رفع تشنگی در روزهای گرم سال


رفع تشنگی در روزهای گرم سال

فصل تابستان نزدیک است و این فصل برای عده‌ای خوش آیند و برای عده‌ای بسیار عذاب‌آور است. این فصل برای دانش آموزان و دانشجویان لذت‌بخش است، چرا که مدارس و دانشگاه‌ها تعطیل شده و آنها می‌توانند از تعطیلات خود لذت ببرند. اما برای عده‌ای که از گرما عاجز هستند، این فصل بسیار ملال‌آور است و از همان روزهای ابتدایی تابستان، آرزوی آن را دارند که زودتر بگذر...

به گزارش ایسنا، بنابر اعلام خوان باجی، در این ایام گرم، بدن زیاد عرق کرده و آب بدن دفع می‌شود و به همین علت است که افراد گرمایی از این فصل عذاب می‌کشند. اما اگر آب کافی (حداقل ۸ لیوان) در روز به بدن انسان برسد، این کمبود آب بدن جبران شده و دیگر گرما اذیت نمی‌کند. برخی از افراد در روزهای گرم تابستان به نوشیدنی‌های صنعتی مانند آبمیوه‌های صنعتی، انواع نوشابه، ماء الشعیر و… روی می‌آورند و این گونه تصور می‌کنند که این نوشیدنی‌ها می‌تواند عطش آن‌ها را برطرف سازد. اما باید توجه داشت که این نوشیدنی‌ها دارای قند بالایی بوده و فقط می‌توانند سبب رفع تشنگی به صورت موقت شود و پس از مدتی تشنگی را تشدید کند.

درگذشته افراد برای رفع تشنگی خود از شربت‌های گیاهی استفاده می‌کردند. آنها معتقد بودند که نوشیدن این نوع از شربت‌ها سبب خنک‌شدن بدن شده و به همین سبب احساس تشنگی خفیف‌تر می‌شود. امروزه کارشناسان تغذیه ثابت کرده‌اند که این فرضیه گذشتگان کاملاً درست بوده و این دسته از گیاهان با تعادل در تعریق بدن از گرمازدگی جلوگیری کرده و می‌تواند مدت زیادی آب بدن را تأمین کرده و فرد را از احساس تشنگی مصون دارد. با توجه به این معضل، تیم خوان باجی می‌خواهد شما را با تعدادی از شربت‌های گیاهی آشنا کرده که به واسطه آن شما بتوانید تابستان خوشی را پشت سر بگذارید:

رفع تشنگی در روزهای گرم سال

شربت آبلیمو به همراه گلاب

شربت آبلیمو حاصل عصاره لیمو ترش است که آن را همراه با آب و مقدار بسیار کمی گلاب مصرف می‌کنند. شربت آب لیمو سبب ترشح بزاق دهان شده و باعث احساس نکردن تشنگی و خنک شدن بدن می‌شود. افزودن کمی گلاب به این شربت سبب افزایش تأثیرگذاری آن می‌شود، چرا که گلاب نیز طبعی خنک دارد و همچنین سبب آرامش اعصاب شده و تحمل گرما را برای فرد آسان‌تر می‌کند.

کاسنی و خاکشیر

عرق کاسنی یکی از عرقیات معروفی است که برای رفع تشنگی استفاده می‌شود. طبع کاسنی سرد است و بدن را خنک نگه می‌دارد. کاسنی طعمی تند دارد، به همین دلیل افزودن خاکشیر و گلاب به آن طعم آن را مطبوع‌تر می‌کند. همچنین یکی دیگر از فواید افزودن خاکشیر آن است که دانه‌های آن می‌تواند آب را درون خود نگهداشته و به تدریج آب را به بدن برساند، در نتیجه نیاز فرد به آب را طولانی‌تر می‌کند. توجه داشته باشید که این مخلوط را باید با شیرینی بسیار کمی میل نمود.

شربت شاتره

شربت شاتره خاصیت ضد گرمازدگی دارد و اگر در روزهای گرم مجبور به خارج شدن از خانه هستید، توصیه می‌شود که حتماً از شربت شاتره استفاده کنید. این شربت علاوه بر طبع خنک، نشاط‌آور نیز می‌باشد. شربت شاتره یکی از گزینه‌هایی می‌باشد که شما می‌توانید برای پذیرایی از مهمان نیز استفاده کنید.

عرق بهار نارنج

در روزهای گرم و در معرض آفتاب قرار گرفتن سبب کلافگی شدید می‌شود. عرق بهارنارنج سبب آرامش اعصاب می‌شود، لذا مصرف آن در این ایام، بسیار مفید است. همچنین گرمای شدید باعث ایجاد سردردهای ناشی از گرمازدگی می‌شود، مصرف عرق بهار نارنج می‌تواند این سر دردها را بهبود ببخشد. بهار نارنج دارای طعم و بوی بسیار مطلوبی است. اگر طعم و بوی سایر عرقیات برای شما آزاربخش بود، شما می‌توانید با مخلوط کردن عرق بهار نارنج با سایر عرقیات، آنها را به راحتی مصرف کنید.

شربت سکنجبین

سکنجبین یکی از شربت‌های قدیمی است که از ترکیب سرکه و عسل درست می‌شود. این شربت دارای طبعی بسیار خنک می‌باشد. شربت سکنجبین التهاب ناشی از گرما را کاهش داده و سموم بدن را از طریق ادرار از بدن خارج می‌کند. استفاده از شربت سکنجبین به همراه کاهو در فصول گرم سال برای افراد گرم مزاج بسیار توصیه می‌شود.

رفع تشنگی در روزهای گرم سال

دسترسی آسان

شاید شما در حال خواندن این متن در همین روزهای گرم سال هستید و الان به فکر آن افتاده‌اید که از خانه خارج شوید و به فروشگاه بروید و این نوشیدنی‌ها را تهیه کنید. اما فروشگاه اینترنتی خوان باجی این کار را برای شما راحت کرده و دیگر شما نیازی ندارید که در این روز گرم از خانه خارج شوید. فروشگاه اینترنتی خوان باجی عرضه کننده محصولات غذایی خانگی می‌باشد که محصولات ذکر شده در بالا را نیز برای راحتی شما فراهم کرده است. تمامی محصولات این فروشگاه کاملاً طبیعی بوده و فاقد هر گونه نگهدارنده است. فروشگاه اینترنتی خوان باجی دارای مجوزهای لازم از مراجع ذیصلاح است که شما می‌توانید با خیال آسوده از این فروشگاه خرید کنید. برای خرید از فروشگاه اینترنتی خوان باجی کافیست که به وبسایت www.khanbaji.com مراجعه کرده یا از طریق کافه بازار و مایکت اپلیکیشن اندروید خوان باجی را تهیه کرده و خرید خود را کاملاً آسوده انجام دهید. توجه داشته باشید که کلیه محصولات فروشگاه اینترنتی خوان باجی به سراسر کشور ارسال می‌شود.

انتهای رپرتاژ خبری

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اقتصادی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


40 عکس نقاشی دخترانه جدید، ساده، زیبا، فانتزی و آسان برای پروفایل