ایران در زیرساخت های اقتصادی از 150 کشور جهان جلو است


ایران در زیرساخت های اقتصادی از 150 کشور جهان جلو است

کرمان - ایرنا - خطیب جمعه تهران گفت : براساس آمارها و شاخص های بین المللی در زیرساخت های اقتصادی از 150 کشور جهان جلو هستیم و این زیرساخت ها مهمترین اهرم برای خلق اقتصاد بزرگ بشمار می رود که باید برنامه ریزان اقتصادی به آن توجه جدی داشته باشند.

به گزارش ایرنا، حجت الاسلام سید محمد حسن ابوترابی فرد شامگاه جمعه در آیین گرامیداشت شهدای روحانی در حسینیه ثارالله علی آباد شهید کشکوئیه رفسنجان ضمن تسلیت به مناسبت شهادت امام صادق (ع) افزود: شما ببینید در چهار دهه پیروزی انقلاب اسلامی به چه عزتی رسیدیم با اینکه در شاخص های اقتصاد کلان مشکلاتی داریم و از تورم، نرخ رشد تولید ناخالص داخلی و نرخ بیکاری، ضریب اشتغال و کاهش ارزش پول ملی رنج می بریم اما در همه حوزه ها سرمایه کلانی در دست ملت ایران است و این سرمایه ها زمینه خلق قدرت برای ملت ایران است.

حجت الاسلام ابوترابی فرد تصریح کرد: زیرساخت های کشور ایران هنگام پیروزی انقلاب از جمله زیرساخت های ریلی و جاده ها، بنادر و فرودگاه، خطوط زمینی و هوایی کم بود و امروز در این زمینه ها تحول عظیمی خلق شده است.

وی ادامه داد: ما در شاخص توسعه نیروی انسانی امروز مقام اول دنیا را داریم و چین مقام بعد از ایران را دارد این امنیت و رشد علمی کشور، وحدت و یکپارچگی، انسجام ملی و مردم سالاری دینی سرمایه های بزرگی است و مهم تر آنکه این استقلال مثال زدنی دستاورد خون شهداست و هر ملتی اگر چنین سرمایه های گرانبها را در اختیار داشته باشد به سرعت قله های قدرت در دنیا و آخرت را می پیماید.

خطیب جمعه تهران خطاب به همه اقشار جامعه از جمله حوزویان، دانشگاهیان، کشاورزان و صنعتگران اظهار داشت: اقتصاد دانش بنیان مبتنی بر علم را تجربه کنید باید به اقتصاد برتر منطقه و قاره آسیا تبدیل بشویم در ایران نباید سخنی از فقر و پریشانی باشد و این به دست جوانان، حوزویان، کشاورزان و آحاد ملت محقق خواهد شد.

حجت الاسلام ابوترابی فرد در بخش دیگری از سخنانش به واقعه انکارناپذیر مرگ اشاره و بیان کرد: یکی از واقعیت های عالم دنیا که در تحقق آن هیچ شکی وجود ندارد واقعیت مرگ است؛ در قرآن آمده است که هر لحظه مرگ و حیات، تغییر، تحول و دگرگونی است، لذا عالم دنیا یعنی عالم مرگ و حیات، هر کجا قرار بگیرید آنجا مرگی است اگر مرگی نباشد حیاتی نیست.

وی ادامه داد: علاوه بر آن عارضه حاکم بر عالم ماده؛ موجوداتی که از حیات حیوانی برخوردارند مرگ دیگری را تجربه می کنند و آن مرگجدایی روح از جسم است لحظه جدایی روح از جسم از نگاه ما مرگ تعبیر می شود.

حجت الاسلام ابوترابی فرد خاطرنشان کرد: تمام پدیده هایی که از حیات حیوانی برخوردارند این مرگ را جدایی روح از جسم را تجربه می دانند به تعبیر قرآن آن را (مرگ را) می چشند؛ امام علی (ع) می فرماید: من یقینی را ندیدم که در آن هیچ تردیدی وجود نداشته باشد اما بسیار شبیه است به تشبیهی که در آن یقیتی نیست مگر مرگ یعنی با آنکه می دانیم روح از جسم فاصله می گیرد گویا هیچ باوری به مرگ نداریم و عموم افراد و بشر در حال گریز از مرگند و از ملاقات و نام او می گریزند اماده چشیدن مرگ نیستند.

حجت الاسلام ابوترابی فرد بیان کرد: در برابر این مرگ مرگ دومی را می شناسیم که انسان شایسته مشتاق ملاقات ملک الموت و جدایی روح از بدن است؛ انسان های کامل مانند میوه رسیده اند انسان های تربیت شده به ملاقات مرگ می روند به استقبال شهادت می شتابند و از شهادت نمی هراسند.

وی گفت: شهید حسین سلیمی، شهید مهدی درویشی و دیگر طلبه های جوان و پاک، آماده مهاجرت الی الله بودند؛ اسلام با این مکتب امروز زنده و بالنده است امروز یمن راه این شهیدان را برگزیده است امروز سلحشوران فلسطین و غزه و قهرمانان لبنان در این راه گام بر می دارند و حزب الله عزت آفرین مهاجر و مجاهد فی سبیل الله اند، حشد الشعبی عراق، جوانان رزمنده عراق، نیروهای مسلح و بسیجی سوریه مهاجر و مجاهد فی سبیل الله اند که زمینه شکست سیاست های آمریکا را در منطقه فراهم آورده اند و هر روز جبهه مقاومت به پیروزی بزرگی دست می یابد و مزدوران فاقد شخصیت آمریکا سنگری را از دست می دهند.

حجت الاسلام ابوترابی فرد گفت: ایمان، مجاهدت و مهاجرت به جبهه های نبرد رمز موفقیت شهدا است اگر شهدا نبودند ما این امنیت و اقتدار را نداشتیم؛ این پدافند هوایی و موشک های اقتدارآفرینی که پرنده پیچیده ارتش مزدور آمریکا را تا ۶۰ هزار و ۹۰ هزار بار هدف گیری می کنند در اختیار نداشتیم، اگر شهدا نبودند امروز در محضر رهبر شجاع و مقتدر و هوشمند نبودیم، در خوزستان و خاک ارزشمند ایران جان را فدا کردند.

وی یاد شهید سعید بیاضی زاده از انار را گرامیداشت و گفت: در جوار حرم مطهر حضرت زینب به ملاقات خدا شتافت؛ سنگدلان بی رحم به نوامیس خواهران اهل کتاب ما چه تجاوزهایی کردند، صدها جوان را در موصل سر بریدند، کشور سوریه را به خاک و خون کشیدند اگر مدافعان حرم نبودند امروز از حرم اباعبدلله و زینب (س) نام و نشانی نبود.

۷۴۳۳ / ۵۰۵۴

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کرمان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


رسوایی اخلاقی بازیگر زن سریال جومونگ 3