هفده درصد جمعیت اصفهان کارت ملی هوشمند نگرفتند


هفده درصد جمعیت اصفهان کارت ملی هوشمند نگرفتند

اصفهان- ایرنا- مدیرکل ثبت احوال اصفهان با اشاره به فاقد اعتبار بودن کارت ملی قدیمی، گفت: هفده درصد جمعیت واجد شرایط این استان هنوز برای دریافت کارت ملی هوشمند اقدام نکردند.

حسین غفرانی روز شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: چهار میلیون نفر از جمعیت استان باید برای دریافت کارت ملی هوشمند اقدام کنند که تاکنون افزون بر سه میلیون و ۳۵۰ هزار نفر برای این مهم اقدام کرده اند.

وی بیان کرد: کارت ملی قبلی اعتبار ندارد و مستند برای دریافت خدمات از نهادهای خدماتی و دولتی نیست و باید برای دریافت کارت ملی هوشمند اقدام کنند.

مدیرکل ثبت احوال اصفهان با بیان اینکه سرعت العمل برای صدور این کارت‌ها وجود دارد، تصریح کرد: مشکلی در تأمین کارت و صدور آن وجود ندارد و با مراجعه افراد به شرکت پست و ثبت احوال قادر به دریافت این خدمات در کمترین زمان خواهند بود.

وی با اشاره به برگزاری انتخابات مجلس شورای اسلامی در روزهای پایانی سال، خاطرنشان کرد: تصمیم گیری برای اخذ رأی با استفاده از کارت ملی جدید هنوز انجام نشده و منتظر دستورالعمل‌های کشوری هستیم.

هم اکنون کارت هوشمند ملی برای افرادی که به سن ۱۵ سالگی رسیدند صادر می‌شود و جمعیت بالای ۱۵ سال استان اصفهان افزون بر چهار میلیون نفر است.

استان اصفهان افزون بر پنج میلیون نفر جمعیت دارد.

کارت هوشمند ملی با سه کاربرد اصلی شناسایی، تصدیق هویت و امضای دیجیتال، این امکان را فراهم می‌کند تا از آن به عنوان یک ابزار چند منظوره استفاده شود.

استان افزون بر پنج میلیونی نفری اصفهان با ۶.۴ جمعیت کل کشور سومین استان پرجمعیت است.

بر اساس اعلام سازمان ثبت احوال کشور از ابتدای طرح صدور کارت ملی هوشمند، ۴۷ میلیون ایرانی ثبت نام و تاکنون افزون بر ۴۴ میلیون نفر کارت هوشمند ملی دریافت کرده اند.

۷۱۳۱/‏۶۰۲۶/‏


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز


انفجار در کارگاه جوشکاری روستای اردیب خور یک کشته بر جا گذاشت