کانون وکلای فلسطین: علیه شرکت کنندگان در نشست منامه اقامه دعوا می کنیم


کانون وکلای فلسطین:  علیه شرکت کنندگان در نشست منامه اقامه دعوا می کنیم

تهران - ایرنا - کانون وکلای فلسطین روز سه شنبه اعلام کرد که این نهاد حقوقی قصد دارد در محافل بین المللی علیه شرکت کنندگان در نشست اقتصادی منامه که به عنوان گام اول «معامله قرن» آمریکا برای پایان دادن یکطرفه به قضیه فلسطین برگزار می شود، اقامه دعوی کند.

به گزارش روزنامه القدس العربی، «جواد عبیدات» رییس کانون وکلای فلسطین گفت: قرار است گروهی از وکیلان زبده فلسطینی علیه شرکت کنندگان در نشست منامه به اتهام تعرض به امنیت بین الملل طرح شکایت کنند.

وی افزود: اتحادیه وکلای کشورهای عربی هم اعلام کرده است که تا پایان نشست و اعلام نتایج حاصل از آن منتظر می ماند و چناچه خروجی نشست با قطعنامه های سازمان ملل در تعارض باشد، اقدامات لازم قانونی انجام خواهد شد

نشست منامه به عنوان گام اول و فاز اقتصادی طرح آمریکایی «معامله قرن» قرار است امروز و فردا در بحرین برگزار شود.

کارشناسان نشست منامه را زمینه ساز اجرای طرح "دونالد ترامپ" رئیس جمهوری آمریکا برای حل یکطرفه ماجرای فلسطین می دانند که از سوی "جرد کوشنر" داماد و مشاورش برای اجرایی شدن پیگیری می شود. این طرح با واکنش شدید مسلمانان و فلسطینیان رو به رو شده و تنش و درگیری با نظامیان رژیم صهیونیستی را در فلسطین از جمله نوار غزه افزایش داده است.

طرح معامله قرن که «دونالد ترامپ» رئیس جمهوری آمریکا آن را طراحی کرده مبتنی بر واگذاری نیمی از کرانه باختری و بخشی از بیت‌المقدس شرقی به رژیم صهیونیستی است و در مقابل، این رژیم با تشکیل کشور مستقل فلسطینی در نیمه دیگر کرانه باختری و نوار غزه موافقت می کند و شهر ابودیس به جای بیت المقدس به عنوان پایتخت فلسطین درنظر گرفته خواهد شد.

این طرح همچنین شامل چشم پوشی فلسطینی‌ها از حق بازگشت به سرزمین خود است که طبق قطعنامه ۱۹۴ شورای امنیت سازمان ملل به رسمیت شناخته شده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه حقوقی و قضایی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


چهره واقعی اوس غلام ”نون خ” با استایلی شیک و امروزی رو دیده بودین ؟!