آمریکا از پیام‌های تحریک آمیز برای نیروهای جدایی طلب تایوان بپرهیزد


سخنگوی دفتر امور تایوان در شورای حکومتی چین گفت ­آمریکا باید از ارسال پیام‌های تحریک آمیز برای نیروهای جدایی طلب تایوان بپرهیزد

آمریکا از پیام‌های تحریک آمیز برای نیروهای جدایی طلب تایوان بپرهیزد

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما به نقل از شین هوا، آن فنگشان سخنگوی دفتر امور تایوان در شورای حکومتی چین روز پنجشنبه تاکید کرد ­آمریکا باید از ارسال پیام‌های تحریک آمیز برای نیروهای جدایی طلب تایوان خودداری کند.

گفته می شود یکی از اعضای سنای آمریکا پیشنهاد کرده است سنا از تسای اینگ-ون رئیس منطقه تایوان بخواهد با حضور در کنگره آمریکا سخنرانی کند. انتشار این خبر نارضایتی مقامات پکن را برانگیخته و آن فنگشان نیز در کنفرانسی مطبوعاتی در پکن از آمریکا خواست از ارسال چنین پیامهایی به نیروهای سیاسی جدایی طلب تایوان بپرهیزد.
سخنگوی دفتر امور تایوان در شورای حکومتی چین تصریح کرد اظهارنظرهای غیرمسئولانه برخی مقامات آمریکا آشکارا با اصل چین واحد و مفاد سه بیانیه مشترکی که چین و آمریکا منتشر کرده اند، مغایرت دارد و چین به شدت مخالف این گونه اظهارنظرها و موضع گیریها است.
این مقام شورای حکومتی چین همچنین به حزب دموکرات ترقی خواه تایوان هشدار داد که اتکا به کشورهای خارجی برای تقویت جایگاه خود یا مسموم کردن روابط دو سوی تنگه تایوان, محکوم به شکست است و رهبران این حزب باید بهای چنین اقداماتی را بپردازند.

روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


شایعه‌ تعطیلی مدارس حقیقت دارد؟