بررسی تخصصی آئودی RS3 اسپرت‌بک جدید


بررسی تخصصی آئودی RS3 اسپرت‌بک جدید

پس از وقفه‌ای کوتاه آئودی RS3 بازگشته است. استانداردهای جدید WLTP به این معناست که فروش این خودرو باید متوقف می‌شد تا هماهنگی‌های لازم با استانداردهای یاد شده به دست می‌آمد؛ اما پس از اندکی اصلاحات صورت گرفته، هاچبک داغ ارباب حلقه‌ها آماده‌ی رخ‌نمایی شده است. خبر خوب اینکه بازنگری‌های ضروری برای همگام شدن با... The post بررسی تخصصی آئودی RS3...

پس از وقفه‌ای کوتاه آئودی RS3 بازگشته است. استانداردهای جدید WLTP به این معناست که فروش این خودرو باید متوقف می‌شد تا هماهنگی‌های لازم با استانداردهای یاد شده به دست می‌آمد؛ اما پس از اندکی اصلاحات صورت گرفته، هاچبک داغ ارباب حلقه‌ها آماده‌ی رخ‌نمایی شده است.

بررسی تخصصی آئودی RS3 اسپرت‌بک جدید
خبر خوب اینکه بازنگری‌های ضروری برای همگام شدن با استانداردهای زیست‌محیطی جدید انجام شده که مهم‌ترین آن‌ها نصب فیلتر ذرات اگزوز است. البته این فیلتر تأثیری روی خروجی پیشرانه نداشته و پیشرانه‌ی 5 سیلندر 2.5 لیتری توربوی RS3 همچنان قدرت 395 اسب بخاری و گشتاور 480 نیوتون متری تولید می‌کند. این قدرت و گشتاور بالاتر از دیگر خودروهای پرفورمنس 5 درب است. البته زمانی که مرسدس-ای ام جی A45 جدید اواخر سال جاری ظاهر شود این عنوان دست به دست خواهد شد.

بررسی تخصصی آئودی RS3 اسپرت‌بک جدید
به عنوان نتیجه، پرفورمنس گیرایی را مشاهده می‌کنیم. با درگیر کردن سیستم لانچ کنترل شاهد ثبت شتاب صفر تا 100 کیلومتر RS3 در عرض 4.1 ثانیه خواهیم بود. این رکورد شش‌دهم ثانیه سریع‌تر از فولکس گلف R و حتی یک‌دهم ثانیه بهتر از A45 نسل قبلی است. حداکثر سرعت این خودرو نیز همچون اکثر محصولات آلمانی به 250 کیلومتر در ساعت محدود شده هرچند با سفارش یک پکیج می‌توان حداکثر سرعت را بهبود بخشید.

بررسی تخصصی آئودی RS3 اسپرت‌بک جدید
اما نقطه قوت اصلی این خودرو صدایی است که متمایز از رقبا بوده و گوش‌ها را نوازش می‌دهد. قطعاً پیشرانه‌های 4 سیلندر مرسدس و فولکس صدای خشن خوبی دارند اما هیچ‌یک به گردپای پیشرانه‌ی آئودی نمی‌رسند. این پیشرانه صدایی شگفت‌انگیز و جذاب داشته و هرچه دور آن بالا می‌رود صدای بهتری تولید می‌شود. به نوعی می‌توان صدای آن را در محدوده‌ی R8 دانست.


این خودرو در تریم جدید اسپرت ادیشن واقعاً می‌درخشد. از جمله ویژگی‌های این خودرو می‌توان به اگزوز اسپرت RS اشاره کرد که صدای تولیدی آن مثال‌زدنی است. در سرعت‌های بالا صدایی عصبی تولید شده و در صداهای پایین هم طنین گیرا و خوفناکی به گوش می‌رسد؛ به عبارت دیگر صدای این خودرو خاص‌تر از دیگر مدل‌ها می‌باشد.

بررسی تخصصی آئودی RS3 اسپرت‌بک جدید
علیرغم شتاب چشمگیری که خودرو دارد، پرفورمنس آن در جاده اصلاً شما را نخواهد ترساند. حداکثر گشتاور تولیدی پیشرانه از دور 150 در دسترس بوده و این میزان گشتاور تا دور 5850 نیز ارائه می‌شود. شتاب گیری نرم اما وحشیانه‌ی RS3 به این معنی است که در زمان خروج از پیچ‌ها لبخند رضایت بر لبان شما نقش خواهد بست. البته همواره باید نیم‌نگاهی به کیلومتر شمار خودرو داشته باشید چراکه اندک اشاره‌ای به پدال گاز می‌تواند سرعت را به بالاتر از حد مجاز جاده‌ها برساند.

بررسی تخصصی آئودی RS3 اسپرت‌بک جدید
البته سیستم چهار چرخ محرک نیز به پایداری هرچه بیشتر خودرو کمک می‌کند. حتی در جاده‌های خیس و لغزنده نیز RS3 کشش قابل‌توجهی داشته و پیچ‌ها را با اعتمادبه‌نفس کامل پشت سر می‌گذارد.

بررسی تخصصی آئودی RS3 اسپرت‌بک جدید
نصب فیلتر ذرات باعث شده وزن خودرو 25 کیلوگرم افزایش یابد اما این موضوع تأثیری روی سواری RS3 نداشته و این چیز خوبی است. توازن زیادی بین شاسی و پدال گاز وجود داشته و با آن‌ها می‌توان بازی کرد. بین 50 تا 100 درصد گشتاور تولیدی پیشرانه را می‌توان به اکسل عقب فرستاد که این به معنی احساس کشیده شدن به عقب در زمان شتاب گیری‌های سنگین است. البته RS3 به‌اندازه‌ی ب‌ام‌و M2 کامپتیشن هیجان‌انگیز و درگیر کننده نیست و از طرف دیگر بیش فرمانی جذاب هوندا سیویک تایپ R را ندارد اما لذت‌بخش‌تر از فولکس گلف R آزمایشگاهی به نظر می‌رسد. فرمان خودرو وزن مناسبی داشته و اگرچه از نظر حس منتقل شده خیلی خوب ارزیابی نمی‌شود اما دقیق و قابل پیش‌بینی است.

بررسی تخصصی آئودی RS3 اسپرت‌بک جدید
تغییرات سیستم اگزوز باعث شده‌اند RS3 با جدیدترین استانداردهای آلایندگی همخوانی داشته باشد و به همین خاطر در هر کیلومتر 195 گرم دی‌اکسید کربن تولید می‌کند.


آئودی RS3 اسپرت بک همچنان خودرویی جذاب بوده و مدل اسپرت ادیشن آن برخی بهبودها را نشان می‌دهد. از جمله ویژگی‌های متمایز این نسخ می‌توان به جلوپنجره، تریم شیشه‌ها، دیفیوزر عقب و رینگ‌های 19 اینچی همگی به رنگ مشکی اشاره کرد. این نسخه به‌صورت استاندارد از چراغ‌های LED سود می‌برد.

بررسی تخصصی آئودی RS3 اسپرت‌بک جدید
کابین نیز با صندلی‌های اسپرت، تریم فیبر کربنی و سانروف پانورامیک آراسته شده است. طراحی داشبورد بی‌نقص A3 حتی پس از گذشت چندین سال زیبا به نظر می‌رسد اما صفحه‌نمایش 7 اینچی آن سن بالایش را نشان می‌دهد.

بررسی تخصصی آئودی RS3 اسپرت‌بک جدید

بررسی تخصصی آئودی RS3 اسپرت‌بک جدید
قیمت این خودرو از 43285 پوند آغاز می‌شود. انتخاب مدل اسپرت ادیشن به معنی پرداخت 50285 پوند خواهد بود و مدل سدان نیز هزار پوند گران‌تر است. شاید قیمت این خودرو گران به نظر برسد اما ارزشش را دارد.


جدای از تغییرات صورت گرفته برای هماهنگی با استانداردهای WLTP، آئودی RS3 اسپرت بک همان هاچبک تندوتیزی است که همیشه بوده و اگر شما به پرفورمنس خودرو بیشترین اهمیت را می‌دهید RS3 گزینه‌ی مناسب شماست. رقبایی همچون ب‌ام‌و M2 کامپتیشن و هوندا سیویک تایپ R از نظر هیجان رانندگی در رتبه بالاتری قرار دارند اما RS3 همچنان خنده را روی لب‌های راننده جاری می‌کند. اگر بتوانید مدل اسپرت ادیشن را بخرید از صدای جذاب‌تر پیشرانه و صندلی‌هایی گیرا لذت خواهید برد.

مشخصات آئودی RS3 اسپرت بک اسپرت ادیشن

قیمت: 50285 پوند پیشرانه: 5 سیلندر 2.5 لیتری توربوی بنزینی قدرت/گشتاور: 395 اسب بخار/480 نیوتون متر گیربکس: 7 سرعته اتوماتیک، چهار چرخ محرک شتاب صفر تا 100 کیلومتر در ساعت: 4.2 ثانیه حداکثر سرعت: 250 کیلومتر در ساعت مصرف سوخت: 9.5 لیتر در هر صد کیلومتر

منبع: autoexpress

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خودرو

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خاص و بی نظیر اجتماعی سارینا از شاهین نجفی