سوگواران امام صادق (ع) در تالش دسته عزاداری به راه انداختند


سوگواران امام صادق (ع) در تالش دسته عزاداری به راه انداختند

آستارا - ایرنا - ارادتمندان به اهل بیت پیامبر اسلام (ص) و عاشقان امام صادق (ع) در تالش در سالروز شهادت این امام همام، با راه اندازی دسته عزاداری در خیابان ها سوگواری کردند.

به گزارش خبرنگار ایرنا دسته عزاداری سالروز شهادت امام صادق (ع) در تالش، امروز شنبه از چهار راه سپاه تا مسجد امام صادق (ع) حرکت کرد و جمعی از مسئولان و مردم در قالب این دسته، به سینه زنی و عزاداری پرداختند.

آئین‌های سالروز شهادت صادق آل محمد (ع) از شب گذشته در مسجد امام جعفر صادق (ع) تالش با سخنرانی حجت الاسلام محمد امین نقدی امام جمعه این شهرستان و مداحی مداحان آغاز شد و همزمان با این ایام سوگواری، شهرداری تالش به فضاسازی و سیاه پوش کردن معابر و فضای عمومی شهر اقدام کرده و ایستگاه‌های صلواتی توزیع شربت نذری توسط هیأت‌های مذهبی در مسیر حرکت دسته عزاداری و مقابل مساجد دایر شده است.
در مساجد و حسینیه‌های شهرهای اسالم، لیسار، چوبر و حویق تالش نیز آئین‌های مشابهی به همین مناسبت برگزار شد و مردم و مسئولان با حضور در آنها، عشق و علاقه خود را به اولیای الهی نشان دادند.

شهرستان تالش با ۲۰۰ هزار نفر جمعیت در بخش‌های مرکزی، اسالم، حویق و کرگانرود در ۱۱۰ کیلومتری غرب مرکز استان گیلان واقع شده و حدود ۴۰ درصد جمعیت آن را اهل سنت تشکیل داده است.

۷۱۰۶ / ‏‬ ۷۱۲۴/‏۲۰۰۷/‏

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گیلان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فال روزانه دوشنبه 10 اردیبهشت 1403