درخواست برای پایان تنش‌ها در خلیج فارس


درخواست برای پایان تنش‌ها در خلیج فارس

شورای امنیت سازمان ملل متحد آغاز گفتگو و پایان دادن به تنش‌ها در خلیج فارس را خواستار شد.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما به نقل از خبرگزاری رویترز، منصور العتیبی نماینده کویت در سازمان ملل و رئیس دوره ای شورای امنیت گفت: اعضای شورای امنیت به من این اجازه را داده اند که این بیانیه مطبوعاتی را از طرف آنها بخوانم. اعضای شورای امنیت اطلاعات لازم را در رابطه به حمله به نفتکش ها در منطقه خلیج فارس از خانم رز دیکارلو معاون دبیر کل سازمان ملل دریافت کردند.
وی افزود: او بر روی این نکته تاکید کرد که دبیر کل سازمان ملل به دنبال رایزنی برای گفتگو و مذاکره است. اعضای شورای امنیت حملات به نفتکش ها که به منزله تهدیدی جدی برای آزادی دریانوردی و تامین منابع انرژی است، محکوم می کنند. مقابله و بی احترامی به قوانین بین المللی، آزادی دریانوردی و حمل و نقل دریایی به منزله تهدیدی برای صلح و امنیت بین المللی است.
او گفت: اعضای شورای امنیت از تمامی طرف ها و تمامی کشورهای منطقه می خواهند تا حداکثر شکیبایی را داشته باشند و اقداماتی انجام دهند که به کاهش و پایان تنش منجر شود. اعضای شورای امنیت معتقدند اختلافات باید به روشی صلح آمیز و از طریق مذاکره حل و فصل شوند. اعضای شورا همچنان این موضوع را پیگیری می کنند.

در پایان نشست شورای امنیت سفیر آمریکا در سازمان ملل مدعی شد: پهپاد ما وارد فضای ایران نشد و ایران دروغ می گوید. سفیر امریکا حاضر نشد به پرسش های خبرنگاران پاسخ دهد و شورای امنیت را ترک کرد.

سفیر آمریکا در سازمان ملل گفت به شورای امنیت اعلام کرده است سیاست آمریکا در قبال ایران «همچنان مبتنی بر تلاش های دیپلماتیک و اقتصادی با هدف بازگرداندن ایران به میز مذاکره خواهد بود.»

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


«مونالیزا» صاحب اتاق اختصاصی می شود