سرنگونی پهپاد جاسوسی توسط سپاه، رسوایی دیگری برای آمریکا بود


سرنگونی پهپاد جاسوسی توسط سپاه، رسوایی دیگری برای آمریکا بود

اردبیل- ایرنا- نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل سرنگونی پهپاد جاسوسی توسط نیروهای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را اقدامی درست و رسوایی دیگری برای آمریکا عنوان کرد.

آیت الله سید حسن عاملی در خطبه های امروز نماز جمعه اردبیل، اعزام پهپاد برای جاسوسی و شناسایی مناطق جنوبی ایران را آخرین برنامه آمریکایی ها برای مقابله با ایران ذکر و گفت: این پرنده گران قیمت با هوشیاری نیروهای سپاه ساقط شده و شکست دیگری در کارنامه منطقه ای آمریکا ثبت شد.

وی ادامه داد: آنها دیگر متوجه شدند که متجاوز و ناقض حاکمیت ملی ایران با برخورد سخت مواجه می شود و در این عرصه نیز ایران نیرو و توان غلبه را دارد.

خطیب جمعه اردبیل با اشاره به سخنان دونالد ترامپ رییس جمهوری آمریکا در اشتباه خواندن ساقط کردن پهپاد آمریکایی افزود: اشتباه را دولت آمریکا زمانی مرتکب شد که سپاه را در فهرست تروریستی خود قرار داده و تحریم کرد.

وی اضافه کرد: ایران اگر این پهپاد متجاوز آمریکایی را ساقط نمی کرد، مرتکب اشتباه می شد ولی این امر موجب شد که توان دفاعی ایران توسط آمریکایی ها به خوبی تست و ارزیابی شود.

امام جمعه اردبیل همچنین ساقط کردن این پهپاد پیشرفته آمریکایی را نیازمند فناوری نوین و پیشرفته دانست و گفت: این فناوری را ایران اسلامی در وضعیت تحریم و فشار کسب کرده است.

وی وضعیت کنونی به وجود آمده را تجربه و درسی مهم برای مقامات بعدی آمریکا عنوان کرد و افزود: آمریکا امروز باید با انتخاب سخت خود، به قدرت ایران در منطظقه تن بدهد.

آیت الله عاملی همچنین تاکید کرد: امروز دنباله روهای منطقه ای آمریکا باید ذلت و تحقیر را در گاو شیرده خواندن خود و نیز اقتدار ایران در برابر التماس به مذاکره آمریکا و ساقط شدن پهپاد آنها مشاهده کنند.

وی ایران اسلامی را کابوس آمریکا و اسرائیل در منطقه دانست و بیان کرد: این وضعیت با درایت رهبری، مقاومت مردم و بصیرت ملی به دست آمده است.

نماینده ولی فقیه در استان اردبیل همچنین گفت: اقتدار امروز ایران به میخی تبدیل شده که بر قلب آمریکا و اسرائیل فرو رفته و هر روز با تقلای بیشتر و شکست دشمنان، عمیق تر به قلب آنها فرو می رود.

وی افزود: آمریکایی ها هشت سال جنگ را به ایران تحمیل کردند ولی نتیجه توطئه آنها این بود که ایران در همه عرصه ها به ویژه در زمینه های نظامی به خودکفایی رسید و آمریکا را در منطقه و خلیج فارس زمین گیر کرد.

امام جمعه اردبیل اضافه کرد: آمریکا شدیدترین تحریم ها را در طول ۴۰ سال گذشته علیه ایران اعمال کرده ولی ایران اسلامی در سایه باور ملی در بسیاری از عرصه های فناوری به خودکفایی رسیده است.

وی همچنین گفت: آمریکا با خروج از برجام در سطح جهان رسوا شده و همه کشورهای امضا کننده این معاهده بین المللی به یکه تازی آمریکا اعتراض دارند.

آیت الله عاملی با اشاره به تهدید به حمله علیه ایران از سوی مقامات آمریکا و عقب نشینی آنها افزود: ایران در میان کشورهای منطقه و مسلمانان به قهرمان شکست ناپذیر تبدیل شده است.

وی کشورها و ملت های اسلامی را زحم خورده توطئه آمریکا و اسرائیل عنوان کرد و ادامه داد: تلقی جهانی امروز این است که آمریکا با شکست و پرهیز از عملی کردن تهدید ناشیانه به جنگ، از ایران می ترسد.

امام جمعه اردبیل همچنین تهدید ایران به جنگ و حمله نظامی را اشتباه فاحش مقامات آمریکایی دانست و گفت: آنها نمی دانند که اگر ایران را به جنگ و حمله تهدید کنند، نتیجه معکوس خواهند گرفت.

وی ادامه داد: مقامات امریکایی به شکل ناشیانه ای وارد جنگ روانی علیه ایران شده و در این عرصه نیز شکست خوردند چرا که ایران بر مواضع اصولی خود اصرار ورزید و به همین علت جهان اسلام ارادتی عمیق به ایران پیدا کرد.

نماینده ولی فقیه در استان اردبیل همچنین حمله آمریکا به عراق و نیز ایجاد گروهک تروریستی داعش را توطئه آمریکا برای مهار ایران عنوان کرد و گفت: در هر دو عرصه به رغم هزینه بیش از هفت هزار میلیارد دلاری از سوی آمریکا، ایران پیروز میدان بود و هم پیمانان ایران در عراق بر سر کار آمدند و داعش با همکاری ایران در عراق و سوریه مضمحل شد.

وی با اشاره به رسوایی آمریکا و عربستان در حمله به یمن و ناتوانی آنها در مقابله با انصارالله اظهار کرد: آنها با محاسبه غلط، قدرت نیروهای مجاهد را دست کم گرفتند و اکنون عاجر مانده اند که جنگ را چگونه تمام کنند.

امام جمعه اردبیل همچنین با تقدیر از اقدام وزارت اطلاعات در کشف و متلاشی کردن شبکه بزرگ جاسوسی مرتبط با سازمان اطلاعات آمریکا و با تمجید از تلاش اداره کل اطلاعات و دادگستری استان اردبیل در کشف بزرگترین شبکه فساد مالی مرتبط با محصولات پتروشیمی گفت: فعالیت این شبکه جنایت و اخلال در نظام اقتصادی کشور محسوب می شود و باید با اعلام مفسد فی الارض بودن متهمان، مسببان این فساد اعدام شوند.

وی خواستار تدوین مکانیزم تضمین و صیانت از حوزه اقتصادی در کشور از سوی دولت شد و گفت: سوال ما این است که چرا دولت در این عرصه به فکر نبوده و ساده لوحانه اعتماد کرده و موجب بروز فساد شده است؟

نماینده ولی فقیه در استان اردبیل اضافه کرد: مملکت داری با اعمال حاکمیت و برنامه ریزی میسر می شود و لازم است که دولت سیستم نظارتی قوی برای صیانت از عرصه های اقتصادی ایجاد کند.

۱۹۰۵/‏۶۰۱۶

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خانواده

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


بهترین و زیباترین شعر درباره جشن خودکار برای کلاس سوم و چهارم ابتدایی