برنامه‌ی توسعه‌ی ارتباطات کردستان به دستور وزیر جوان، شتاب گرفت


توسعه ارتباطات روستاهای استان کردستان با دستور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات شتاب گرفت. به گزارش فاوانیوز به نقل از سیتنا، محمدجواد آذری جهرمی در پاسخ به درخواست کاربران شبکه‌های اجتماعی دستور تسریع در دسترسی روستاهای استان کردستان به ارتباطات و شبکه ملی اطلاعات را صادر کرد.ماجرا از آنجا آغاز شد که وزیر جوان دولت تدبیر و امید در حساب کاربری خود...

برنامه‌ی توسعه‌ی ارتباطات کردستان به دستور وزیر جوان، شتاب گرفت
توسعه ارتباطات روستاهای استان کردستان با دستور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات شتاب گرفت.

به گزارش فاوانیوز به نقل از سیتنا، محمدجواد آذری جهرمی در پاسخ به درخواست کاربران شبکه‌های اجتماعی دستور تسریع در دسترسی روستاهای استان کردستان به ارتباطات و شبکه ملی اطلاعات را صادر کرد.
ماجرا از آنجا آغاز شد که وزیر جوان دولت تدبیر و امید در حساب کاربری خود در اینستاگرام تصویری از نقشه دسترسی ۷۲۰۰ روستایی که ظرف یک سال گذشته به شبکه ملی اطلاعات متصل شده‌اند را منتشر کرد و ذیل آن تصویر نوشت: «جلسات خوبی درباره‌ی زیرساخت‌های ۵G داشتیم. واقعاً جهش بزرگی برای کشور خواهد بود. اگرچه تحریم‌های آمریکا سرعت ما را کم می‌کند، اما همان‌گونه که در یک سال گذشته به‌طور میانگین هر روز به ۲۰ روستا دسترسی دادیم و ۸۰ درصد تکالیف ما در شبکه ملی محقق شد، ۵G را هم راه می‌اندازیم.»
دو کاربر و دنبال کننده حساب وزیر ارتباطات در اینستاگرام در نظرات جداگانه از عدم دسترسی روستاهای استان کردستان به شبکه ملی اطلاعات گلایه کردند و یکی از آن‌ها نوشت: «در نقشه بالا برای کردستان کاری نشده است انگار دلیلی داشته است.»
آذری جهرمی در پاسخ به این کاربر نوشت: «باعث شرمندگی بنده است تاکنون موفق به خدمت‌رسانی لازم به مردم شریف نشده‌ایم. اولین سفر کاری را برای برنامه‌ریزی گسترش شبکه به کردستان خواهم داشت.»
وزیر ارتباطات در پاسخ به کاربر دیگری که نوشته بود: «کردستان چقدر مظلوم است» نیز نوشت: «توسعه زیرساخت‌های ارتباطات کردستان را در شش‌ماهه انجام خواهیم داد.»
این وعده وزیر جوان دولت تدبیر و امید محدود به پاسخ‌دهی اینستاگرامی نماند و به‌سرعت دستورات لازم برای عملی شدن آن صادر شد.
در همین رابطه مهرداد ترابیان، مدیرکل دفتر هماهنگی امور استان‌های وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات از سفر خود به کردستان برای اجرایی کردن دستورات وزیر ارتباطات برای توسعه زیرساخت‌های ارتباطی این استان خبر داد.
ترابیان در حساب کاربری خود در توییتر، نوشت: «به دستور محمدجواد آذری جهرمی، به کردستان خواهم رفت تا هماهنگی برای دسترسی روستاهای کردستان به شبکه ملی در ۶ ماه انجام شود. آقای ‌وزیر هم به‌زودی می‌آید.»
وی در ادامه تصریح کرد: «چالش‌هایی مانند قرارگیری روستاها بر ارتفاعاتی که اکثر اوقات پوشیده از برف هستند، وجود دارد که به‌زودی تحت پوشش قرار خواهند گرفت.»

منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فیلم زیباترین دختران ایرانی ! / هم جذاب ترین هم خوش اندام ترین !