تلاش برای همگرایی در عرصه صوت و تصویر فراگیر


تلاش برای همگرایی در عرصه صوت و تصویر فراگیر

تلاشمان بر این است که نهاد‌های مرتبط با حوزه صوت و تصویر فراگیر به همکاری برسند و شاهد همگرایی باشیم

تلاش برای همگرایی در عرصه صوت و تصویر فراگیربه گزارش خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما، سید صادق امامیان در نشست هم اندیشی مدیران رسانه‌های صوت و تصویر فراگیر که با حضور دبیر شورای عالی فضای مجازی و جمعی از فعالان این حوزه در تالار ملاصدرا سازمان صدا و سیما برگزار شد، افزود: باتوجه به روندی که در جهان پیش گرفته شده تا دو یا سه سال آینده سهم رسانه‌های صوت و تصویر فراگیر از ترافیک اینترنت بیش از ۸۰ درصد است.
رئیس سازمان تنظیم مقررات صوت و تصویر فراگیر گفت: این یک اتفاق مثبت است که مردم ما از سرویس‌های داخلی استفاده می‌کنند و باید تلاش کنیم در راستای تقویت تولید ملی حرکت کنیم.
وی ادامه داد: از ۶ ماه پیش که من به این سازمان آمدم، سرویس‌ها و ایده‌های جدیدی خلق شده است که هم فرصت و هم تهدید است، همگرایی ویدئو‌های برخط در کشور ما یک نوآوری است.
امامیان گفت:: ما در تلاش هستیم تا نهاد‌های مربوط به صوت و تصویر فراگیر به همکاری با هم بپردازند همچنین کل توان حاکمیتی به مرور بسیج شوند تا از مسائل بخشی نگری و نگاه‌های کوتاه مدت به مسائل کلان‌تر برسیم.
دبیر شورای عالی فضای مجازی هم در این نشست گفت: ​امیدواریم وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، سازمان صدا و سیما و مرکز ملی فضای مجازی در زمینه قوانین صوت و تصویر فراگیر با هم هماهنگ باشند.
ابوالحسن فیروز آبادی افزود: فیک نیوز‌ها از مهمترین مشکلات این روز‌های فضای مجازی هستند. به جز آمریکا که سردمدار این‌ها است همه نگران این مسئله هستند. نگرانی اروپاییان حتی از ما بیشتر است و قوانینی که در این زمینه وضع شده است به این موضوع گواهی می‌دهد.
وی با بیان اینکه ما هم باید نگران باشیم و رفع این نگرانی همکاری شما را می‌طلبد گفت:: ما نیاز به مدل‌های جدید داریم و مدل‌های جدید، نوآوری و هم فکری می‌طلبد. این طور نیست که ما پشت در‌های بسته به مدل‌های جدید برسیم و با کمک شما طراحی‌های نو محقق می‌شود.
فیروز آبادی ادامه داد: از شما می‌خواهیم کمک کنید به یک مدل بومی دست پیدا کنیم نه اینکه هیچ بهره‌ای از مدل کشور‌های دیگر نبریم بلکه باید مدل کشور‌های دیگر را با شرایط کشور خود تطبیق دهیم.
وی افزود: اگر ما مدل جدید داشته باشیم می‌توانیم جهانی فکر کنیم و بازار‌های دنیا را مورد هدف قرار دهیم.
معاون دادستان کل کشور در امور فضای مجازی هم در این نشست گفت:: قوانین و مقرراتی که در حوزه صوت و تصویر فراگیر تنظیم می‌شود باید با ایجاد فضای رقابتی، منافع کسب و کار‌ها را هم تامین کند.
جواد جاویدنیا افزود: ​امیدواریم با امضای تفاهم نامه‌هایی در این زمینه با چندگانگی مواجه نباشیم.
در ادامه این نشست فعالان حوزه صوت و تصویر فراگیر با مسئولان به پرسش و پاسخ پرداختند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


35 تصویر زمینه دخترانه جدید از عکس های شیک کیوت و با کلاس 2022