58 مدرسه مهرماه امسال در استان کرمانشاه آماده بهره برداری می شود


58 مدرسه مهرماه امسال در استان کرمانشاه آماده بهره برداری می شود

کرمانشاه- ایرنا- مدیرکل تجهیز و نوسازی مدارس استان کرمانشاه، با بیان اینکه هم اکنون 111 پروژه آموزشی با مشارکت خیران مدرسه ساز در دست اجراست، گفت: 58 مدرسه از این تعداد برای مهر ماه امسال آماده افتتاح و بهره برداری خواهد شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، مرزبان نظری عصر پنجشنبه در بیست و یکمین جشنواره خیران مدرسه‌ساز استان که در تالار گل نرگس کرمانشاه برگزار شد، اظهار داشت: از ابتدای سال جاری نیز کار احداث ۳۰ مدرسه توسط این افراد نیک اندیش آغاز شده است.

وی ادامه داد: سال گذشته و با همت خیرین مدرسه‌ساز ۱۲۷ مدرسه با ۴۰۳ کلاس درس در استان کرمانشاه به بهره‌برداری رسید.

نظری در خصوص جذب اعتبارات نیز گفت: ۲۵ میلیارد تومان از مجموع ۵۹ میلیارد تومان اعتبارات استانی درنظر گرفته شده تاکنون تخصیص یافته است، ضمن اینکه موفق به جذب همه اعتبارات ملی به مبلغ ۳۶ میلیارد تومان شده‌ایم.

مدیرکل تجهیز و نوسازی مدارس کرمانشاه یادآوری کرد: با جذب ۳۶۰ میلیارد ریال اعتبار ملی موفق به احداث هفت پروژه نیمه کاره در کرمانشاه و شهرستان‌های استان شدیم.

وی همچنین به وارد آمدن خسارت به ۷۸ مدرسه با ۴۱۵ کلاس درس در جریان زلزله مهیب سال ۹۶ اشاره کرد و گفت: با همت خیران مدرسه ساز کار احداث و بازسازی ۲۰۳ مدرسه با ۶۴۰ کلاس درس آغاز شد.

نظری یاداوری کرد: از این تعداد تاکنون کار احداث ۹۲ مدرسه با ۳۳۷ کلاس درس به همت خیران مدرسه ساز در مناطق زلزله زده پایان یافته است.

مدیرکل تجهیز و نوسازی مدارس کرمانشاه در خصوص سرانه فضای آموزشی استان کرمانشاه نیز گفت: سرانه فضای آموزشی استان از میانگین کشوری آنکه ۵.۸ مترمربع است وضعیت بهتری دارد و با ساخت و سازهای صورت گرفته در مناطق زلزله زده هم اکنون هفت دهم درصد از میانگین کشوری وضعیت بهتری داریم.

وی در پایان گفت: طی یکسال اخیر نیز ۳۳۰ مدرسه با ۸۵۰ میلیارد ریال اعتبار در استان کرمانشاه مورد تعمیر و مرمت قرار گرفته است.
‌۷۴۵۸/۸۰۶۶

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه احزاب و تشکلها

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا