آخرین گزارش دولت آمریکا درباره آتش سوزی مسجد نیوهیون


آخرین گزارش دولت آمریکا درباره آتش سوزی مسجد نیوهیون

در آخرین گزارش دولت آمریکا درباره آتش سوزی مسجد شهر نیوهیون واقع در ایالت کنتیکت مقامات امنیتی این کشور اعلام کردند که این حادثه تروریستی نبوده است.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از wshu، مقامات دولتی در آمریکا حادثه آتش سوزی مسجد نیوهیون ایالت کنتیکت را تروریستی ندانستند. در گزارشی که دولت نتایج تحقیقاتش را در آن اعلام کرد گفته شد که حادثه آتش سوزی این مسجد تروریستی نبوده است.

بخش زیادی از مسجد دیانت شهر نیوهیون ایالت کنتیکت چند هفته پیش در حادثه آتش سوزی تخریب شد و خسارات بسیاری متحمل شد. مقامات آمریکایی در همان روزهای اول، این حادثه را عمدی اعلام کرده بودند.

گزارش اخیر پلیس شهر نیوهیون می گوید این حادثه تروریستی نبوده است ولی هنوز پلیس می گوید این حادثه عمدی بوده است. رئیس پلیس شهر نیوهیون در این گزارش اعتقاد دارد این حادثه تروریستی نیست.

چند روز پیش یک اداره فدرال فعال در مبارزه با تروریسم و مواد منفجره پرونده ویژه ای برای حادثه آتش سوزی مسجد نیوهیون باز کرده بود. پلیس فدرال آمریکا و سازمان های اطلاعاتی نیز تحقیقات خود را درباره علت این حادثه آغاز کرده بودند.

اداره مبارزه با جرایم مربوط به الکل، دخانیات، سلاح گرم و مواد منفجره آمریکا (ATF) برای هرگونه اطلاعاتی درباره آتش سوزی مسجد نیوهیون ایالت کنتیکت این کشور جایزه نقدی تعیین کرده بود.

این اداره به طور تخصصی درباره جرایم مربوط به اقدامات تروریستی علیه شهروندان آمریکایی فعالیت می کند. جایزه 5هزار دلاری برای کسی که اطلاعاتی درباره آتش سوزی این مسجد داشته باشد، تعیین شده بود.

مسئولان محلی نزدیک به 184هزار دلار خسارت آتش سوزی را تخمین زده اند. دولت شماره تلفنی ویژه (1-888-283-3473) برای هرگونه اطلاعات درباره این حادثه اعلام کرده است.

پایان پیام/42

روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

سفره حضرت ابوالفضل (ع) چه آدابی دارد و چه وسایلی نیاز است؟