نشست تخصصی حفاظت فنی و بهداشت کار کشور در مشهد برگزار شد


نشست تخصصی حفاظت فنی و بهداشت کار کشور در مشهد برگزار شد

مشهد- ایرنا- نخستین نشست تخصصی مرکز تحقیقات و تعلیمات حفاظت فنی و بهداشت کار کشور با گروه های تابعه و رابطان آموزشی ادارات کل وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان ها روز چهارشنبه در مشهد برگزار شد.

رئیس مرکز تحقیقات و تعلیمات حفاظت فنی و بهداشت کار کشور در این نشست گفت: فصل چهارم قانون کار، وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی را متولی نظارت و آموزش‌های ایمنی در کشور معرفی کرده و در این میان مشاوران حفاظت فنی به عنوان بازوان توانمند مرکز تحقیقات هستند.

امیر عباس پرکنی افزود: مرکز تحقیقات و تعلیمات حفاظت و بهداشت کار به عنوان متولی آموزش در بخش ایمنی در سنوات قبل یک میلیون و ۳۰۰ هزار نفرساعت آموزش در چارچوب صیانت از نیروی کار و ایجاد بستر فرهنگ سازی ایمنی در کشور ارائه کرده است.

وی با بیان اینکه بیشترین حوادث در بخش ساختمان رخ می‌دهد اظهار داشت: تفاهم نامه ای با انجمن کارگران ساختمانی و سازمان تأمین اجتماعی برای آموزش ۵۰ هزار کارگر به امضا رسید که پارسال آموزش ۲۵ هزار کارگر محقق شد و علاوه بر آن پوشش و صیانت از نیروی کار در بخش معدن را در نظر نظر داریم.

* کاهش حوادث ناشی از کار در خراسان رضوی

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان رضوی نیز در این نشست گفت: یک میلیون و ۲۰۰ هزار کارگر، هزار و ۲۰۰ تشکل کارگری و ۴۹ بازرس کار در این استان فعالیت دارند و پارسال ۲۸ هزار بازدید ادواری و موردی و ۲۰۰ هزار نفر ساعت آموزش تخصصی و عمومی در استان انجام شده است.

محمد سنجری با بیان اینکه پارسال ۸۰۵ حادثه با ۴۵ متوفی در خراسان رضوی رخ داد افزود: این تعداد حادثه نسبت به سال ۹۶ حدود ۳۰ درصد کاهش داشته است.

وی اظهار داشت: صیانت از نیروی کار و حفظ جان انسان ها مهمترین وظیفه ماست و با توجه به اینکه ۸۰ درصد حوادث ناشی از سهل انگاری کارگر و عدم نظارت کارفرما می باشد با برگزاری دوره‌های آموزشی کاربردی می‌توان حوادث و تلفات انسانی آن را کاهش داد.

وی گفت: در برگزاری دوره‌های آموزشی توجه به اثر بخشی و کیفیت دوره‌ها بسیار مهم است و باید به تحقیقات نیز بیش از گذشته اهمیت دهیم زیرا هر چه تعلیمات بر اساس تحقیقات و نتایج مطالعات انجام شده باشد اثر گذاری بیشتری دارد.

۷۵۰۷ / ‏‬ ۶۰۵۳


منتخب امروز


عکس نوشته و متن روز جهانی دوقلوها | 25 عکس نوشته و پیامک تبریک روز جهانی دوقلوها