بیشتر متکدیان استان قزوین مهاجر و غیربومی هستند


بیشتر متکدیان استان قزوین مهاجر و غیربومی هستند

قزوین - ایرنا - مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری قزوین گفت: بیشتر متکدیان استان افراد غیربومی و مهاجر هستند که باید با برنامه ریزی دستگاه های متولی، جلوی فعالیت آنها را گرفت.

مریم بیدخام روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: با وجود جرم بودن تکدی گری هنوز عده‌ای از زنان و مردان ایرانی و غیر ایرانی مشغول تکدی گری در سطح شهر هستند و مردم نیز به آنها کمک می‌کنند.

وی با بیان اینکه وجود متکدیان در شهر باعث ناامنی و آسیب اجتماعی می‌شود، اضافه کرد: باید واحد گشت مرکز توسعه خدمات اجتماعی شهرداری نسبت به جمع آوری متکدیان از معابر، محلات، آرامستان‌ها و سایر مراکز شهر اقدام کرده و آنها را به دستگاه‌های مرتبط معرفی کند.

بیدخام با اشاره به بازدید از مرکز توسعه خدمات اجتماعی شهرداری قزوین، گفت: حمایت، توانمندسازی و اشتغالزایی این افراد می‌تواند زمینه بازگشت آنان به خانواده را فراهم کرده و جلوی بسیاری از آسیب‌های اجتماعی را بگیرد.

این مسئول با بیان اینکه بهتر است کمک‌های مردمی از طریق مراکز و مؤسسات خیریه به متدکیان داده شود، اظهار داشت: شهروندان باید مطلع باشند که دستگاه‌های حمایتی و سازمانهای مردم نهاد خیریه بهتر می‌توانند به نیازمندان واقعی کمک کنند و باید هرنوع کمکی از طریق این مراکز به نیازمندان واقعی صورت گیرد.

مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری قزوین تصریح کرد: اگر کسی این افراد نیازمند را می‌شناسند می‌تواند به کمیته امداد، بهزیستی یا مراکز خیریه اطلاع دهد تا اقدام عملیاتی و کارگشا در خصوص آنها انجام شود.

بیدخام تاکید کرد: برای حل مشکلات متکدیان و کودکان خیابانی در وهله اول باید از طریق فضای مجازی، صدا و سیما و رسانه‌ها فرهنگ سازی و اطلاع رسانی لازم در سطح جامعه صورت گیرد و در گام بعد طبق آئین نامه‌ها برای ساماندهی آنها اقدام کرده و بر اساس وضعیت بومی هر شهر برنامه ریزی شود.

بیدخام یادآور شد: سامانه ۱۳۷ برای پاسخگویی افراد در حوزه اقامت افراد بی‌خانمان پیش بینی شده و شهروندان می‌توانند در این زمینه اطلاعات لازم را دریافت کنند.

۹۹۲۵* ۶۱۰۱

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خانواده

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


جملات و متن تبریک روز جهانی خلبان به همسرم و عشقم + عکس نوشته و استوری