برانکو: وزیر اگر پرسپولیسی است، باید افتخار کند


تنها کسی که به ما کمک می‌کند خودمان هستیم که تمرینات فراوان انجام می‌دهیم و تنها حامی ما هواداران هستند که در همه بازی‌ها حمایت‌مان کردند.

برانکو: غیر از خودمان و هواداران پرسپولیس، هیچکس به ما کمک نکرد

بعد از سکوتی نه چندان طولانی، برانکو ایوانکووچ حالا در مورد همه چیز حرف زده که مهم‌ترینش شاید همین اتهام پرسپولیسی بودن وزیر ورزش و کمک به قرمزها بوده است: «من اگر جای وزیر ورزش و جوانان بودم به مجلس می‌رفتم و همه چیز را شفاف و باز نشان می‌دادم و با دلیل و مدرک به اثبات می‌رساندم که چقدر به پرسپولیس کمک شد و چقدر به تیم‌های دیگر. الا اگر در این بین وزیر ورزش هوادار پرسپولیس است که این افتخاری برای او به حساب می‌آید اما من اطلاع دارم که نمایندگان زیادی در مجلس هوادار استقلالند و خیلی‌ها وادار تراکتورسازی یا سپاهان. این فرق می‌کند با اینکه با دلیل و مدرک بگویند چه کسانی چه کمکی به ما کردند؟ تنها کسی که به ما کمک می‌کند خودمان هستیم که تمرینات فراوان انجام می‌دهیم و تنها حامی ما هواداران هستند که در همه بازی‌ها حمایت‌مان کردند.»

در ادامه وقتی حرف از دبل کردن پرسپولیس به میان آمده، مرد کروات سوپرجام را یادآوری کرده و گفته که تیمش دنبال هت‌تریک است: «نمی‌دانم چرا می‌گویید دبل قهرمانی چرا که ما دنبال سومین قهرمانی هستیم! ما سوپرکاپ را بردیم و قهرمان لیگ برتر شدیم و قهرمانی در جام حذفی، سومین قهرمانی ما در این فصل خواهد بود.»

آنچه هواداران را نگران کرده اما نه تعداد جام‌های پرسپولیس و نه بازی حذفی با سپاهان، بلکه جدایی احتمالی برانکو است که خودِ این مربی درباره‌اش گفته: «با نتایج خیلی خوبی که در این سال‌ها کسب کردیم، طبیعی است که هر روز پیشنهاداتی می‌آید اما من با هیچ تیمی مذاکره نکرده‌ام و قصد مذاکره هم ندارم چرا که یک سال دیگر با پرسپولیس قرارداد دارم.»

اما آیا این احتمال وجود دارد که بخاطر نوسانات ارزی، ایوانکوویچ قید کار کردن در فوتبال ایران را بزند؟ خودش پاسخ روشنی نداده: «به این سؤالات نسبی نمی‌شود پاسخ کامل و درستی داد اما مشکلاتی وجود دارد که باید حل شود.»

مورد بعدی، موفقیت مربیان کروات است که برانکو آن را بهانه کرده برای کنایه زدن به کی‌روش: «مهمترین موفقیت‌های فوتبالی در ایران با مربیان یوگسلاو و کروات به دست آمد. شاید من اشتباه کنم اما از مرحوم رایکوف بگیرید تا استانکو، ایویچ، بلاژوویچ، فرانچیچ، خودم، بگوویچ، بوناچیچ و ... همگی در ایران موفق بودند. دو سال قبل دالیچ قهرمان امارات بود، قهرمان ایران من بودم، قهرمان کویت استانکوویچ بود، لکو در بلژیک قهرمان شد، یک مربی کروات در مولداوی به قهرمانی رسید. فقط در عربستان هیچ مربی کرواتی حضور نداشت. حالا شما مربی خارجی و حتی پرتغالی به من معرفی کنید که این همه موفقیت داشته باشد. موفقیت‌های من و کی‌روش را بشمارید ببینید چه کسی موفق‌تر بود؟ شما بگویید کی‌روش چه موفقیت‌هایی به دست آورد؟ چند سمینار و کنگره با مربیان برگزار کرد؟ چند بار دانش و تجربیاتش را به مربیان ایرانی و فدراسیون فوتبال منتقل کرد؟ در این 7 سال چند بازی‌های لیگ ایران را از نزدیک تماشا کرد؟»

از برانکو پرسیده‌اند اگر بخواهد کتاب زندگی‌اش را بنویسد، پرسپولیس چه نقشی در این کتاب خواهد داشت و او پاسخ داده: «همیشه گفته‌ام که ایران کشور دوم من است و دورانی را که در ایران هستم هرگز فراموش نخواهم کرد. مردم ایران عشق عجیبی به من دارند و من هم باعث خوشحالی آنها شدم. یکی از فراموش‌نشدنی‌ترین دوران کارم در ایران است و شاید زیباترین دوران مربیگری‌ام هم باشد. من به کشوری آمدم که جو فوتبالی فوق‌العاده‌ای دارد.»

11 – 270 – 220


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

رازگشایی از ناپدید شدن ناگهانی صدها ستاره در آسمان!