیخ شهاب الدین اهری نیز خبر داد.

وی افزود: امیدواریم با مشارکت مردمی در اداره بناهای تاریخی در قالب هیئت امنا بتوانیم زمینه مشارکت مردم را در این زمینه بیش از پیش افزایش دهیم.

آبدار در پایان از پیش قدمی دانشگاه علوم پزشکی در آزادسازی حریم بقعه شیخ شهاب قدردانی کرد و گفت: امیدواریم سایر ادارات و نهادها نیز در آزادسازی به موقع محل اطراف این بقعه تاریخی نهایت همکاری را انجام دهند.

گفتنی است برای مرمت و بازسازی بقعه شیخ شهاب الدین اهری و موزه ادب و عرفان بیش از ده میلیارد ریال هزینه شده است.


انتهای پیام

افتتاح مجدد موزه ادب و عرفان اهر بعد از 7 سال + تصاویر

افتتاح مجدد موزه ادب و عرفان اهر بعد از 7 سال + تصاویر

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه آذربایجان شرقی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


بهترین و زیباترین شعر درباره جشن خودکار برای کلاس سوم و چهارم ابتدایی