مشارکت 270.000 دانش‌آموز البرزی در مسابقات فرهنگی هنری


مشارکت 270.000 دانش‌آموز البرزی در مسابقات فرهنگی هنری

ایرنا نوشت: معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش البرز اعلام کرد: 270 هزار دانش آموز این استان در مرحله مدرسه ای سی و هفتمین دوره مسابقات فرهنگی وهنری در سال تحصیلی 98-97 مشارکت کردند.

به گزارش خبرآنلاین: فرشته فهمیده اظهارداشت: از این تعداد دانش آموز علاقه مند و فعال در رشته های مختلف فرهنگی هنری سه هزار نفر پس از ارزیابی داوران به مرحله استانی راه یافتند.

وی با بیان اینکه رقابت استانی دانش آموز البرزی در سی و هفتمین دوره مسابقات فرهنگی هنری درکانون شهید فهمیده کرج برگزار شد، خاطرنشان کرد: برگزاری مسابقات فرهنگی هنری نقش موثری در مهارت آموزی، تقویت روحیه مشارکت جویی و تعاون بین دانش آموزان دارد.

فهمیده یادآورشد: این مسابقات با هدف شناسایی و شکوفایی استعدادهای دانش آموزان در زمینه هنرهای آوایی، نمایشی و فیلم کوتاه، هنرهای دستی و تجسمی، ادبی و پژوهشی، رسانه، فضای مجازی و کتابخوانی اجرایی شد.

وی تصریح کرد: مسابقات فرهنگی هنری در قالب ۷۲ رشته و گرایش در چهار مرحله آموزشگاهی، منطقه ای، استانی و کشوری و با محورهای ادبی و پژوهشی، رسانه و فضای مجازی، هنرهای آوایی، نمایشی و فیلم کوتاه، دستی و تجسمی برگزارشد.

فهمیده اضافه کرد: نفرات اول و دوم این رقابت ها به مسابقات کشوری که شهریورماه امسال برگزار می شود راه پیدا می کنند.

معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش البرز با اشاره به اینکه مسابقات فرهنگی هنری دوره دوم متوسطه به صورت حضوری دربرخی از رشته ها همانند تئاتر صحنه ای و مشاعره برگزار شد، ادامه داد: داوری این مسابقات را یکصد نفر از داوران برجسته فرهنگی هنری استان البرز بر عهده داشتند.

وی عنوان کرد: دانش آموزان راه یافته به مرحله استانی سی و هفتمین دوره مسابقات فرهنگی هنری، طبق جدول تنظیم شده به رقابت تخصصی – مهارتی پرداختند و نفرات برتر استانی برای شرکت در مرحله کشوری معرفی شدند.

وی تاکید کرد: سال گذشته ۴۷ دانش آموز البرزی در مسابقات فرهنگی هنری کشوری حائز رتبه برترکشوری شدند.

استان البرز ۴۶۰ هزار دانش آموز دارد.

۴۶

کد خبر 1271503

روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید


سکان عمران و خدمات کیش در دستان مهندس شرفی