سقوط شدید قیمت شاسی بلند های کیا و هیوندای در بازار خودرو


سقوط  شدید  قیمت  شاسی  بلند های کیا  و هیوندای  در بازار  خودرو

کاهش تقاضا در بازار خودروهای وارداتی در کنار ترخیص خودروها از گمرک زمینه کاهش قیمت این خودروها را فراهم کرد.

به گزارش سرویس اقتصادی جام نیـوز، اگر سری به بازار خودروهای وارداتی بزنیم مشاهده می شود قیمت‌ها در این بازار همچنان نوسانی است. در حالی که برخی خودروها در این بازار کاهش بیش از صد میلیون تومانی را تجربه کرده‌اند، شاهد هستیم که قیمت برخی محصولات افزایش یافته است.

با این حال کاهش قیمت بسیاری از خودروها محسوس است. به ویژه در گروه کیا و هیوندایکه محصولات وارداتی پرتقاضا به حساب می آیند.فعالان بازار دلیل این نوسان قیمتی را بیش از آنکه ناشی از ترخیص خودروهای وارداتی رسوب کرده در گمرک بدانند در ترکیدن حباب قیمتی ایجاد شده از ابتدای سال جاری جست‌وجو می‌کنند.

حال به بررسی قیمت‌ها در بازار می‌پردازیم. سوناتا هیبرید، در حال حاضر با قیمت ۸۰۰ میلیون تومان از سوی فروشندگان عرضه می‌شود.سانتافه با قیمت ۸۴۰ میلیون تومان عرضه می شود. این خودرو یک ماه قبل از یک میلیارد تومان نیز فراتر رفته بود. خودرو توسان هم با قیمت ۸۳۵ میلیون تومان در بازار موجود است. النترا نیز ۵۲۰ میلیون تومان از سوی فروشندگان به خریداران عرضه می‌شود.

در خانواده کیا هم خودروی سورنتوی صفر که در بازار کمتر یافت می‌شود، با قیمت ۸۵۰ میلیون تومان عرضه می‌شود. قیمت این خودرو چندی پیش از یک میلیارد تومان هم گذشته بود و فروشندگان با دریافت یک میلیارد و ۳۰ میلیون تومان، این خودرو را در اختیار خریداران قرار می‌دادند.

کیا اسپورتیج و سراتو نیز به ترتیب با قیمت‌های ۷۸۰ میلیون و ۴۱۵ میلیون تومان فروخته می‌شود. اپتیما ۶۶۵ میلیون تومان و تالیسمان محصول شرکت رنو با قیمت ۶۴۰ میلیون تومان و کولیوس دیگر محصول این برند فرانسوی قیمت ۸۸۰ میلیون تومان را تجربه کرده‌اند. لکسوس NX نیز که پیش‌تر با قیمت یک میلیارد و ۶۵۰ میلیون تومان قابل‌خریداری بود، در حال حاضر قیمتی معادل یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان دارد. نیسانجوک نیز در حال حاضر با قیمت ۶۵۰ میلیون تومان در بازار خرید و فروشمی‌شود. تیگوان محصول فولکس واگن نیز این روزها با قیمت یک میلیارد و ۴۰ میلیون قابل خریداری است.

خودروتک

2025

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اقتصادی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


جملات و متن تبریک روز جهانی خلبان به همسرم و عشقم + عکس نوشته و استوری