ویلموتس: می‌خواهم ایران و بلژیک را درجام جهانی قطر ببینم


«لیگ را به دقت رصد می کنم.» وعده خوش مارک ویلموتس به بازیکنان داخلی. او می خواهد تیم ملی را از حصار لژیونرها رها کند. او می خواهد دایره بزرگ تری از فرصت و اعتماد سازی بناکند.

تعاریف از ایران اولین جمله ای بود که مارک ویلموتس در نشست خبری به زبان آورد. او ازاین واژه ها استفاده کرد:« من ایران را کشوری پهناور دیدم؛ ما در بروکسل مذاکرات خوبی داشتیم. از طریق ویدئوها فرهنگ ایران را شناختم. البته تصویری که در اروپایی ها از ایران است نه کاملا منفی است و نه مثبت.»

ویلموتس بی آنکه مکثی کند از برنامه های آتی اش پرده برداشت. آن جا که او می‌خواهد ایران را بهتر شناسایی کند:« من به زودی به همه جا سفر خواهم کرد ولی از نظر حرفه ای و مجموعه های ورزشی ایران کشوری خوب است، خوشبختانه در ورزشگاه آزادی و پک همه چیز وجود دارد.»

ویلموتس می‌داند که صعود دوباره به جام جهانی برای ایرانی ها اهمیت وافری دارد.از سویی اومی‌داند که تیم ملی در آخرین حضورخود در جام ملت های آسیا نتوانست انتظارها رابرآورده کند. به همین جهت او کوشید درصحبت هایش روزهای بهتری راوعده بدهد. شاید این بار نوبت به قهرمانی در جام ملت های آسیا باشد:« صعود به جام جهانی قطر و موفقیت در جام ملت های سال 2023 یکی از مهمترین اهداف من با تیم ملی فوتبال ایران خواهد بود.»

قرار است فرزندان مارک ویلموتس به ایران بیایند. مارک از این سفر مهیچ خانوادگی پرده برمی‌دارد:« من 3 فرزند دارم و البته با همه آنها صحبت کردم که به تهران سفر کنیم، اگر چه همه موافق این موضوع نبودند. این جابه جایی برای آنها سخت بود اما در نهایت قبول کردند که به ایران بیایند.»

اشاره به روزهایی که در تیم ملی بلژیک کاپیتان بود، بخش دیگری از اظهارات سرمربی جدید تیم ملی را در بر گرفت. مارک ادامه داد:« این یک افتخار است که بازیکنان برای تیم ملی کشورشان بازی کنند. ما همه می خواهیم در کنار هم تیمی خوب بسازیم. امیدوارم با باشگاه ها همکاری خوبی داشته باشیم. ما هر هفته مسئولیت داریم که بازی های لیگ را رصد کنند.»

وعده دیگر سرمربی تیم ملی نظاره دقیق بازی های لیگ است. کاری که لااقل کی‌روش خودش انجام نمی‌داد و این مسئولیت را به عهده دیگر مربیان واگذار می‌کرد:« ما تمامی بازیکنان لیگ را رصد می کنیم و درهای تیم ملی به روی همه باز است و این گونه نیست که فقط لژیونرها در خدمت تیم ملی باشند و تیم ملی برای آنها باشد.»

او از یک نام پرده برداشت که قرار است به عنوان دستیار درکنارش فعالیت کند. اوفریرا است. درباره اش قبلا شنیده بودیم اما سرمربی تیم ملی توضیحات دیگری هم دارد:« مانوئل فریرا من را همراهی خواهد کرد و او 25 سال سابقه کار دستیاری دارد. من وحید هاشمیان را هم به عنوان کمک مربی انتخاب کردم چون او در آلمان کار کرده است و ما می توانیم در کنار هم به جام جهانی و جام ملتهای بعد صعود کنیم.من می خواستم کسی را انتخاب کنم که با فرهنگ ایران آشنایی داشته باشد و خوشبختانه هاشمیان همین قابلیت را دارد و هم اینکه در آلمان کار کرده است. خوشبختانه او یک سابقه خوب بین المللی هم دارد. البته هنوز در مورد آنالیزورها و کسانی که فیلم بازی های ما را مورد بررسی قرار دهند جمع بندی نکرده ایم و در آینده در مورد این موضوع تصمیم می گیریم. امیدوارم از کمک های دیگر همکارانم که یکی از آنها در مارسی سابقه کاری دارند استفاده کنیم.»

بازی با سوریه و کره جنوبی نزدیک است. ویلموتس به زودی محک خواهد خورد:« امیدوارم در بازی با سوریه و کره جنوبی شناخت خوبی از بازیکنان پیدا کنم، در پایان هم آرزو می کنم که کشور شما ایران و کشور من بلژیک به جام جهانی صعود کنند.»

3-670


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

بیوگرافی و عکسهای آمنه سادات ذبیح پور خبرنگار و همسرش