پیام هنیه برای حمایت فوری جهان اسلام از مسجدالاقصی


پیام هنیه برای حمایت فوری جهان اسلام از مسجدالاقصی

گروه بین‌الملل ـ رئیس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین(حماس)، تحرک فوری و سازنده جهان اسلام برای دفاع از شهر قدس، مسجدالاقصی و مقدسات اسلامی و مسیحی این شهر را خواستار شد.

پیام هنیه برای حمایت فوری جهان اسلام از مسجدالاقصی

به گزارش ایکنا به نقل از مرکز اطلاع‌رسانی فلسطین، اسماعیل هنیه، رئیس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین(حماس) امروز چهارشنبه در پیامی به دبیرکل سازمان همکاری اسلامی و سران و رهبران کشورهای اسلامی شرکت‌کننده در چهاردهمین نشست عادی این سازمان، به تشریح خطرات و تهدیدات پیش‌روی مساله فلسطین در سایه تشدید تجاوزات و جنایات رژیم صهیونیستی علیه فلسطینیان در قدس، کرانه باختری و نوار غزه پرداخت.
وی در ادامه تحرک اسلامی فوری و سازنده برای دفاع از شهر قدس، مسجدالاقصی و مقدسات اسلامی و مسیحی این شهر و مقابله با سیاست‌های تجاوزکارانه و نژادپرستانه رژیم صهیونیستی و توقف عملیات یهودی‌سازی این رژیم، تقسیم مسجد الاقصی و کوچاندن فلسطینیان را خواستار شد.
اسماعیل هنیه ضمن اشاره به جانبداری علنی و همه جانبه آمریکا از رژیم صهیونیستی و جنایات آن، تصریح کرد که دولت آمریکا نقش مشکوکی دارد و درصدد ارائه طرح‌ها و راه‌کارهایی سیاسی و اقتصادی با هدف نابودی مسئله فلسطین و تضییع حقوق ملت فلسطین است.

وی از سران کشورهای اسلامی خواست در این اجلاس یک موضع اسلامی واحد را برای طرح نقشه راه جهت پایان اشغالگری اسرائیل در فلسطین و احقاق حقوق حقه ملت فلسطین اتخاذ کنند.

هنیه تاکید کرد که تمامی طرح‌ها و پروژه‌های آمریکا تحت عنوان معامله قرن باطل و مردود است و حقوق ملت فلسطین ثابت و غیرقابل مذاکره است.

وی اشاره کرد که ملت فلسطین در هر کجا که باشد، اجازه اجرای چنین معامله ای را نخواهد داد و با تمامی راهکارهای ممکن از سرزمین و مقدسات خود دفاع می کند.

رهبر حماس همچنین اظهار کرد که حق بازگشت آوارگان فلسطینی به شهر و دیار خود یک حق ثابت و غیرقابل تصرف است.

اسماعیل هنیه خواستار حمایت همه‌جانبه از آژانس آنروا به منظور ادامه خدمت‌رسانی به بیش از 5 میلیون آواره فلسطینی شد و بر مخالفت قاطع با هرگونه طرح برای اسکان آوارگان در خارج از فلسطین و طرح وطن جایگزین تاکید کرد.

هنیه همچنین از سران کشورهای اسلامی خواست در تلاش برای لغو محاصره ظالمانه باریکه غزه و بحران های انسانی این باریکه باشند.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


رابطه جنسی زیر دوش آب در حمام با همسر خوب است یا بد؟