موفقیت طرح اصلاح خطوط حمل و نقل زنجان در گرو همکاری شهروندان است


موفقیت طرح اصلاح خطوط حمل و نقل زنجان در گرو همکاری شهروندان است

زنجان - ایرنا - شهردار زنجان گفت: موفقیت طرح اصلاح خطوط حمل و نقل شهر زنجان در گرو همکاری مردم و رانندگان است، زیرا تحقق این مهم چشم انداز بهتری را برای اجرای برنامه های مختلف فراهم می کند.

مسیح الله معصومی شامگاه دوشنبه در جمع رانندگان و موضوع اصلاح خطوط حمل ونقل شهر زنجان افزود: برای اجرای طرح جدید اتوبوسرانی زنجان ۲ راه بیشتر وجود ندارد که یا باید همین شیوه سنتی را ادامه داد که هم نارضایتی راننده، شهروندان و شهرداری را به دنبال دارد و حتی وضعیت کنونی در امد حاصل از آن کفاف هزینه های رانندگان را نمی دهد.

وی اظهار داشت: این موضوع و ادامه این روند بزرگترین آسیب را به سامانه حمل و نقل درونشهری زنجان وارد می کند و به دنبال آن معضلات به مراتب بدتری بووجود می اورد.

این مسئول ادامه داد: در این میان شهروندان از نظم و نظافت حوزه اتوبوسرانی شاکی هستند و باتمامی مشکلات این بخش، مردم و مسولان شهرداری را متولی امور حمل و نقل ترافیک می دانند.

شهردار زنجان ادامه داد: برای کاهش نارضایتی ها و شکایات باید تغییر و تحولی را در حوزه حمل و نقل عمومی ایجاد کرد و بهترین کار در این حوزه این است که باید هسته مرکزی را ار خودروهای شخصی خالی کرد و به این بخش بهای بیشتری باید داد و بر این مبنا شهرداری، شورای شهر، شهرداری و پلیس راهور بر اجرای این مهم راسخ هستند.

وی اضافه کرد: خوشبختانه طی نشست های انجام گرفته سازمان حمل نقل با نمایندگان اتوبوسرانی برای تبیین این موضوع مهم با هدف کاهش ترافیک از هسته مرکزی اصلاح خطوط اتوبوسرانی در سه نقطه شهر انجام می گیرد و مردم از شهرک های مختلف در لایه های نزدیک شهر پیاده و در مسیر خلوت و ویژه با کرایه مناسب تر به هسته مرکزی شهر منتقل خواهند شد.

معصومی افزود: شهرداری برای رضایتمدی رانندگان نسبت به خرید خدمت در هسته مرکزی شهر و بخشی دیگر را یارانه پرداخت خواهد کرد، هر چند در چند روز اول طرح اشکالاتی داشته اما همکاری این صنف سهم بسزایی در ترغیب مردم به استفاده از حمل و نقل عمومی درارد.

وی اظهار داشت: خطوط اتوبوسرانی زنجان در سه نقطه شهر با رنگ های مختلفی تعیین شده و رانندگان با روحیه گشاده ای نسبت به مشکلات، سوالات بوجود آمده از سوی شهروندان پاسخگو باشند با این کار مردم احساس می کنند که این تغییر به نفع انان و توسعه حمل و نقل درونشهری و تردد بهتر است.

شهردار زنجان خاطر نشان کرد: اصلاح خطوط اتوبوسرانی به تدریج نهادینه خواهد شد و مجموعه مدیریت شهری و پلیس راهور نیز قول مساعد همکاری داده تا این طرح به نحو مطلوب در شهر اجرایی شود و امیدواریم این مهم محقق شود.

۹۶۴۶/‏۸۰۶۸

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اجتماعی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


زشتی 9 ملکه زیبایی جهان بدون آرایش ! + عکس های قبل و بعد از مسابقه