یک ماه دیگراز وعده‌ها گذشت/استمداد کسبه اکباتان ازامام جمعه همدان


یک ماه دیگراز وعده‌ها گذشت/استمداد کسبه اکباتان ازامام جمعه همدان

همدان- یک ماه دیگر از وعده‌های شهرداری و شورای شهر همدان مبنی بر ساماندهی پیاده راه اکباتان گذشت اما از تحقق آن خبری نشد تا اینکه اعتراض کسبه تشکیل جلسه ای در دفتر امام جمعه همدان را رقم زد.

به گزارش خبرنگار مهر، ۲۳ اردیبهشت ماه امسال کمیسیون اقتصاد، سرمایه‌گذاری و گردشگری شورای شهر همدان با موضوع بررسی مشکلات پیاده راه اکباتان تشکیل جلسه داد و در این جلسه که با حضور شهردار همدان، مدیرکل میراث فرهنگی استان همدان، رئیس شورای شهر همدان، جمعی از کسبه پیاده راه اکباتان همدان و خبرنگاران برگزار شد مسائل این پیاده راه به بحث گذاشته شد.

در این جلسه که امروز دقیقاً یک ماه از برگزاری آن می‌گذرد مباحث مختلفی عنوان شد به طوری که عضو هیئت امنای اکباتان و بازار تاریخی همدان با بیان اینکه کسبه پیاده راه اکباتان به «وای چه کنم» گرفتار شده‌اند، عنوان کرد: اجرای ناقص طرح پیاده راه اکباتان کسبه را با چالش روبرو کرده است.

رضا جعفری با بیان اینکه آنقدر از پله‌های شورای شهر و شهرداری همدان رفت و آمد کرده‌ایم که دیگر خجالت می کشیم به این ساختمان‌ها بیاییم، افزود: این در حالی است که هنوز هم کاری برای ما انجام نشده است در حالی که وقتی پیاده راه به مرحله اجرا در آمد باید از همان ابتدا به زیرساخت‌ها توجه می‌شد.

کسبه پیاده راه اکباتان همدان به «وای چه کنم» گرفتار شده‌اند

صحبت‌های عضو هیئت امنای اکباتان و بازار تاریخی همدان مباحث مختلفی را پیرامون این پیاده را مطرح کرد و با تاکید بر اینکه متأسفانه پایلوت تجاری شهر همدان با اجرای پیاده راه مسدود شد و کسبه نیز به «وای چه کنم» گرفتار شده‌اند، خواستار تدبیر برای حل مشکلات شد.

یک ماه دیگراز وعده‌ها گذشت/استمداد کسبه اکباتان ازامام جمعه همدان

رئیس کمیسیون نظارت و بازرسی شورای شهر همدان نیز در این نشست با بیان اینکه حدود دو سال از افتتاح پیاده راه اکباتان می‌گذرد و مشکلات پابرجاست، گفت: نوع مشاغل در منطقه پیاده راه اکباتان مسافر خاص خود را می‌خواهد و می‌توان تعدادی تاکسی در انتهای پیاده راه اکباتان در نظر گرفت و مسیری را برای تردد آنها پیش‌بینی کرد تا شاهد رونق پیاده راه باشیم.

سید مسعود عسگریان با تاکید بر اینکه معاونت حمل و نقل باید طرحی ارائه دهد تا برای حل این مشکل چاره اندیشی کنیم، گفت: باید از انتهای پیاده راه اکباتان تا میدان امام دور برگردانی ایجاد و تاکسی خطی در مسیر تردد داشته باشد تا پیاده‌راه رونق بگیرد.

رئیس کمیسیون خدمات شهری شورای شهر همدان نیز با بیان اینکه چند ماهی است موضوع حل مشکلات پیاده راه اکباتان را در دستور کار داریم تا مغازه‌داران از اینکه هستند بیچاره‌تر نشوند، گفت: روز به روز شاهد تعطیلی مغازه‌های موجود در این پیاده راه هستیم که متأسفانه تعداد آنها رو به افزایش است.

علی فتحی با بیان اینکه قرار بود برخی مینی‌بوس‌های ترمینال روستایی مسافران خود را در میدان هفت‌تیر پیاده کنند و برگردند که اجرایی نشده است، گفت: غرفه‌های سوغات و صنایع دستی برای راه اندازی در پایین پیاده راه اکباتان در نظر گرفته شده بود که آن هم اجرایی نشده است.

شهرداری همدان به داد کسبه پیاده راه اکباتان برسد / تعطیلی مغازه‌ها

فتحی با بیان اینکه خبری از ساماندهی وضعیت اتوبوس‌ها نیست، اظهار داشت: تاکسیرانی نیز اقداماتی که برای اجرا به آن اعلام شده بود را اجرا نکرده است.

حداکثر تا ۱۵ روز آینده مشکلات این پیاده راه حل شود

فتحی با تاکید بر اینکه انتظار داریم خروجی جلسه امروز به نحوی باشد که حداکثر تا ۱۵ روز آینده مشکلات این پیاده راه حل شود، گفت: باید برای حل مشکلات همفکری لازم صورت.

معاون خدمات شهری شهردار همدان نیز با بیان اینکه از امروز (۲۳ اردیبهشت ماه) برای استقرار خودروهای برقی در این مسیر نیز هماهنگی صورت می‌گیرد، گفت: تا پایان هفته جاری کار نهایی قانونی برای ساخت غرفه‌های انتهای خیابان اکباتان انجام می‌شود و ساخت غرفه‌ها در دست اقدام است.

یک ماه دیگراز وعده‌ها گذشت/استمداد کسبه اکباتان ازامام جمعه همدان

وحید علی ضمیر بابیان اینکه مشکلات پیاده راه اکباتان همدان را می‌پذیریم، گفت: رفع مشکلات نیازمند تعامل دستگاه‌های نظارتی و اجرایی است.

رئیس شورای شهر همدان نیز با بیان اینکه شرمنده مردم پیاده راه اکباتان هستیم چرا که شهرداری باعث شده رفت و آمد کسبه برای حل مشکلات بیشتر شود، گفت: تاکسیرانی و اتوبوسرانی و مجموعه خدمات شهری شهرداری باید امور مربوط به پیاده راه اکباتان را اجرا کنند چراکه سیاست گذاری‌های انجام شده است.

کامران گردان با بیان اینکه ۸ میلیارد تومان برای ساخت پیاده راه اکباتان هزینه شده و پیوست‌های اجتماعی، سیاسی و مسائل دیگر بررسی شده و بعد از آن طرح اجرا شده و شهردار باید در خصوص چرایی اجرایی نشدن آنها جوابگو باشد، گفت: شهردار باید پاسخگوی وضعیت و جمعیت کسبه پیاده راه اکباتان باشد.

شهردار همدان پاسخگوی اعتراضات کسبه پیاده راه اکباتان باشد

رئیس شورای شهر همدان با بیان اینکه کسبه نباید به ما ملتمس شوند بلکه باید سراغ شهردار بروند، اظهار داشت: اینکه چرا طرح به درستی اجرا نشده است جای سوال دارد واقعاً دیگر بیشتر از این تحمل ندارم که جواب کاری که شهرداری انجام نداده را شورا بدهد.

گردان با تاکید بر ایجاد جذبه در پیاده راه اکباتان اظهار داشت: اتوبوسرانی باید تعدادی از اتوبوس‌های دولتی را در میدان هفت‌تیر مستقر کند و دو خودروی برقی نیز در ابتدای میدان امام در نظر بگیرد تا به صورت رایگان مردم ساکن شهرک فرهنگیان را به میدان هفت تیر منتقل کنند تا در این مسیر نیز حضور مردم را شاهد باشیم.

تاکسیرانی باید تاکسی‌های گردشی را فعال کند و از میدان ۷ تیر به برخی مسیرها مسافران جابجا شوند وی با بیان اینکه تاکسیرانی باید تاکسی‌های گردشی را فعال کند و از میدان ۷ تیر به برخی مسیرها مسافران جابجا شوند، گفت: ایجاد جاذبه انتهای خیابان اکباتان همدان نیز باید هرچه سریع‌تر عملیاتی شود.

شهردار همدان نیز در این کمیسیون با بیان اینکه از اقدامات معاونت خدمات شهری گله دارم چرا که گفته بودم تکلیف غرفه‌های انتهای پیاده راه اکباتان را مشخص کنند، خطاب به معاون خدمات شهری با بیان اینکه موضوع را تعیین تکلیف نمی‌کنید و من باید اینجا جواب بدهم، گفت: از رئیس سازمان مدیریت حمل و نقل بار و مسافر نیز گله دارم چرا که تکلیف خودروهای برقی را مشخص نکرده است کما اینکه باید بدون استثنا در مسیر تردد کنند.

یک ماه دیگراز وعده‌ها گذشت/استمداد کسبه اکباتان ازامام جمعه همدان

عباس صوفی با بیان اینکه باید فکری کنیم که نه سیخ بسوزد و نه کباب و این نیاز به تعامل و همراهی دارد، گفت: رئیس سازمان مدیریت حمل و نقل بار و مسافر در اجرای طرح بکارگیری خودروهای برقی در پیاده راه اکباتان تعلل کرده اما مسافران نیز از خودروهای برقی استقبال نکرده‌اند.

آنچه ذکر شد گزیده‌ای از جلسه ۳ ساعته کمیسیون اقتصاد، سرمایه‌گذاری و گردشگری شورای شهر همدان با موضوع بررسی مشکلات پیاده راه اکباتان بود که دقیقاً یکماه قبل تشکیل شد و مقرر بود طی مدت دو هفته به مشکلات این پیاده راه رسیدگی شود اما از آنجایی که وعده‌ها جامه عمل به تن نکرد کسبه پیاده راه اکباتان راهی دفتر امام جمعه همدان شدند تا از وی برای حل مشکلات استمداد بطلبند.

ابتدا مقرر بود امام جمعه همدان از وضعیت پیاده راه اکباتان بازدیدی داشته باشد و در جمع کسبه حاضر شود که برنامه به برگزاری نشستی با حضور دست اندرکاران اجرای این پروژه و مسئولان متولی ساماندهی وضعیت فعلی آن تغییر کرد.

در این جلسه بار دیگر عضو هیئت امنای اکباتان و بازار تاریخی همدان به بیان مشکلات این پیاده راه پرداخت و با بیان اینکه قبل از اجرای پیاده راه اکباتان مشکلات به شدت الان نبود، گفت: بارها برای رفع مشکلات به ادارات مختلف مراجعه کرده‌ایم اما نتیجه‌ای حاصل نشده است.

ماه گذشته در شورای شهر همدان جلسه‌ای تشکیل و برای رفع مشکلات قول مساعد داده شد اما خبری از اقدامات نیست رضا جعفری با بیان اینکه ماه گذشته نیز در شورای شهر همدان جلسه‌ای تشکیل و برای رفع مشکلات قول مساعد داده شد اما خبری از اقدامات نیست که البته در حوزه مبارزه با مواد مخدر اقداماتی انجام شده است، گفت: مسائل مربوط به شهرداری و شورای شهر همچنان پابرجاست و خبرای از وعده‌های تحقق رئیس شورای شهر همدان در این پیاده راه نیست.

معاون سیاسی امنیتی استاندار همدان نیز با بیان اینکه پیرامون پیاده راه اکباتان همدان دو موضوع مطرح بود که یکی جولان فروشندگان مواد مخدر و دیگری راه دسترسی کسبه است، گفت: در زمینه مبارزه با مواد مخدر اقدامات انجام شده و همچنان نیز در حال اجراست.

مصطفی آزادبخت با بیان اینکه مسئولان باید پاسخگوی مردم باشند، افزود: مردم ولی‌نعمت ما هستند و با تمام توان حل مشکلات آنها را دنبال می‌کنیم.

وی با تاکید بر اینکه مشورت باعث حل مشکل می‌شود، گفت: هرجا نیاز باشد انعطاف نشان خواهیم داد تا مشکلات مردم برطرف شود.

وی بابیان اینکه هفته آینده برای حل مشکل رکود کسب و کار مردم شاغل در این پیاده راه نشستی با حضور معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار همدان و متولیان امر به میزبانی شهرداری طی برگزار می‌شود تا به نتیجه نهایی دست یابیم، گفت: باید برای حل مشکل مردم انعطاف لازم را داشت و قانون را در راه منافع مردمی به کار گرفت.

مشکلات پیاده راه اکباتان به علت بن بست بودن آن است

شهردار همدان نیز با بیان اینکه مشکلات پیاده راه اکباتان به علت بن بست بودن آن است چراکه در پیاده‌راه بوعلی وجود جمعیت باعث شده مشکلات پیاده راه اکباتان وجود نداشته باشد، اظهار کرد: اگر انتهای پیاده‌راه اکباتان باز شود و حداقل به یک پیاده‌راه بدل شود، بخشی از مشکلات برطرف خواهد شد.

عباس صوفی با بیان این‌که خیابانی که پیش از این میراث فرهنگی آن را بسته است نمی‌تواند باز کند، گفت: با پیمانکاری قرارداد منعقد شده که ۱۵ غرفه مختلف را در انتهای پیاده راه اکباتان مستقر کند.

وی گفت: انتقال اتوبوس‌ها به انتهای پیاده راه اکباتان دشوار است و با اعتراضات گسترده چندهزار نفری روبرو می‌شویم.

پیشنهاداتی برای رونق پیاده راه اکباتان

صوفی بابیان اینکه پیشنهاداتی برای رونق پیاده راه اکباتان ارائه شده است، گفت: پیشنهاد کردیم تمام خطوطی که از روستاها به همدان می‌آید مسافران خود را در میدان ۷ تیر تخلیه کنند کمااینکه راه اندازی غرفه‌ها در آن منطقه نیز بر رفت و آمد مردم تأثیر دارد.

وی با بیان اینکه جشنواره غذا در پیاده‌رو اکباتان برگزار شده است، اظهار داشت: باید مغازه‌های پیاده رو اکباتان فعال شوند تا به رونق بیافتد.

یک ماه دیگراز وعده‌ها گذشت/استمداد کسبه اکباتان ازامام جمعه همدان

وی با بیان اینکه بعضی از خطوط اتوبوس‌ها را با ظرافت خاصی به این میدان منتقل می‌کنیم، اظهار داشت: روی خطوط اصلی نمی‌توانیم قولی دهیم چرا که منجر به اعتراضات بعدی می‌شود.

صوفی با بیان اینکه باز کردن انتهای خیابان اکباتان به حل مشکل کمک خواهد کرد، افزود: اغلب واحدهای صنفی انتهای پیاده‌راه اکباتان شغل‌هایی دارند که امروز کاربرد لازم را ندارد و مالکان مغازه‌ها نیز اجازه تغییر شغل را نمی‌دهند.

اگر راسته آهن فروشان به بازار میوه فروشی تبدیل شود خود به خود جمعیت وارد پیاده راه اکباتان می‌شود عباس صوفی با بیان اینکه اگر راسته آهن فروشان به بازار میوه فروشی تبدیل شود خود به خود جمعیت وارد پیاده راه اکباتان می‌شود، خاطرنشان کرد: شهرداری بدون هیچ مشکلی تغییر کاربری را انجام می‌دهد تا بخشی از مشکل برطرف شود اما هنوز پیگیری از سوی واحدهای صنفی انجام نشده است.

نماینده اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان همدان نیز با بیان اینکه مدیرکل در مأموریت است و نتوانست در جلسه شرکت کند، اظهار کرد: تپه هگمتانه ظرفیت جهانی شدن دارد و باز کردن مسیر انتهای پیاده‌راه اکباتان در اختیار استان نیست.

امام جمعه همدان نیز با بیان اینکه اگر تردد در پیاده رو اکباتان بیشتر شود و مردم در این مسیر رفت و آمد داشته باشند مشکل کسبه تا حدودی حل خواهد شد، گفت: کسبه پیاده راه اکباتان با مشکل کاهش درآمد روبرو شده‌اند به طوری که در مواردی عنوان شده افرادی که ۴۰ تا ۵۰ سال در این پیاده راه مغازه داشته‌اند به رکود رسیده‌اند چرا که خیابان به بن بست تبدیل شده است.

حجت الاسلام حبیب الله شعبانی با بیان اینکه در این پیاده راه آنطور که باید در زمینه جذب گردشگر موفق عمل نشده است، گفت: رفت و آمد مردم به این پیاده راه کم است و حضور گردشگر را هم در بازه‌های زمانی خاصی شاهدیم که مداوم نیست.

باید برای رفع مشکلات این پیاده راه بازه زمانی داده شود

وی با بیان اینکه روی گردشگری این پیاده راه کار نشده است خطاب به شهردار همدان و مسئولان حاضر در جلسه عنوان کرد: باید برای رفع مشکلات این پیاده راه بازه زمانی داده شود.

امام جمعه همدان با بیان اینکه جلسه بررسی و رفع مشکلات باید هفته آینده برگزار شود خطاب به نماینده میراث فرهنگی که در غیاب مدیرکل میراث فرهنگی استان همدان در این جلسه حاضر شده بود، گفت: میراث فرهنگی باید کمی انعطاف داشته باشد و قوانین میراث فرهنگی نباید باعث به سختی افتادن مردم شود.

حجت الاسلام شعبانی با بیان اینکه باید به اثرات روانی برخی اقدامات توجه کرد، گفت: باز کردن انتهای این پیاده‌راه از نظر روانی بر مردم مؤثر است.

به هرحال یکبار دیگر موضوع مشکلات پیاده راه اکباتان مسئولان همدان را با محوریت امام جمعه گردهم آورد تا چاره‌ای برای حل مشکلات بیندیشند که امیدواریم هر چه سریع‌تر این کلاف سردرگم باز شود و رضایت کسبه را شاهد باشیم.


به گزارش خبرنگار مهر، ۲۳ اردیبهشت ماه امسال کمیسیون اقتصاد، سرمایه‌گذاری و گردشگری شورای شهر همدان با موضوع بررسی مشکلات پیاده راه اکباتان تشکیل جلسه داد و در این جلسه که با حضور شهردار همدان، مدیرکل میراث فرهنگی استان همدان، رئیس شورای شهر همدان، جمعی از کسبه پیاده راه اکباتان همدان و خبرنگاران برگزار شد مسائل این پیاده راه به بحث گذاشته شد.

در این جلسه که امروز دقیقاً یک ماه از برگزاری آن می‌گذرد مباحث مختلفی عنوان شد به طوری که عضو هیئت امنای اکباتان و بازار تاریخی همدان با بیان اینکه کسبه پیاده راه اکباتان به «وای چه کنم» گرفتار شده‌اند، عنوان کرد: اجرای ناقص طرح پیاده راه اکباتان کسبه را با چالش روبرو کرده است.

رضا جعفری با بیان اینکه آنقدر از پله‌های شورای شهر و شهرداری همدان رفت و آمد کرده‌ایم که دیگر خجالت می کشیم به این ساختمان‌ها بیاییم، افزود: این در حالی است که هنوز هم کاری برای ما انجام نشده است در حالی که وقتی پیاده راه به مرحله اجرا در آمد باید از همان ابتدا به زیرساخت‌ها توجه می‌شد.

کسبه پیاده راه اکباتان همدان به «وای چه کنم» گرفتار شده‌اند

صحبت‌های عضو هیئت امنای اکباتان و بازار تاریخی همدان مباحث مختلفی را پیرامون این پیاده را مطرح کرد و با تاکید بر اینکه متأسفانه پایلوت تجاری شهر همدان با اجرای پیاده راه مسدود شد و کسبه نیز به «وای چه کنم» گرفتار شده‌اند، خواستار تدبیر برای حل مشکلات شد.

یک ماه دیگراز وعده‌ها گذشت/استمداد کسبه اکباتان ازامام جمعه همدان

رئیس کمیسیون نظارت و بازرسی شورای شهر همدان نیز در این نشست با بیان اینکه حدود دو سال از افتتاح پیاده راه اکباتان می‌گذرد و مشکلات پابرجاست، گفت: نوع مشاغل در منطقه پیاده راه اکباتان مسافر خاص خود را می‌خواهد و می‌توان تعدادی تاکسی در انتهای پیاده راه اکباتان در نظر گرفت و مسیری را برای تردد آنها پیش‌بینی کرد تا شاهد رونق پیاده راه باشیم.

سید مسعود عسگریان با تاکید بر اینکه معاونت حمل و نقل باید طرحی ارائه دهد تا برای حل این مشکل چاره اندیشی کنیم، گفت: باید از انتهای پیاده راه اکباتان تا میدان امام دور برگردانی ایجاد و تاکسی خطی در مسیر تردد داشته باشد تا پیاده‌راه رونق بگیرد.

رئیس کمیسیون خدمات شهری شورای شهر همدان نیز با بیان اینکه چند ماهی است موضوع حل مشکلات پیاده راه اکباتان را در دستور کار داریم تا مغازه‌داران از اینکه هستند بیچاره‌تر نشوند، گفت: روز به روز شاهد تعطیلی مغازه‌های موجود در این پیاده راه هستیم که متأسفانه تعداد آنها رو به افزایش است.

علی فتحی با بیان اینکه قرار بود برخی مینی‌بوس‌های ترمینال روستایی مسافران خود را در میدان هفت‌تیر پیاده کنند و برگردند که اجرایی نشده است، گفت: غرفه‌های سوغات و صنایع دستی برای راه اندازی در پایین پیاده راه اکباتان در نظر گرفته شده بود که آن هم اجرایی نشده است.

شهرداری همدان به داد کسبه پیاده راه اکباتان برسد / تعطیلی مغازه‌ها

فتحی با بیان اینکه خبری از ساماندهی وضعیت اتوبوس‌ها نیست، اظهار داشت: تاکسیرانی نیز اقداماتی که برای اجرا به آن اعلام شده بود را اجرا نکرده است.

حداکثر تا ۱۵ روز آینده مشکلات این پیاده راه حل شود

فتحی با تاکید بر اینکه انتظار داریم خروجی جلسه امروز به نحوی باشد که حداکثر تا ۱۵ روز آینده مشکلات این پیاده راه حل شود، گفت: باید برای حل مشکلات همفکری لازم صورت.

معاون خدمات شهری شهردار همدان نیز با بیان اینکه از امروز (۲۳ اردیبهشت ماه) برای استقرار خودروهای برقی در این مسیر نیز هماهنگی صورت می‌گیرد، گفت: تا پایان هفته جاری کار نهایی قانونی برای ساخت غرفه‌های انتهای خیابان اکباتان انجام می‌شود و ساخت غرفه‌ها در دست اقدام است.

یک ماه دیگراز وعده‌ها گذشت/استمداد کسبه اکباتان ازامام جمعه همدان

وحید علی ضمیر بابیان اینکه مشکلات پیاده راه اکباتان همدان را می‌پذیریم، گفت: رفع مشکلات نیازمند تعامل دستگاه‌های نظارتی و اجرایی است.

رئیس شورای شهر همدان نیز با بیان اینکه شرمنده مردم پیاده راه اکباتان هستیم چرا که شهرداری باعث شده رفت و آمد کسبه برای حل مشکلات بیشتر شود، گفت: تاکسیرانی و اتوبوسرانی و مجموعه خدمات شهری شهرداری باید امور مربوط به پیاده راه اکباتان را اجرا کنند چراکه سیاست گذاری‌های انجام شده است.

کامران گردان با بیان اینکه ۸ میلیارد تومان برای ساخت پیاده راه اکباتان هزینه شده و پیوست‌های اجتماعی، سیاسی و مسائل دیگر بررسی شده و بعد از آن طرح اجرا شده و شهردار باید در خصوص چرایی اجرایی نشدن آنها جوابگو باشد، گفت: شهردار باید پاسخگوی وضعیت و جمعیت کسبه پیاده راه اکباتان باشد.

شهردار همدان پاسخگوی اعتراضات کسبه پیاده راه اکباتان باشد

رئیس شورای شهر همدان با بیان اینکه کسبه نباید به ما ملتمس شوند بلکه باید سراغ شهردار بروند، اظهار داشت: اینکه چرا طرح به درستی اجرا نشده است جای سوال دارد واقعاً دیگر بیشتر از این تحمل ندارم که جواب کاری که شهرداری انجام نداده را شورا بدهد.

گردان با تاکید بر ایجاد جذبه در پیاده راه اکباتان اظهار داشت: اتوبوسرانی باید تعدادی از اتوبوس‌های دولتی را در میدان هفت‌تیر مستقر کند و دو خودروی برقی نیز در ابتدای میدان امام در نظر بگیرد تا به صورت رایگان مردم ساکن شهرک فرهنگیان را به میدان هفت تیر منتقل کنند تا در این مسیر نیز حضور مردم را شاهد باشیم.

تاکسیرانی باید تاکسی‌های گردشی را فعال کند و از میدان ۷ تیر به برخی مسیرها مسافران جابجا شوند وی با بیان اینکه تاکسیرانی باید تاکسی‌های گردشی را فعال کند و از میدان ۷ تیر به برخی مسیرها مسافران جابجا شوند، گفت: ایجاد جاذبه انتهای خیابان اکباتان همدان نیز باید هرچه سریع‌تر عملیاتی شود.

شهردار همدان نیز در این کمیسیون با بیان اینکه از اقدامات معاونت خدمات شهری گله دارم چرا که گفته بودم تکلیف غرفه‌های انتهای پیاده راه اکباتان را مشخص کنند، خطاب به معاون خدمات شهری با بیان اینکه موضوع را تعیین تکلیف نمی‌کنید و من باید اینجا جواب بدهم، گفت: از رئیس سازمان مدیریت حمل و نقل بار و مسافر نیز گله دارم چرا که تکلیف خودروهای برقی را مشخص نکرده است کما اینکه باید بدون استثنا در مسیر تردد کنند.

یک ماه دیگراز وعده‌ها گذشت/استمداد کسبه اکباتان ازامام جمعه همدان

عباس صوفی با بیان اینکه باید فکری کنیم که نه سیخ بسوزد و نه کباب و این نیاز به تعامل و همراهی دارد، گفت: رئیس سازمان مدیریت حمل و نقل بار و مسافر در اجرای طرح بکارگیری خودروهای برقی در پیاده راه اکباتان تعلل کرده اما مسافران نیز از خودروهای برقی استقبال نکرده‌اند.

آنچه ذکر شد گزیده‌ای از جلسه ۳ ساعته کمیسیون اقتصاد، سرمایه‌گذاری و گردشگری شورای شهر همدان با موضوع بررسی مشکلات پیاده راه اکباتان بود که دقیقاً یکماه قبل تشکیل شد و مقرر بود طی مدت دو هفته به مشکلات این پیاده راه رسیدگی شود اما از آنجایی که وعده‌ها جامه عمل به تن نکرد کسبه پیاده راه اکباتان راهی دفتر امام جمعه همدان شدند تا از وی برای حل مشکلات استمداد بطلبند.

ابتدا مقرر بود امام جمعه همدان از وضعیت پیاده راه اکباتان بازدیدی داشته باشد و در جمع کسبه حاضر شود که برنامه به برگزاری نشستی با حضور دست اندرکاران اجرای این پروژه و مسئولان متولی ساماندهی وضعیت فعلی آن تغییر کرد.

در این جلسه بار دیگر عضو هیئت امنای اکباتان و بازار تاریخی همدان به بیان مشکلات این پیاده راه پرداخت و با بیان اینکه قبل از اجرای پیاده راه اکباتان مشکلات به شدت الان نبود، گفت: بارها برای رفع مشکلات به ادارات مختلف مراجعه کرده‌ایم اما نتیجه‌ای حاصل نشده است.

ماه گذشته در شورای شهر همدان جلسه‌ای تشکیل و برای رفع مشکلات قول مساعد داده شد اما خبری از اقدامات نیست رضا جعفری با بیان اینکه ماه گذشته نیز در شورای شهر همدان جلسه‌ای تشکیل و برای رفع مشکلات قول مساعد داده شد اما خبری از اقدامات نیست که البته در حوزه مبارزه با مواد مخدر اقداماتی انجام شده است، گفت: مسائل مربوط به شهرداری و شورای شهر همچنان پابرجاست و خبرای از وعده‌های تحقق رئیس شورای شهر همدان در این پیاده راه نیست.

معاون سیاسی امنیتی استاندار همدان نیز با بیان اینکه پیرامون پیاده راه اکباتان همدان دو موضوع مطرح بود که یکی جولان فروشندگان مواد مخدر و دیگری راه دسترسی کسبه است، گفت: در زمینه مبارزه با مواد مخدر اقدامات انجام شده و همچنان نیز در حال اجراست.

مصطفی آزادبخت با بیان اینکه مسئولان باید پاسخگوی مردم باشند، افزود: مردم ولی‌نعمت ما هستند و با تمام توان حل مشکلات آنها را دنبال می‌کنیم.

وی با تاکید بر اینکه مشورت باعث حل مشکل می‌شود، گفت: هرجا نیاز باشد انعطاف نشان خواهیم داد تا مشکلات مردم برطرف شود.

وی بابیان اینکه هفته آینده برای حل مشکل رکود کسب و کار مردم شاغل در این پیاده راه نشستی با حضور معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار همدان و متولیان امر به میزبانی شهرداری طی برگزار می‌شود تا به نتیجه نهایی دست یابیم، گفت: باید برای حل مشکل مردم انعطاف لازم را داشت و قانون را در راه منافع مردمی به کار گرفت.

مشکلات پیاده راه اکباتان به علت بن بست بودن آن است

شهردار همدان نیز با بیان اینکه مشکلات پیاده راه اکباتان به علت بن بست بودن آن است چراکه در پیاده‌راه بوعلی وجود جمعیت باعث شده مشکلات پیاده راه اکباتان وجود نداشته باشد، اظهار کرد: اگر انتهای پیاده‌راه اکباتان باز شود و حداقل به یک پیاده‌راه بدل شود، بخشی از مشکلات برطرف خواهد شد.

عباس صوفی با بیان این‌که خیابانی که پیش از این میراث فرهنگی آن را بسته است نمی‌تواند باز کند، گفت: با پیمانکاری قرارداد منعقد شده که ۱۵ غرفه مختلف را در انتهای پیاده راه اکباتان مستقر کند.

وی گفت: انتقال اتوبوس‌ها به انتهای پیاده راه اکباتان دشوار است و با اعتراضات گسترده چندهزار نفری روبرو می‌شویم.

پیشنهاداتی برای رونق پیاده راه اکباتان

صوفی بابیان اینکه پیشنهاداتی برای رونق پیاده راه اکباتان ارائه شده است، گفت: پیشنهاد کردیم تمام خطوطی که از روستاها به همدان می‌آید مسافران خود را در میدان ۷ تیر تخلیه کنند کمااینکه راه اندازی غرفه‌ها در آن منطقه نیز بر رفت و آمد مردم تأثیر دارد.

وی با بیان اینکه جشنواره غذا در پیاده‌رو اکباتان برگزار شده است، اظهار داشت: باید مغازه‌های پیاده رو اکباتان فعال شوند تا به رونق بیافتد.

یک ماه دیگراز وعده‌ها گذشت/استمداد کسبه اکباتان ازامام جمعه همدان

وی با بیان اینکه بعضی از خطوط اتوبوس‌ها را با ظرافت خاصی به این میدان منتقل می‌کنیم، اظهار داشت: روی خطوط اصلی نمی‌توانیم قولی دهیم چرا که منجر به اعتراضات بعدی می‌شود.

صوفی با بیان اینکه باز کردن انتهای خیابان اکباتان به حل مشکل کمک خواهد کرد، افزود: اغلب واحدهای صنفی انتهای پیاده‌راه اکباتان شغل‌هایی دارند که امروز کاربرد لازم را ندارد و مالکان مغازه‌ها نیز اجازه تغییر شغل را نمی‌دهند.

اگر راسته آهن فروشان به بازار میوه فروشی تبدیل شود خود به خود جمعیت وارد پیاده راه اکباتان می‌شود عباس صوفی با بیان اینکه اگر راسته آهن فروشان به بازار میوه فروشی تبدیل شود خود به خود جمعیت وارد پیاده راه اکباتان می‌شود، خاطرنشان کرد: شهرداری بدون هیچ مشکلی تغییر کاربری را انجام می‌دهد تا بخشی از مشکل برطرف شود اما هنوز پیگیری از سوی واحدهای صنفی انجام نشده است.

نماینده اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان همدان نیز با بیان اینکه مدیرکل در مأموریت است و نتوانست در جلسه شرکت کند، اظهار کرد: تپه هگمتانه ظرفیت جهانی شدن دارد و باز کردن مسیر انتهای پیاده‌راه اکباتان در اختیار استان نیست.

امام جمعه همدان نیز با بیان اینکه اگر تردد در پیاده رو اکباتان بیشتر شود و مردم در این مسیر رفت و آمد داشته باشند مشکل کسبه تا حدودی حل خواهد شد، گفت: کسبه پیاده راه اکباتان با مشکل کاهش درآمد روبرو شده‌اند به طوری که در مواردی عنوان شده افرادی که ۴۰ تا ۵۰ سال در این پیاده راه مغازه داشته‌اند به رکود رسیده‌اند چرا که خیابان به بن بست تبدیل شده است.

حجت الاسلام حبیب الله شعبانی با بیان اینکه در این پیاده راه آنطور که باید در زمینه جذب گردشگر موفق عمل نشده است، گفت: رفت و آمد مردم به این پیاده راه کم است و حضور گردشگر را هم در بازه‌های زمانی خاصی شاهدیم که مداوم نیست.

باید برای رفع مشکلات این پیاده راه بازه زمانی داده شود

وی با بیان اینکه روی گردشگری این پیاده راه کار نشده است خطاب به شهردار همدان و مسئولان حاضر در جلسه عنوان کرد: باید برای رفع مشکلات این پیاده راه بازه زمانی داده شود.

امام جمعه همدان با بیان اینکه جلسه بررسی و رفع مشکلات باید هفته آینده برگزار شود خطاب به نماینده میراث فرهنگی که در غیاب مدیرکل میراث فرهنگی استان همدان در این جلسه حاضر شده بود، گفت: میراث فرهنگی باید کمی انعطاف داشته باشد و قوانین میراث فرهنگی نباید باعث به سختی افتادن مردم شود.

حجت الاسلام شعبانی با بیان اینکه باید به اثرات روانی برخی اقدامات توجه کرد، گفت: باز کردن انتهای این پیاده‌راه از نظر روانی بر مردم مؤثر است.

به هرحال یکبار دیگر موضوع مشکلات پیاده راه اکباتان مسئولان همدان را با محوریت امام جمعه گردهم آورد تا چاره‌ای برای حل مشکلات بیندیشند که امیدواریم هر چه سریع‌تر این کلاف سردرگم باز شود و رضایت کسبه را شاهد باشیم.

کد خبر 4639607

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه همدان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود کتاب کار دیکته شب اول ابتدایی - کتاب گاج