1500 بیمار کلیوی به چرخه حیات بازگشتند


1500 بیمار کلیوی به چرخه حیات بازگشتند

رئیس انجمن خیریه بیماران کلیوی استان زنجان گفت: انجمن خیریه حمایت از بیماران کلیوی، اولین خیریه سلامت در استان و کشور است.

محمدرضا طهماسبی در گفت وگو با ایسنا، اظهار کرد: انجمن خیریه بیماران کلیوی، نتیجه کمک خیرین است که به لحاظ ظاهری و خدماتی که انجام داده‌اند، خوش درخشیدند و خروجی آن چشم‌گیر و قابل توجه بوده است. بخش دیالیز با گنجایش 30 تخت می‌تواند در سه شیفت، 200 بیمار را رایگان و با خدمات باکیفیت پذیرش کند.

وی افزود: در بخش آموزشی، اداری، پیشگیری و بخش‌های تحقیقاتی و کتابخانه‌‍‌‌ای، نشست‌های آموزشی، پیشگیری و کارگاه‌های مختلف برگزار شده است که در این نشست‌ها از پزشکان دعوت شده است تا آموزش‌هایی را به جامعه هدف، دانشجویان، بیماران و عامه مردم ارائه دهند و نیز آموزش‌هایی در رابطه با سبک زندگی سالم در این مکان برگزار شده است که خروجی آن بازگشت 1500 نفر به چرخه حیات است که از درد و رنج دیالیز رها شدند.

این مسئول در رابطه با اقدامات صورت گرفته در دهه هشتاد نیز تصریح کرد: در بعضی از شهرستان‌ها به دلیل این که بیمارستان وجود ندارد متاسفانه نتوانستیم بخش دیالیز را راه‌‌اندازی کنیم ولی با حمایت دانشگاه علوم‌ پزشکی زنجان، اولین کاری که در دهه هشتاد پایان یافته است، راه‌‌اندازی بخش‌های دیالیز و دفاتر نمایندگی انجمن بیماران کلیوی که نیاز به مرکز نداشته باشند و در ادامه بخش پیوند کلیه در سال 94 راه‌اندازی شد و در این وضعیت هیچ‌گونه کمبود و مشکلات دارویی درمانی را در بخش دیالیز نداریم.

وی در ادامه اظهار کرد: با تلاش انجمن، 13 سوئیت برای بیمارانی که از شهرستان و روستا‌ها برای دیالیز مراجعه می‌کنند در حال آماده‌سازی است که در تابستان امسال بهره‌برداری می‌شود و طبقه هم‌کف این مجموعه با زیربنای 800 متر به درمانگاه و کلینیک‌های تخصصی و فوق‌تخصصی اختصاص خواهد داشت که توسط یکی از خیرین در حال ساخت است و در هفته بیماران کلیوی (آبان‌ماه امسال) به بهره‌برداری خواهد رسید.

طهماسبی در رابطه با برنامه‌ها و اهداف انجمن خیریه حمایت از بیماران کلیوی، افزود: هدف‌گذاری که در این ساختمان انجام شده است یک چرخه آموزش و درمان است که کلینیک و درمانگاه را با هدف غربالگری راه‌اندازی می‌کنیم تا افرادی که دارای نشانه‌های اولیه این بیماری هستند به این مرکز مراجعه کنند تا وارد چرخه دیالیز نشوند.

وی تصریح کرد: انجمن خیریه حمایت از بیماران کلیوی، اولین خیریه حوزه سلامت در کشور است که 200 شعبه در سطح کشور دارد که حدود 100 هزار بیمار را تحت پوشش و درمان خود قرار داده است.

انتهای پیام


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


رونمایی از لیست‌های انتخابات؛ آمادگی برای انتخابات الکترونیک