پیش‌بینی برداشت 2 هزار تن گلابی از باغات نطنز


پیش‌بینی برداشت 2 هزار تن گلابی از باغات نطنز

مدیر جهاد کشاورزی نطنز گفت: بیش از یکصد و دو هکتار از اراضی کشاورزی نطنز زیر کشت محصول گلابی است که پیش‌بینی می‌شود از این میزان اراضی، حدود 2 هزار تن گلابی برداشت شود.

عبدالرضا مهدی بادی در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، اظهار کرد: برداشت میوه گلابی که به تحفه نطنز نیز شهرت دارد، از باغات نطنز و به خصوص روستاهای بخش مرکزی آغاز شد.

وی افزود: بیش از یکصد و دو هکتار از اراضی کشاورزی نطنز زیر کشت این محصول است که پیش‌بینی می‌شود از این میزان اراضی، حدود 2 هزار تن گلابی برداشت شود که یک سوم آن درجه یک و مرغوب است.

مدیر جهاد کشاورزی نطنز گفت: با توجه به سرمازدگی که چند سال قبل در نطنز رخ داد و باعث آسیب جدی به درختان گلابی شد، در چند سال گذشته محصول قابل توجهی از باغات گلابی برداشت نشده بود که خوشبختانه در سال جاری باغداران نطنزی محصول قابل قبولی را از درختان برداشت می‌کنند.

وی پیرامون اشتغال‌زایی که به صورت موقت برای برداشت این محصول ایجاد می‌شود، تصریح کرد: به طور متوسط از مرحله برداشت تا عرضه محصول بالغ بر یک هزار و ۵۰۰ نفر روز اشتغال ایجاد می‌شود که می‌توان در بحث اشتغال‌زایی نیز به این موضوع توجه ویژه داشت.

مهدی بادی خاطرنشان کرد: به این دلیل به گلابی این منطقه، تحفه نطنز می‌گویند که در روستاهای ولوجرد و به خصوص طامه گونه‌ای از گلابی به عمل می‌آید که شاید ظاهر صیقلی و زیبایی نداشته باشد اما طعم و ماندگاری خاصی دارد که این موضوع باعث شهرت این میوه شده است.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اصفهان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس/ وقتی فرامرز قریبیان و زن جوانش مهمانی به خونه گوگوش رفتند!