نوغانداری وارد چهارمحال و بختیاری می‌شود


نوغانداری وارد چهارمحال و بختیاری می‌شود

کارشناس مرکز توسعه نوغانداری کشور، چهارمحال و بختیاری را مستعد فعالیت نوغانداری و پرورش پیله کرم ابریشم دانست.

به گزارش ایسنا، بهرام گلرنگ در دیدار با رئیس جهاد دانشگاهی استان، با بیان اینکه چهارمحال و بختیاری ظرفیت‌های خوبی در توسعه نوغانداری دارد، گفت: با توجه به شرایط آب و هوایی مساعد، این استان می‌تواند بخشی از نیاز کشور به نخ ابریشم را تأمین کند.

کارشناس مرکز توسعه نوغانداری کشور با اشاره به اینکه آب و هوای مرطوب و خنک بهترین شرایط برای پرورش پیله کرم ابریشم است، افزود: چهارمحال و بختیاری دارای هوایی مطبوع در بهار است که زمینه‌ای مستعد برای نوغانداری در این استان است.

وی هزینه کم مواد اولیه و خرید تضمینی را مهم‌ترین شاخصه‌های نوغانداری برای گسترش کسب و کارهای خانگی برشمرد و اظهار کرد: مرکز توسعه نوغانداری هر ساله تخم کرم ابریشم را به استان‌های متقاضی سراسر کشور ارسال کرده و پیله ابریشم را از آن‌ها خریداری می‌کند.

گلرنگ با قدردانی از دبیرخانه مشاغل خانگی جهاد دانشگاهی استان در ترویج کسب و کارهای خانگی از جمله نوغانداری، خاطرنشان کرد: این دبیرخانه می‌تواند زمینه‌های ورود نوغانداری در سطح گسترده به چهارمحال و بختیاری را ایجاد کند.

رئیس جهاد دانشگاهی استان نیز از راه‌اندازی و توسعه نوغانداری در چهارمحال و بختیاری استقبال کرد و گفت: کلاس‌های آموزش نوغانداری در همین راستا طی طرح پایلوت توسعه مشاغل خانگی در جهاد دانشگاهی استان برگزار می‌شود.

سیروس رضایی نوغانداری را از مشاغل خانگی با بازدهی بالا دانست و افزود: جهاد دانشگاهی استان آمادگی آموزش نوغانداری، فروش تخم کرم ابریشم و هماهنگی برای فروش پیله ابریشم به علاقه‌مندان و متقاضیان در استان را دارد.

وی تصریح کرد: علی رغم توسعه کشاورزی در زمینه‌های مختلف در استان، نوغانداری از زمینه‌های مغفول مانده در چهارمحال و بختیاری است که می‌تواند به افزایش اشتغالزایی و ثروت‌آفرینی استان کمک کند.

انتهای پیام


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

پرداخت 101 فقره تسهیلات بانک مهر ایران به شرکت‌های دانش بنیان در چهارمحال و بختیاری