از طبیعت بکر کرمانشاه برای برگزاری تورهای سافاری استفاده کنیم


کارشناس گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کرمانشاه بر لزوم استفاده از ظرفیت جنگل‌های بلوط و طبیعت بکر استان برای برگزاری تورهای سافاری تاکید کرد.

علیرضا مرادی بیستونی در گفت و گو با خبرنگار ایسنا، به رشد تورهای سافاری در دنیا اشاره کرد و گفت: اگرچه این نوع از تور گردشگری که توأم با ترس و هیجان بالا برای گردشگران است، ابتدا بیشتر در قاره آفریقا و به منظور شکار حیوانات انجام می‌شد، اما امروزه این تورها دیگر جنبه منفی نداشته و مشاهده، عکس و فیلم گرفتن از طبیعت بکر و دست نخورده و حیات وحش با احترام به این محیط‌ها هدف اصلی است.

وی بابیان اینکه استان‌های شمالی و استان‌های کویرنشین پیشروان برگزاری این تورها در ایران هستند، گفت: در استان کرمانشاه نیز به واسطه وجود مناطق بکر طبیعی، جنگل‌های بلوط و چشم اندازهای زیبا پتانسیل‌های خوبی برای برگزاری این تورها داریم، اما تاکنون آن را چندان مورد توجه قرار نداده‌ایم.

این کارشناس گردشگری اضافه کرد: البته تابحال چند تور آفرود و سافاری را در شهرستان ثلاث باباجانی و دالاهو داشته‌ایم، اما بصورت حرفه‌ای به تورهای سافاری وارد نشده‌ایم.

وی تاکید کرد: ثلاث باباجانی، دالاهو، پاوه، سنقر و گیلانغرب از جمله شهرستان‌های استان هستند که می‌توانیم تورهای سافاری را در آن‌ها برگزار کنیم.

مرادی بیستونی بابیان اینکه برای توسعه این تورها در استان موانعی وجود دارد که باید مرتفع شوند، گفت: نداشتن نیروهای مجرب اصلی ترین مشکل بر سر راه گسترش تور سافاری در کرمانشاه است که در دوبخش "رانندگان" و "راهنمایان" گردشگران باید به آن توجه کنیم و آموزش داشته باشیم.

وی گفت: همچنین باید تلاش کنیم تا روی امنیت کرمانشاه تبلیغ کنیم و در قدم اول بخش دولتی برای برگزاری تورآشناسازی ورود کند تا پتانسیل کرمانشاه در این بخش معرفی و به تدریج شاهد رشد این نوع تورها باشیم.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کرمانشاه

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


حمله مقاومت عراق به یک هدف حیاتی در حیفا