در سفر، سلامتی خودرا به خطر نیدازید


در سفر، سلامتی خودرا به خطر نیدازید

در سفر، سلامتی خودرا به خطر نیدازید، آیا تا به حال برایتان پیش آمده که به طور نا خواسته به دلیل ابتلا به بیماری مجبور شوید سفر خوب خود را ناتمام رها کرده و به خانه باز گردید؟ درمان بیماری ممکن است موقت و یا کمی ماندگار باشد، اما در هر صورت برنامه ی سفر شما را خراب می کند. حال با هم ببرسی می کنیم که چه چیزهایی می تواند سلامت را به خطر بیندازد.

در سفر، سلامتی خودرا به خطر نیدازید، آیا تا به حال برایتان پیش آمده که به طور نا خواسته به دلیل ابتلا به بیماری مجبور شوید سفر خوب خود را ناتمام رها کرده و به خانه باز گردید؟ درمان بیماری ممکن است موقت و یا کمی ماندگار باشد، اما در هر صورت برنامه‌ی سفر شما را خراب می‌کند. حال با هم ببرسی می‌کنیم که چه چیز‌هایی می‌تواند سلامت را به خطر بیندازد.
در سفر، سلامتی خودرا به خطر نیدازید
۱. استفاده نکردن از کرم ضد آفتاب
سرد بودن هوا و یا تماس نداشتن با نور خورشید، دلیل خوبی برای استفاده نکردن از کرم ضد آفتاب نیست. حتی اگر صورت خود را نیز بپوشانید نمی توانید مانع از عبور اشعه UV شوید. قبل از سفر مطمئن شوید که کرم ضد آفتاب به تعداد کافی همراهتان است. استفاده از کرم ضد افتاب در روزهای سرد و حین انجام ورزش اسکی، ضرورت بیشتری پیدا می کند پس استفاده از آن را هرگز فراموش نکنید.
در سفر، سلامتی خودرا به خطر نیدازید
۲. پر و بدخوری در سفر
درست است که در تعطیلات و سفر هستید، اما نباید ناگزیر خوردن همه چیز را امتحان کنید. خوب است که به رژیم غذاییتان در سفر نیز توجه کنید. ممکن است کار سختی باشد، اما اگر به خود یاد آور شوید که این پرخوری می‌تواند سبب ایجاد بیماری و از دست رفتن سفر شود، خود را از این کار باز میدارید. سیستم بدن کلا با قرار گرفتن در مکانی جدید تغییر می‌کنند، اما شما با پرخوری می‌توانید اینرا به مشکلی بزرگ تبدیل کنید. سعی کنید صبحانه‌ی کامل و سالمی داشته باشید و در خوردن دیگر وعده‌های غذایی نیز تعادل را حفظ کنید.

بایدها و نبایدهای تغذیه مناسب در سفر

راههای جلوگیری از مسمومیت غذایی در سفر

توجه به خوراک و مواد غذایی در سفر

در سفر، سلامتی خودرا به خطر نیدازید
۳. نداشتن خواب کافی
ممکن است به دلیل تغییر ساعت و یا مکان خواب، دچار مشکل شوید و دیگر نتوانید به راحتی بخوابید، اما باید بدانید که همه‌ی انسان‌ها به هفت تا نه ساعت خواب در شب نیاز دارند. بر اساس یک مطالعه، افرادی که کمتر از شش ساعت می‌خوابند، بیش از ۷۰۰ ژن آن‌ها تغییر می‌کند. حتی یک شب خواب از دست رفته همراه با تنقلات نا سالم باعث اختلال در حافظه می‌شود. سعی کنید برای اینکه خواب خود را تنظیم کنید نور اتاق را کم کنید و مکان خوبی را برای خواب درست کنید. همچنین می‌توانید از قرص خواب نیز برای تنظیم ساعات خواب استفاده کنید.
در سفر، سلامتی خودرا به خطر نیدازید
۴. نزدن واکسن قبل از سفر
حتی اگر به مکانی دور و یا عجیب و غریب نیز نمی‌روید، قبل از سفر واکسن‌های روز را دریافت کنید. واکسن یکی از ضروریات حفظ ایمنی بدن است. همه‌ی مسافران باید واکسن‌های سرخک، اوریون، سرخجه، دیفتری، کزاز، سیاه سرفه، آبله مرغان، واکسن فلج اطفال و واکسن سالانه خود را دریافت کرده باشند.
در سفر، سلامتی خودرا به خطر نیدازید
۵. نشستن بیش از حد
همه‌ی ما در مورد خطرات ناشی از لخته شدن خون در پرواز‌های مسافت‌های طولانی شنیده ایم، اما آیا می‌دانید این در مورد نشستن‌های بالای ۴ ساعت در قطار و ماشین نیز صدق می‌کند؟ در واقع، نشستن در یک فضای محدود برای بیش از چهار ساعت، اگر حرکتی به بدن ندهید، مشکل ساز خواهد بود. اگر این امکان وجود دارد که پیاده شوید و راه بروید که هیچ، اما اگر در هواپیما هستید و این امکان وجودندارد، مچ دست و پا‌های خود را هر چند ساعت یکبار بچرخانید و حرکتی به آن بدهید.
در سفر، سلامتی خودرا به خطر نیدازید
۶. در معرض تماس با میکروب‌ها قرار گرفتن
همیشه گفته ایم که داخل هواپیما و هتل‌ها به چه اندازه می‌تواند کثیف باشد. سفر بدون همراه داشتن ژل شست و شو و ضد عفونی کننده‌ی دست و دستمال مرطوب برای پاک کردن سطوحی که با آن تماس خواهید داشت، بی فایده است. به خاطر داشته باشید که از آب بطری بنوشید، از خوردن یخ و سبزیجات و سالاد بپرهیزید، از خوردن غذایی که خوب پخته نشده است نیز اجتناب کنید.
در سفر، سلامتی خودرا به خطر نیدازید
۷. بی توجهی به حشره‌ای مزاحم
اگر چه ساس نمی‌تواند انتقال دهنده‌ی بیماری باشد، اما از طریق گزش می‌تواند بر روی سلامتی شما تاثیر بگذارد. همیشه به خاطر داشته باشید که قبل از باز کردن چمدان‌ها و استقرار، تخت، مبلمان و کمد‌ها را بررسی کنید.
مترجم: سحر مردانه | منبع: smartertravel.com


بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

فیلم| مردی که 26 سال پیش گم شده بود در زیرزمین همسایه پیدا شد!