دبیرکل حزب وحدت و همکاری ملی: قوای سه گانه در سیاست خارجی همدل و هم رای باشند


دبیرکل حزب وحدت و همکاری ملی: قوای سه گانه در سیاست خارجی همدل و هم رای باشند

تهران - ایرنا - دبیرکل حزب وحدت و همکاری ملی گفت: لازم است در این شرایط قوای سه گانه وحدت رویه داشته و به خصوص در حوزه سیاست خارجی باهم همدل و هم رای باشند.

چهارمین کنگره حزب وحدت و همکاری ملی روز جمعه در تالار قصر یاس با سخنرانی حجت الاسلام ولمسلمین سید هادی خامنه ای عضو مجمع روحانیون مبارز، مصطفی کواکبیان نماینده مجلس شورای اسلامی، محمد سالاری عضو شورای شهر تهران، احمد حکیمی پور نایب رئیس شورای هماهنگی اصلاح طلبان، سیده حمیده زرآبادی نماینده مردم قزوین در مجلس شورای اسلامی و محمدرضا راه چمنی دبیرکل حزب وحدت و همکاری ملی برگزار شد.
"محمدرضا راه چمنی" دبیرکل حزب وحدت و همکاری ملی در ابتدای این جلسه گفت: هدف ما توسعه تشکیلاتی است. برای همین برای ایجاد دفاتر جدید در تمام استانها و شهرستان ها اقدام شده است. در حال حاضر در مرکز ۲۸ استان و تعدادی از شهرستانها دفتر فعال داریم. پس از این کنگره کمیته های ششگانه و شاخه های حزب فعال می شود.

وی افزود: تشکیلات حزب وحدت و همکاری ملی در سال ۹۲ پروانه فعالیت خود را اخذ و تاکنون در مسیر اصلاحات و خط امام (ره) و با رویکردی اعتدالی و میانه حرکت کرده است و هدف ما ضمن قوی کردن اصل تحزب، تلاش برای وحدت و همدلی در سطح ملی است. بر همین اساس معتقدیم در این شرایط لازم است قوای سه گانه وحدت رویه داشته باشند و به خصوص در حوزه سیاست خارجی باهم همدل و هم رای باشند.

** کواکبیان: جبهه اصلاح طلبان ایران اسلامی بهترین سازکار است

مصطفی کواکبیان نیز در این مجمع عمومی گفت: طرح پارلمان اصلاحات هنوز وجود دارد. برای اینکه فضای جدید و متفاوتی در مجموعه اصلاحات شکل بگیرد طرح پارلمان اصلاحات را پیشنهاد کردیم، امیدوارم به سرانجام برسد.

وی اضافه کرد: در حال حاضر از جهت تصمیم گیری در مجموعه اصلاحات مشکلی وجود ندارد و احزاب عضو در نهادهای اصلاح طلبی کما فی السابق حضور دارند و در وقت معین برنامه های خود را به اطلاع مردم می رسانند.

حسین کمالی نائب رئیس خانه احزاب در کنگره حزب وحدت و همکاری ملی گفت: به عنوان یک اصلاح طلب همیشه در عرصه سیاسی کشور حضور داشته ام ولی باید گفت مفاهیم را قربانی مسایل روزمره کرده ایم. اندیشه قربانی سطحی نگری و گرفتاری های کوتاه مدت شده است.

وی اضافه کرد: فرق ما با اصولگرایان چیست؟ اگر آنها قدرت طلبی می کنند، ما هم همین کار را انجام می دهیم. اگر آنها شخص محورند ما هم هستیم. اگر نقدپذیر نیستند ما هم نقدهای دلسوزانه را نمی پذیریم. متاسفانه این گرفتاری ها همه گیر است و چپ و راست نمی شناسد.

کمالی افزود: به عنوان اصلاح طلبان موضوع سیاست خارجی و روابط بین المللی را به فراموشی سپرده ایم و جز اظهار نظرهای پراکنده به این موضوع ورود تشکیلاتی نکرده ایم.

وی اظهار کرد: معتقدم در خصوص سیاست خارجی همه ما غفلت کرده ایم و به جایی رسیدیم که امروز یک فرد بی منطق در آمریکا حاکم است و تمام حواس و توجه خود را متوجه ایران کرده است.

کمالی گفت: کاش بعد از برجام همه ارکان نظام به سیاستی واحد در خصوص مسایل داخلی و بین المللی می رسیدند و احتمال پیروزی شخصی مثل ترامپ را هم پیش بینی می کردند. در هر صورت هنوز هم راه مقابله با تهدیدات خارجی، اتحاد، انسجام و همدلی داخلی است و این در گرو پذیرش و شنیده شدن همه صداها در کشور است.

**۱۴۵۵**۱۳۷۹

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خانواده

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


طلوع خدا