کدهای دستوری اینترنت در قالب یک سامانه


خرید بسته‌های اینترنتی معمولاً با شماره‌گیری کدهای مختلف انجام می‌شود. به خاطر سپردن این کدها کار سختی است. این ستاره مربع‌ها در اکثر مواقع مشترک را به اشتباه می‌اندازد و آنها بسته اشتباهی را انتخاب می‌کنند. وجود سامانه جامع برای ارائه خدمات اینترنتی، راه‌حلی است که این مشکلات را برطرف کرده است. به گزارش فاوانیوز به نقل از ایرنا، برای خرید و...

کدهای دستوری اینترنت در قالب یک سامانه
خرید بسته‌های اینترنتی معمولاً با شماره‌گیری کدهای مختلف انجام می‌شود. به خاطر سپردن این کدها کار سختی است. این ستاره مربع‌ها در اکثر مواقع مشترک را به اشتباه می‌اندازد و آنها بسته اشتباهی را انتخاب می‌کنند. وجود سامانه جامع برای ارائه خدمات اینترنتی، راه‌حلی است که این مشکلات را برطرف کرده است.

به گزارش فاوانیوز به نقل از ایرنا، برای خرید و تمدید بسته‌های اینترنتی تلفن همراه، کاربران باید روی سرشماره و کدهای دستوری مختلف، بسته مورد نظرشان پیدا و آن را فعال کنند. کدهای مختلف ی برای بسته‌های کوتاه‌مدت و بلندمدت اینترنت وجود دارد و تفاوت رده‌بندی کدها به قدری زیاد است که عملاً مشترک را با مشکل مواجه می‌کند. به طور مثال ممکن است مشترک فراموش کند ماه قبل با چه کد دستوری یک بسته اینترنت خریداری کرده و چطور دوباره باید آن را تمدید کند. این مسئله ضرورت نیاز به طراحی یک سامانه را بیش از پیش ایجاد کرد.
بنا بر همین مسئله، اپراتور مدیریت خدمات اینترنت مشترکان همراه اول، سامانه جامعی را برای ارائه خدمات اینترنتی یکپارچه مشترکان طراحی کرده است. این سامانه دستوری #۱۰۰* است که در راستای سهولت کار و دسترس‌پذیر بودن برای مخاطب طراحی شده است.
تمرکز این سامانه روی هر آن چیزی است که مشترکان از دنیای بسته‌های اینترنتی می‌خواهند. در این سامانه، استعلام شفافیت نیز فعال است. مشترکان می‌توانند فهرست بسته‌های فعال، رزرو بسته‌های بعدی، ترافیک مصرف روزانه، باقی‌مانده حجم اینترنت را ببینند و حتی به تفکیک بدانند میزان مصرف اینترنت و اینترانت هر کدام چقدر بوده است.
در سامانه جامع اینترنت امکان مدیریت و خرید بسته‌های مختلف وجود دارد. سامانه‌ای که اکنون طراحی شده، برای مدتی به صورت پایلوت اجرا می‌شود تا مشترکان با نحوه کار آن آشنا شوند. پس از آن کدهای قبلی غیرفعال می‌شوند و تمام خدمات در بستر همین سامانه قابل دسترسی است.
خدمتی که در راستای رفع نیاز مشترکان در اپراتور همراه اول ارائه شده، در همه اپراتورها احساس می‌شود. سامانه یکپارچه‌ای که تمام درگاه‌هایی که مشترک به آن دسترسی دارد مانند پیامک، اپلیکیشن، یو اس اس دی را متمرکز کرده است. تمامی این درگاه‌های خدمات یکپارچه، قابل همخوانی با هم هستند. به طور مثال اگر مشترک بسته‌ای را در سایت خریداری کند، مشخصات بسته خریداری شده‌اش روی اپلیکیشن، پیامک و هر بستر دیگری که موجود است آپدیت می‌شود و قابل دسترسی است.
پیش از این یک سری سرویس‌های اینترنتی روی کدهای متفاوت USSD ارائه می‌شد. برای مثال اینترنت همراهی با شماره‌گیری کد محدوده ۱۰۰۰ اتفاق می‌افتاد، بسته‌های معمولی روی محدوده ۱۰۰ ارائه و برخی دیگر از سرویس‌ها روی ستاره ۱۰ ارائه می‌شد. اما اکنون همگی این سرویس‌ها روی این سامانه قابل دسترسی هستند.

منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

ببینید | شوخی بامزه کاربران فضای مجازی با اظهارنظر احمدی‌نژاد برای شرکت در انتخابات ریا...