تقدیر شفقنا از افشین امیر شاهی؛روزنامه نگار و فعال رسانه ای


تقدیر شفقنا  از افشین امیر شاهی؛روزنامه نگار و فعال رسانه ای

شفقنا رسانه– شنیدن روایت‌ها و خاطرات روزنامه‌نگاران پیشکسوت می‌تواند برگی از تاریخ مطبوعات شفاهی برای اهالی رسانه باشد. پیشکسوتان مطبوعاتی که در زمانه خود به عنوان چشم و گوش مردم بودند و با اطلاع رسانی‌های دقیق و تحلیل‌هایشان به مسئولان کمک می‌کردند، باید  در حال حاضر هم با انتقال تجربیات و توصیه‌های خود به خبرنگاران در خبررسانی و انعکاس...

تقدیر شفقنا  از افشین امیر شاهی؛روزنامه نگار و فعال رسانه ایافشین امیر شاهی، فعال رسانه ای/عکس از روزبه فولادی

شفقنا رسانه– شنیدن روایت‌ها و خاطرات روزنامه‌نگاران پیشکسوت می‌تواند برگی از تاریخ مطبوعات شفاهی برای اهالی رسانه باشد. پیشکسوتان مطبوعاتی که در زمانه خود به عنوان چشم و گوش مردم بودند و با اطلاع رسانی‌های دقیق و تحلیل‌هایشان به مسئولان کمک می‌کردند، باید در حال حاضر هم با انتقال تجربیات و توصیه‌های خود به خبرنگاران در خبررسانی و انعکاس واقعیت‌ها در جامعه یاری رسانند.

به گزارش شفقنا رسانه، این اتفاق زمانی رخ می‌دهد که خود اهالی رسانه به اهمیت این طبقه از جامعه پی‌ببرند و جایگاه‌شان را ارج نهند. به همین خاطر شفقنا‌ رسانه در نظر دارد هر هفته دیداری با فعالان رسانه ای و پیشکسوتان مطبوعاتی داشته باشد و از تجربیات آنان بهره بگیرد.

امیر شاهی که سال ها در روزنامه ها و رسانه های مختلف مشغول به کار بوده و نزدیک به ۲۷ سال است که در روزنامه همشهری فعالیت می کند. او درباره روزنامه نگار شدن خود تعریف می کند که خیلی اتفاقی وارد این حرفه شده است و روایت می کند : من در جوانی عاشق فوتبال بودم و با چند باشگاه خوب هم صحبت کرده بودم تا با آن ها بازی کنم حتی پای قرارداد هم رفته بودم اما به دلایلی راهم از فوتبال جدا شد. البته خانواده ام نیز از حضور من در فوتبال ناراضی بودند. احمد رضا دریایی از روزنامه نگاران پیشکسوت و باسابقه از دوستان خانوادگی ما بودند. او در سال ۱۳۷۲ به من پیشنهاد داد که به روزنامه همشهری بیایم و در سرویس اقتصادی مشغول به کار شوم و این چنین شد که روزنامه نگار شدم.

تقدیر شفقنا  از افشین امیر شاهی؛روزنامه نگار و فعال رسانه ای

او ادامه می دهد: یادم هست زمانی که وارد تحریریه شدم فضای سخت گیرانه بر روی کار خبرنگاران حاکم بود و مدام آقای دریایی که عضو شورای سردبیری همشهری بود، نوشته ها و گزارش های من و دیگر همکاران را با ایراداتی که می گرفت، پاره می کرد. چون بر روی خبرنویسی درست تاکید ویژه ای داشت.

امیر شاهی به وضعیت امروز رسانه ها انتقاد می کند و تغییر در شکل و ساختار مطبوعات را امری ضروری می داند. این فعال رسانه ای پیشنهاد می دهد: امروزه روزنامه ها با شرایط حساسی روبرو هستند به همین خاطر ضروری است مدیران مطبوعات با توجه به شرایط فضای اجتماعی حال حاضر، تغییراتی را در شکل و محتوای خود ایجاد کنند. زمانی که روزنامه همشهری راه اندازی شد، فضای اجتماعی به گونه ای بود که جنگ تازه تمام شده بود و با توجه به اثرات آن، مسائل محیط زیستی، شهر و شهرنشینی اهمیت دو چندان پیدا کرده بود، برای همین همشهری به عرصه هایی وارد شد که شرایط آن روزگار چنین مطالب و محتواهایی را مطلبید و روزنامه در آن زمان حرف های تازه ای برای گفتن داشت. تاکیدم بر درک شرایط اجتماعی حال حاضر است که مدیران باید به آن توجه داشته باشند. مخصوصا مخاطبان جوان که باید بدانیم به دنبال چه مطالب و اخباری هستند، چرا که ارزش های جوانان تغییرات زیادی پیدا کرده است.

تقدیر شفقنا  از افشین امیر شاهی؛روزنامه نگار و فعال رسانه ای

∗ مطالب ما را در کانال تلگرامی شفقنا رسانه (mediashafaqna@) دنبال کنید

مطالب صفحه رسانه را در سایت شفقنا رسانه بخوانید(کلیک کنید)

انتهای پیام

fa.shafaqna.com

شفقنا در شبکه های اجتماعی: توییتر | اینستاگرام | تلگرام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انشا در مورد روستا | 4 انشا زیبا درباره روستا برای پایه های مختلف تحصیلی