آیا رابطه دهانی از نظر اهل سنت جایز است؟


آیا رابطه دهانی از نظر اهل سنت جایز است؟

حکم شرعی رابطه دهانی از دیدگاه اهل سنت با چند شرط مشخص می‌شود. مطابق با دیدگاه اسلام، رابطه زناشویی میان زن و شوهر، تا جایی که به آن‌ها آسیبی نزند و کرامت انسانی‌شان را از بین نبرد اشکالی ندارد.

سرویس مذهبی - رابطه دهانی از نظر اهل سنت چه حکمی دارد؟ مطابق با دیدگاه دین اسلام، زن و شوهر در رابطه جنسی می‌توانند هر کاری با یک‌دیگر بکنند مگر افعالی که در شأن آن‌ها نباشد یا کاری که به یکی از زوجین آسیب وارد کند. بنا به استنباط برخی از علمای دین، رابطه دهانی مصداق از بین رفتن شان انسانی و آسیب جسمی است، ولی گروهی دیگر از علما این عمل را از نظر شرعی مجاز می‌دانند. در این مقاله قصد بررسی حکم شرعی رابطه دهانی از دیدگاه بزرگان اهل سنت را داریم.


رابطه دهانی چیست؟

به مکیدن دستگاه تناسلی زن، توسط مرد یا مکیدن دستگاه تناسلی مرد توسط زن، رابطه دهانی جنسی، سکس دهانی یا اورال سکس می‌گویند.


حکم رابطه دهانی از دیدگاه اهل سنت

رابطه دهانی میان دو نامحرم صددرصد حرام است و بحثی ندارد، اما درباره رابطه دهانی میان زن و شوهر باید گفت که هیچ سندی راجع به حرام بودن این عمل در دست نیست و زن و شوهر مطابق با دیدگاه شرع می‌توانند از هر کدام از اعضای یک‌دیگر کام بگیرند، پس رابطه دهانی میان زن و شوهر از دیدگاه اهل سنت مباح است.

نکته مهم
باید به این مسئله توجه داشته باشید که در برخی موارد، در حین رابطه دهانی مقداری از ترشحات دستگاه تناسلی وارد دهان می‌شود. خوردن این ترشحات که ممکن است مذی، ادرار یا منی باشد، حرام است. علت حرام بودن این فعل به سبب این مسئله است که مذی، ادرار یا منی، هر سه جزو نجاسات هستند و خوردن نجاسات از دیدگاه شرعی حرام است.


رابطه دهانی و آسیب جسمی

در برخی از منابع اهل سنت بیان شده‌ است که رابطه دهانی در بیشتر موارد بسترساز بیماری‌های مقاربتی و تبخال‌های تناسلی می‌شود. در این‌ صورت، یعنی در مواقعی که رابطه دهانی موجب آسیب می‌شود، باید در صحت آن از نظر شرعی شک کرد. پس در مواقعی که رابطه دهانی موجب آسیب می‌شود، عملی حرام محسوب خواهد شد. همچنین بهتر است به این مسئله نیز توجه داشته‌باشید که رابطه دهانی احتمال انتقال ویروس اچ آی وی (ایدز) را بسیار افرایش می‌دهد و انجام این عمل در زمانی که یکی از طرفین زخم دهان دارد، برای سلامتی دو طرف بسیار خطرناک است.


رابطه دهانی و کرامت انسانی

یکی از اصحاب امام صادق از ایشان پرسید: "آیا می‌توانم آلت تناسلی همسرم را ببوسم؟ " امام فرمودند:"بله می‌توانی، ولی این چه کاریست؟ " از این مکالمه چنین بر می‌آید که تصور بزرگان دین درباره رابطه دهانی، تصوری منفی است. برخی از بزرگان دین معتقد هستند که رابطه دهانی موجب از بین رفتن کرامت‌های انسانی و ضایع شدن رابطه میان زن و شوهر می‌شود، پس با اینکه این عمل از نظر شرعی منعی ندارد، بهتر است از انجام آن دوری شود.


سخن آخر

مطابق با دیدگاه اهل سنت رابطه دهانی در میان زن و شوهر اشکالی ندارد. البته باید به بیماری‌های احتمالی که این عمل بسترساز آن‌ها می‌شود توجه داشته باشید. همچنین فراموش نکنید که برخی از علمای دین این عمل را مغایر با کرامت‌های انسانی می‌دانند. به طور کلی پیش از ایجاد رابطه دهانی باید با عوارض رابطه دهانی آشنا باشید. شما می‌توانید نظرات یا سوالات خود را از طریق قسمت "ارسال نظر" با ما و دیگر مخاطبان ستاره به اشتراک بگذارید.
 
 
بیشتر بخوانید:
 
 

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سلامت جنسی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


علت اصلی خود زشت پنداری چیست؟