قطار برقی مشهد-‌تهران در انتظار تضمین چینی‌ها


قطار برقی مشهد-‌تهران در انتظار تضمین چینی‌ها

مدیرعامل شرکت راه آهن جمهوری اسلامی ایران درباره آخرین وضعیت قطار برقی مشهد-تهران گفته است فعالیت های مربوط به این پروژه انجام شده اما طرف چینی هنوز نتوانسته است تضمین های لازم را تأمین کند.


شهرآرا آنلاین - سعید رسولی در حاشیه هفتمین نمایشگاه بین المللی حمل ونقل ریلی به ایسنا این را هم گفت که در صورت ارائه ضمانت نامه های طرف چینی، پروژه آغاز می شود. ١٧ بهمن ٩۴ بود که حسن روحانی، رئیس دولت یازدهم، در سفر یک روزه خود به مشهد، این پروژه را برای بار دوم کلنگ ز د. تا پیش از شهریور سال ٩۶ محدودیت های اعتباری علت شروع نشدن عمـــلیات اجرایی آن اعلام می شد که این پروژه توانست فاینانس ٨/١ میلیارد دلاری یک شرکت چینی را جذب کند. بعد از ٣ ماه، یعنی در آذر ماه سال ٩۶، وزیر وقت راه و شهرسازی از گشایش ال سی و فعال شدن اعتبار اجرای خط آهن برقی مشهد-تهران خبر داد.

عباس آخوندی گفته بود سهم ایران از طریق بانک صنعت و معدن پرداخت و ال سی پروژه نیز به طور رسمی آغاز شده است. خردادماه سال گذشته، پیش از تحریم های اعمال شده، قرار بود چینی ها به ایران بیایند و عملیات اجرایی این پروژه آغاز شود. با این حال، این اتفاق نیفتاد و بعد از اعمال تحریم ها گفته شد تحریم های ایران باعث شده است بانک و بیمه های چینی از ارائه ضمانت نامه ها تاکنون خودداری کنند.


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فیلم / سحر دولتشاهی از جدایی نالید ! / همیشه زن دوم بود هم در رامبد هم در همایون !