شلوغ‌ترین اماکن توریستی چین


شلوغ‌ترین اماکن توریستی چین

شلوغ‌ترین اماکن توریستی چین، چین پر‌جمعیت‌ترین کشور جهان است که با توجه به اقتصاد و تجارت فراگیر جهانی و با توجه به رونق و توسعه روزافزون صنعت گردشگری و وجود رویداد‌های متنوع و گوناگون در آن می‌توان به حجم گسترده تردد در آمد و شد را دارا باشد. پس تعجبی ندارد که جاذبه‌های گردشگری این کشور دارای تردد و تراکم بالایی در آمدوشد باشد. حالا شمارا با...

شلوغ‌ترین اماکن توریستی چین، چین پر‌جمعیت‌ترین کشور جهان است که با توجه به اقتصاد و تجارت فراگیر جهانی و با توجه به رونق و توسعه روزافزون صنعت گردشگری و وجود رویداد‌های متنوع و گوناگون در آن می‌توان به حجم گسترده تردد در آمد و شد را دارا باشد. پس تعجبی ندارد که جاذبه‌های گردشگری این کشور دارای تردد و تراکم بالایی در آمدوشد باشد. حالا شمارا با شلوغ‌ترین اماکن گردشگری و توریستی این کشور آشنا می‌نماییم.
شلوغ‌ترین اماکن توریستی چین پکن در طول سال نو چینی‌ها
اصلا این موضوع را نمی‌توان انکار کرد که پکن دارای بد‌ترین ترافیک‌ها در جهان است. این ترافیک به قدری شدید و بد است که دولت محدودیت‌هایی را برای تردد ماشین‌ها در نظر گرفته است. در پایان فوریه، سال نو چینی‌ها جشن گرفته می‌شود و افراد در این روز با خانواده گرد هم می‌آیند اما تردد در بزرگ‌راه‌ها به طرز وحشتناکی اتفاق می‌افتد. اگر از نزدیک شاهد این ماجرا باشید، قطعا تصور می‌کنید که بزرگ‌ترین مهاجرت سالانه‌ی انسان‌ها در سال نو چینی‌ها اتفاق می‌افتد.
شلوغ‌ترین اماکن توریستی چین
ساختمان Yick Fat در هنگ کنگ
در جزیره هنگ کنگ، ساختمان‌های سر به فلک کشیده بسیاری وجود دارد که تراکم جمعیت را می‌توان در آنها دید. در این کشور می‌توان انفجار جمعیت را به خوبی دید اما ساختمان Yick Fat تنها ساختمانی است که از جمعیت زیاد در حال خفگی و در عین حال مورد توجه گردشگران قرار می‌گیرد. جالب است که بدانید تاکنون هیچ آمار رسمی از جمعیت ساکن در این ساختمان به دست نیامده است.
شلوغ‌ترین اماکن توریستی چین
ساحل دامیشا در شنزن
این طبیعی است که بزرگ‌را‌ه‌ها و ساختمان‌ها در چین شلوغ باشند اما در این کشور پر‌جمعیت حتی برای داشتن روزی آرام نمی‌توان به ساحل پناه برد. ساحل دامیشا در نزدیکی شهر شنزن در استان گوانگدونگ واقع شده است که روزی نمی‌توان آن را خالی و آرام دید. در طول تابستان دمای شنزن هر روز بالتر می‌رود که این باعث هجوم آوردن مردن به ایت ساحل نسبتا کوچک می‌شود.
شلوغ‌ترین اماکن توریستی چین
مترو شانگهای در ساعات شلوغ
مترو شانگهای، یکی از شلوغ‌ترین مترو‌ها در جهان است. طبق آماری که در سال ۲۰۱۶ به دست آمده، حدود ۱۰ میلیون نفر در روز از این مترو استفاده کرده‌اند. با این حال گفته می‌شود که در ساعات شلوغ روز یعنی ساعت ۷ صبح و ۵ عصر، به هیچ عنوان از مترو استفاده نکنید.
شلوغ‌ترین اماکن توریستی چین
پارک ملی جیوژایگو در هفته طلایی
در اکثر روزها، پارک ملی جیوژایگو که در جنوب غرب چین در در استان سیچوان قرار گرفته، بسیار آرام با آب و هوایی مرغوب و کوه‌های پوشیده شده در درختان سرسبز است. این زیبایی در فصل پاییز با وجود برگ‌هایی به رنگ زرد، قرمز و نارنجی، بیشتر می‌شود. در پاییز، هفته‌ای با عنوان هفته طلایی وجود دارد که از 1 اکتبر آغاز شده و این پارک با هجوم جمعیت روبرو می‌‌شود. پیشنهاد ما این است که در این هفته اصلا از این پارک بازدید نداشته باشید.
شلوغ‌ترین اماکن توریستی چین
دیوار بزرگ چین
همانند پارک ملی جیوژایگو، دیوار بزرگ چین نیز جاذبه‌ی گردشگری محبوبی محسوب می‌شود. با این وجود که این دیوار فقط در یک هفته شلوغ نیست، بلکه در تمام روز‌های سال با جمعیت زیادی از گردشگران مواجه است. مگر می‌شود به چین سفر کرد و از این دیوار با عظمت و تاریخی بازدید نکرد.
شلوغ‌ترین اماکن توریستی چین
شیان: بخش مسلمانان
این شهر به جزء جاذبه‌های محبوب گردشگری، به دلیل پرواز مستقیم به اروپا و آمریکا نیز، مورد توجه است. نکته دیگری که در مورد شهر شیان وجود دارد این است که بزرگ‌ترین جمعیت مسلمان در چین را دارا است. این شهر مسلمان‌نشین در طول روز شلوغ است اما این جمعیت هنگام شب که بازار غذا‌های خیابانی به راه است، بیشتر می‌شود.
مترجم: سحر مردانه | منبع: www.tripsavvy.com


بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

فیلم| مردی که 26 سال پیش گم شده بود در زیرزمین همسایه پیدا شد!