عضو شورای شهر خوانسار به حکم شورای حل اختلاف سلب عضویت شد


عضو شورای شهر خوانسار به حکم شورای حل اختلاف سلب عضویت شد

اصفهان- ایرنا- فرماندار خوانسار گفت: یکی از اعضای شورای اسلامی شهر خوانسار، مرکز این شهرستان بر اساس حکم شورای حل اختلاف و رسیدگی به شکایات استان اصفهان، سلب عضویت شد.

منصور کمالی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این حکم به دنبال طرح شکایت‌هایی از سوی تعدادی از مردم و معتمدین به شورای حل اختلاف استان اصفهان مبنی بر انحراف از وظایف شورا صادر شد.

وی با بیان اینکه حکم مذکور بر اساس بند ۶ ماده ۹۲ قانون شوراهای اسلامی و بند چ ماده ۲ آئین نامه شوراها صادر شد، اظهار داشت: این حکم توسط چهار نفر حاضر از پنج نفر اعضای شورای حل اختلاف استان اصفهان صادر شده است.

کمالی با اشاره به اینکه این حکم در هفته نخست تیر امسال به شورای اسلامی شهر خوانسار ابلاغ شد، تصریح کرد: فردی که این شکایت علیه وی صورت گرفت دفاعیات خود را در چند صفحه مکتوب کرده بود و می‌تواند با طی فرایندهای قانونی نسبت به رأی صادره اعتراض کند.

وی تاکید کرد: لازم است پیگیری این موضوع به دور از هرگونه ایجاد تنش بلکه از مجرای قانونی باشد.

کمالی افزود: خانم نادری ادعا کرده فرصت دفاع نداشته در حالی که وقت کافی داشته و دفاعیات خود را در چند صفحه بود ارائه کرد.

وی ادامه داد: همچنین تاکنون اعضای شورای شهر موضعی در باره این حکم نگرفتهو اعتراض نکرده‌اند.

نماینده مردم گلپایگان و خوانسار در مجلس شورای اسلامی در خصوص سلب عضویت کتایون نادری عضو شورای شهر خوانسار گفت: بنده صلاحیت اظهار نظر در خصوص این موضوع را ندارم و آنچه مشخص است شکایتی انجام شد و در هیأت حل اختلاف استان مورد بررسی قرار گرفته و هیأت، رأی به وارد بودن شکایت داده است.
علی بختیار در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت: بنده حتی عضو هیأت حل اختلاف نیستم و دو نفر دیگر از نمایندگان مجلس استان در این هیأت عضو هستند و در اینگونه موارد همه قرائن و شواهد و دلایلی که در موضوع شکایت مطرح می‌شود مورد بررسی قرار می‌گیرد در پی آن رأی صادر می‌شود و اینگونه نیست که حاصل کار به گونه‌ای باشد که حقی از کسی ضایع شود.
بختیار خاطرنشان کرد: رسانه‌ی ایرنا یکی از رسانه‌های خوب و مطمئن است که می‌تواند اطلاع رسانی صحیحی در این زمینه داشته باشد و متأسفانه بعضی از رسانه‌ها به دور از تقوا و اینکه حتی کوچک‌ترین آگاهی نسبت به موضوع داشته باشند از جانب بنده اظهار نظر کرده‌اند که بدینوسیله تکذیب می‌کنم.
وی بیان داشت: بنده تاکنون هیچ‌گونه اظهار نظری در خصوص برکناری این عضو شورای شهر نداشته‌ام و اساساً این موضوع نمی‌تواند ارتباطی با حوزه کاری بنده داشته باشد.

کتایون نادری عضویت شورای شهر خوانسار گفت: روز چهارشنبه از سوی هیأت حل اختلاف استان اصفهان در کمال ناباوری حکمی به دست بنده رسید که بر اساس ماده ۹۲ بند ۶ از سلب عضویت برای باقیمانده زمان عضویت شورای شهر خوانسار حکایت داشت.
وی افزود: با توجه به اینکه بنده خانم هستم و آبروی بنده و خانواده ام بسیار مهم است سوالی از هیأت حل اختلاف شورای استان داشتم که سلب عضویت بنده را برای مردم شفاف سازی کنند.
تنها عضو خانم شورای شهر خوانسار اظهار داشت: امروزه عصر ارتباطات و فضای مجازی است و بنده هم در همین راستا و در حالی که اکثر مدیران و مسئولان شهرستان خوانسار عضو کانال تلگرامی من بودند با انعکاس نظرات مردمی بدون هیچ‌گونه توهین و افترایی، سعی در جهت انعکاس مشکلات و اطلاع رسانی به مسئولان در این زمینه را داشتم که این خود یکی از بهانه‌های سلب عضویت بنده از شورا بوده است.
وی با اشاره به طرح شکایت‌های بدون مستندات اساسی بیان داشت: بنده هیچ‌گونه پرونده قضائی و یا حکم قضائی که حمل بر محکومیتم باشد ندارم و شکایتهایی را هم که شده رأی بر برائت از طرف دستگاه قضائی صادر شده است و مستندات آن موجود است.
نادری افزود: حکم سلب عضویت برای کسانی صادر می‌شود که اختلاس و یا سو استفاده و یا هرگونه سو استفاده مالی و غیره در شورای شهر داشته باشند صادر می‌شود نه بر اساس اینکه به فرض اینکه بنده هم تخلفی انجام داده باشم که آن‌را هم نمی‌پذیرم و چنین چیزی نبوده، باید با تذکری این مشکل حل می‌شد نه اینکه تنها با ۱۵ دقیقه فرصت دفاع از خودم در طی جلسه حل اختلاف و تنها بر اساس همین زمان محدود تصمیم گیری کرده باشند و رأی به سلب عضویت داده باشند.
وی بیان داشت: در طرح مستنداتی که فرماندار خوانسار علیه بنده داشته است مستندات در زمان بسیار کوتاهی مورد بررسی قرار گرفته و شکایاتی که مورد استناد قرار گرفته است هیچ‌گونه پشتوانه قضائی نداشته و در هیچ مرجع قضائی مطرح نشد تا بنده بتوانم از خودم دفاع کنم و تنها شکایاتی است که صرفاً بعضی از ادارات علیه بنده به فرمانداری داشته‌اند.
وی از هیأت حل اختلاف شورای استان اصفهان خواست که برای مردم و شخص ایشان شفاف سازی شود که بند قانونی که به استناد آن حق عضویت بنده سلب شد شفاف سازی شود و باید مشخص شود که این رأی بر اساس کدام مستنندات بوده و یا بر اساس همان ۱۵ دقیقه فرصت طرح شکایت و دفاع بنده از خودم بوده است.

شورای اسلامی شهر خوانسار، مرکز شهرستان خوانسار پنج نفر عضو دارد.

شهرستان ۳۲ هزار نفری خوانسار در ۱۶۰ کیلومتری غرب استان اصفهان قرار دارد.

۳۰۱۱/‏۷۱۴۲/‏۶۰۲۶/‏


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

پیام فرماندار کاشان به مناسبت روز ارتش و چند خبر از منطقه شمال اصفهان