راستگویان در قیامت برای انتخاب مرتبه بهشتی خود مختار هستند


راستگویان در  قیامت برای انتخاب مرتبه بهشتی خود مختار هستند

یک استاد اخلاق با بیان اینکه تقوا در گروی صبر و صداقت است، گفت: در قیامت صدق صادقان به آنها منفعت می‌دهد، برای آنها بهشت‌های قرار داده شده که در آن جاودان خواهند بود. بالاتر از آن رضای کامل خدا از آنها است.

به گزارش خبرنگار گروه اندیشه خبرگزاری شبستان، حجت الاسلام والمسلمین «حسین انصاریان» به مناسبت ماه مبارک رمضان در مسجد امیر(ع)(واقع در خیابان کارگر شمالی) به سخنرانی پرداخت و گفت:‌ در آیه ۱۱۹ توبه خداوند اهل ایمان را به دو مساله مهم پدیده آورنده خیر دنیا و آخرت دعوت کرده است.

این استاد اخلاق افزود: یکی از حقایقی که خداوند انسان را به آن دعوت کرده تقوا است که یعنی در مدار ترک گناه و بندگی الهی ثابت قدم باشد.

حجت الاسلام انصاریان با بیان اینکه خداوند نسبت به متقین اعلام محبت کرده است، افزود: چه محبتی بالاتر از اینکه خداوند انسان را دوست داشته باشد.

استاد برجسته حوزه علمیه با بیان اینکه برای رسیدن به تقوا انسان باید صبور باشد، اظهار کرد: بر همین اساس خداوند نسبت به صابران نیز اظهار محبت داشته است، برای رسیدن به تقوا انسان باید صداقت نیز داشته باشد، خداوند در آیه ۱۷۷ سوره بقره ۱۵ صفت را برای صادقین بیان می‌کند.

وی ابراز کرد:‌ امام رضا(ع)‌ فرمودند: اگر انسان در مساله توحید کامل شود و هیچ ذره‌ای شرک نداشته باشد اما نسبت به پدر و مادر احسان و محبت نداشته باشد توحید او مورد پذیرش قرار نمی‌گیرد حتی اگر پدر و مادر او کافر و ضددین باشند.

حجت الاسلام والمسلمین انصاریان با استناد به آیه قرآن مبنی بر اینکه به طرز پسندیده با پدر و مادر محبت داشته باشید، ابراز کرد:‌ متوکل عباسی با آن همه جنایت درباره قبر امام حسین(ع) که آن را به آب بسته و شخم زد، و حتی آن خبیث و پلید یک بار به حضرت زهرا(س) توهین کرد وقتی پسرش که مقداری نسبت به اهل‌بیت(ع) ارادت داشت از امام هادی(ع) اجازه قتل او را خواست، امام(ع) اجازه ندادند که پسر، پدر را بکشد.

استاد حوزه علمیه با اشاره به اوصاف دیگری از صادقان و متقین مبنی بر اینکه آنها اهل زکات، جهاد، صبر بر تنگدستی، کمک به خویشان نیازمند، در راه ماندگان، بدهکاران، هستند، گفت: خداوند در قرآن می‌فرماید: در قیامت صدق صادقان به آنها منفعت می‌دهد، برای آنها بهشت‌های قرار داده شده که در آن جاودان خواهند بود، بهشت هشت مرتبه دارد به این گونه افراد گفته می‌شود که هشت بهشت در اختیار شما است به هر کدام میل دارید وارد شوید.

وی خاطرنشان کرد: بالاتر از بهشت این است که خداوند می‌فرماید من از صادقان رضایت کامل دارم، تجلیاتی از افق رضایت الهی طلوع کرده و انواری از آن صادقان را می‌گیرد و آنها در نشاط ابدی فرو می‌برد، این رضایت یک طرفه نیست آنها نیز با همه وجود از خداوند راضی خواهند بود و این پاداش و رستگاری عظیم است.

پایان پیام/487

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه دینی و مذهبی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


واکنش تند مرکز پژوهش‌های مجلس در رسانه دولت!/چرا قیمت دلار را بین 65 تا 75 هزار تومان ن...