رسیدگی به 7.5 میلیون هکتار از اراضی کشور در قالب رفع تداخلات


رسیدگی به 7.5 میلیون هکتار از اراضی کشور در قالب رفع تداخلات

رئیس سازمان امور اراضی کشور گفت: تا پایان سال 97، یک میلیون هکتار از اراضی کشور غیر ملی تشخیص داده شد و تاکنون حدود 7.5 میلیون هکتار در قالب رفع تداخلات اراضی رسیدگی صورت گرفت.

به گزارش ایسنا، علیرضا اورنگی ۲۲ خردادماه در کمیسیون رفع تداخلات چهارمحال و بختیاری، اظهار کرد: در عرصه‌هایی که مربوط به اراضی ملی بوده و واگذاری آن‌ها انجام شده است کمیسیون حق ورود به آن‌ها را ندارد.

معاون وزیر جهاد کشاورزشی افزود: تا پایان سال ۹۷، یک میلیون هکتار از اراضی کشور غیر ملی تشخیص داده شد و تاکنون حدود ۷.۵ میلیون هکتار در قالب رفع تداخلات اراضی رسیدگی صورت گرفت.

اورنگی گفت: تلاش شده به منظور حفظ حقوق مردم و دولت با دقت و حساسیت کارهای مربوط به واگذاری اراضی انجام شود تا دچار مشکل نشویم.

وی بیان کرد: در طول ۴۰ سال از انقلاب اسلامی ۳.۵ میلیون هکتار از اراضی که اجرای مقررات در آن‌ها انجام شده و در عرصه قانونی بودند، واگذاری‌ها انجام شده است.

رئیس سازمان امور اراضی کشور افزود: اخیراً در تهران آئین‌نامه نحوه انتقال صنوف مزاحم از شهرها به خارج از شهرها نوشته شده است که باید آن صنوف متناسب با نوع فعالیت در کمیسیون تبصره یک بررسی شده و به خارج از شهر منتقل شوند، همچنین لازم است در طرح جامع تفصیلی، حریم‌ها را تعریف و در خصوص آن‌ها تعیین تکلیف شود.

وی خاطرنشان کرد: در صورتی که برای صنایع مزاحم نیازمند اراضی مازاد باشد، باید در کمیسیون تبصره یک مطرح شود و آن بخش از اراضی که در بخش صنایع مزاحم بوده به پهنای سبز تبدیل تا از این طریق سرانه فضای سبز استان افزوده شود.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه چهارمحال و بختیاری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا