ترجمه خطبه نماز جمعه مسجد الاقصی به زبان اشاره


ترجمه خطبه نماز جمعه مسجد الاقصی به زبان اشاره

اتحادیه منطقه ای ناشنوایان از ترجمه خطبه نماز جمعه در مسجد الاقصی با زبان اشاره در طول ماه مبارک رمضان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از الیوم السابع، اتحادیه منطقه ای ناشنوایان به منظور برداشتن موانع و درک خطبه های نمازجمعه در مسجد الاقصی در طول ماه مبارک رمضان ترجمه این خطبه ها به زبان اشاره را آغاز کرد.

برهمین اساس، تعدادی از اعضای اتحادیه ناشنوایان در نماز جمعه هفته گذشته در مسجد الاقصی کار خود را برای ترجمه خطبه ها آغاز کردند تا ناشنوایان فلسطینی حاضر در این مسجد با زبان اشاره متوجه خطبه امام جماعت شوند.

در همین حال، «ثائر ضراغمه» مترجمه زبان اشاره گفت: طرح حضورشان در مسجد الاقصی و ترجمه خطبه جمعه آرزوی چندین ساله بوده است، اما امسال توانستیم که این طرح را با ارتباط با ناشنوایان و دعوت آنها برای حضور در نماز جمعه مسجد الاقصی در طول ماه مبارک رمضان و ترجمه خطبه ها محقق کنیم.

«خلیل حراشه» یکی از نمازگزاران ناشنوا و فعال اجتماعی بین ناشنوایان در شبکه های اجتماعی گفت: تعداد ما کم است، ما تلاش می کنیم تا در بیشتر مکان حضور داشته باشیم. ما را از طریق فیس بوک برای حضور در این مکان در روز جمعه دعوت کردند تا در این مکان مترجم باشیم.

همچنین برگزار کنندگان این طرح اعلام کرد: این طرح در افزایش تعداد نمازگزاران در مسجد الاقصی این زمان که نیروهای صهیونیستی تدابیر خود را برای جلوگیری از حضور نمازگزاران به کار می گیرند، سهیم خواهد بود.

پایان پیام/44

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه دینی و مذهبی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


متن دیکته شب کلاس دوم ابتدایی برای همه درس ها