وداع مردم دیار دارالمرحمه با شهدای گلگون کفن دفاع مقدس


وداع مردم دیار دارالمرحمه با شهدای گلگون کفن دفاع مقدس

سمنان- ایرنا- آئین وداع با چهار شهید گلگون کفن تازه تفحص شده دوران دفاع مقدس شامگاه شنبه همزمان با سالروز شهادت امام جعفر صادق(ع)، از میدان مادر به سمت مسجد المهدی (عج) سمنان در میان اجتماع باشکوه مردم دیار دارالمرحمه برگزار شد.

میدان مادر سمنان امشب افتخار غمخواری و میزبانی از ۲ شهید گمنام و ۲ شهیدجاویدالاثر تازه تفحص شده به نام‌های علی اکبر تشرعی و حسین امینیان از شهدای دوران دفاع مقدس را داشت و مردم ولایتمدار به همراه مسئولان و مدیران شهر، با شکوهی مثال زدنی در آئین وداع با شهدای تازه تفحص شده دوران دفاع مقدس، برگ زرینی در تاریخ شهر سمنان رقم زدند.
آحاد مردم شهر سمنان با گروه‌های سنی مختلف، از کودک گرفته تا پیرزن و پیرمرد عصا به دست و ولیچرنشین از میدان مادر با شکوه حضور خود در آئین وداع با شهدای تازه تفحص شده دفاع مقدس، بار دیگر با آرمان‌های انقلاب تجدید میثاق کردند و پیام همراهی و ایستادگی خود با نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران را به جهان مخابره کردند.
مردم دیار دارالمرحمه با حضور پرشور خود در آئین وداع با شهدای دفاع مقدس بار دیگر انزجار خود از دشمنان و بدخواهان میهن اسلامی را اعلام کردند و برای خون‌های بی دفاع ریخته شده در جنگ تحمیلی اشک ماتم ریختند و گاه بر بازگشت سرافرازانه فرزندان برومند این مرز و بوم بعد از گذشت ۳۷ سال به وطن اشک شوق ریختند.

امنیت کشور مرهون خون شهداست

برخی مردم سمنان در آئین وداع با شهدای تازه تفحص شده دوران دفاع مقدس در گفت و گو با ایرنا، اظهار داشتند: آسایش و امنیت امروز کشور به برکت خون شهداست و جوانان امروز باید قدر این امنیت را بدانند و با پایبندی به احکام اسلامی راه شهدا را ادامه دهند.

فاطمه طاهری یکی از مادرانی که کودکی با لباس سفید و پیشانی بند یا حسین (ع) در آغوش داشت در گفت و گو با ایرنا ابراز داشت: شهدا، انسان‌های والایی هستند که از هرچیزی که بوی تعلق‌های دنیوی می‌دهد دست کشیدند و برای آرامش امروز کشور از جان خود گذشتند.

وی ادامه داد: امروز بر هر ایرانی واجب است با پیروی از فرموده‌های مقام معظم رهبری، ایستادگی، مقاومت، حفظ حجاب و عفاف خود از پایمال شدن خون شهدا جلوگیری کند.
این مادر فرهنگی با نگاهی پر از اشک و مهر به کودکش ابراز داشت: من حس مادری را به خوبی درک می‌کنم و طاقت لحظه‌ای دوری از فرزندم را ندارم، اما مادران در گذشته به خاطر حفظ اقتدار، سرافرازی، سربلندی و عزتمندی کشور خود را از احساس زیبای مادر بودن محروم کردند و اکنون وداع با شهدای تازه تفحص شده دفاع مقدس در میدان مادر احساس غریبی به وجودم می‌اندازد.
وی یادآور شد: امروز من به همراه دیگر هم وطنان در آئین وداع حضور داریم تا به دشمنان و بدخواهان نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران بگوییم، هنوز پای آرمان‌ها و ارزش‌های انقلاب ایستاده‌ایم، اجازه دست درازی به خاک وطن نمی‌دهیم و اگر لازم باشد بازهم خون می‌دهیم.
این مادر فرهنگی تصریح کرد: دشمنان، با انتشار بذر ناامیدی و بی اعتمادی در جامعه به دنبال پایمال کردن خون شهدا هستند، اما باید بدانند این تنها یک رویاست و حضور باشکوه مردم در آئین وداع با فرزندان برومند این مرز و بوم که ۳۷ سال پیش برای دفاع از خاک وطن جان خود را فدا کردند، گواه این ادعاست.

شکوه حضور مردم در آئین وداع با شهدا مثال زدنی است
فرماندار سمنان در حاشیه این آئین گفت: شهدا برای دفاع از خاک وطن در برابر متجاوزان و ستمگران زمان از بالاترین دارایی یعنی جان خود گذشتند و اکنون بعد از ۳۷ سال پیکر مطهر شهدای گمنام به وطن بازگشته است و حضور پرشور و پررنگ مردم سمنان در آئین وداع این شهدای گرانقدر ستودنی و به منزله تجدید میثاق با آرمان‌های انقلاب است.
سید عباس دانایی در گفت و گو با ایرنا، با بیان اینکه شهدا چراغ راه حرکت در مسیر کمال و تعالی هستند، افزود: سمنان همزمان با سالروز شهادت امام جعفر صادق (ع) با هدف زنده نگه داشتن یاد و نام شهدا و الگوسازی از شخصیت و سیره شهدا، میزبان شهدای جلیل القدر دفاع مقدس است.
وی با بیان اینکه رمز ماندگاری انقلاب جانفشانی شهداست، ادامه داد: شهدا با خون خود درس ایثار و از خود گذشتگی را به جوانان آموختند.
فرماندار سمنان اظهار داشت: اکنون جوانان با گام برداشتن در مسیر انقلاب همراه با نشاط و امید، ادامه دهنده راه شهدا هستند.

شهدا رمز ماندگاری انقلاب
رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان سمنان گفت: شهادت رمز پیروزی و جاودانه ماندن انقلاب و نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران است و شهید زنده جاویدی است که با نثار خون خود نهال انقلاب را آبیاری می‌کند.
حجت الاسلام غلامرضا قندهاری در گفت و گو با ایرنا ابراز داشت: ثبات و آرامش مثال زدنی کشور، مرهون خون پاک شهداست.
وی ادامه داد: مردم ولایت مدار سمنان با حضور معنوی، گسترده، پرشور و آگاهانه خود در آئین وداع با شهید، در زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهیدان نقش آفرینی کردند.
رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان سمنان گفت: مردم سمنان با حضور پرشور خود در آئین وداع با شهدای دفاع مقدس، پیام ایستادگی، مقاومت و تداوم راه شهدا را دشمنان گوشزد کردند.
وی ابراز داشت: ۲ شهید گمنام در بوستان کوهستان سمنان و شهید تازه تفحص شده شهید علی اکبر تشرعی در گلزار شهدای امامزاده علی ابن اشرف (ع) به خاک سپرده می‌شود.

تشییع شهدای گمنام در بوستان کوهستان سمنان

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان سمنان ابراز داشت: آئین تشییع و تدفین شهدا ساعت هشت و ۳۰ دقیقه صبح روز یکشنبه نهم تیر در پارک کوهستان برگزار می‌شود و مراسم یادبود نیز همان روز بعد از نماز مغرب وعشاء در مسجد محمد رسول الله (ص) شهرک روزیه برگزار خواهد شد.
رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان سمنان گفت: آئین تشییع پیکر مطهر شهید علی اکبر تشرعی روز یکشنبه نهم تیرماه سالجاری در آستان مقدس امامزاده علی ابن اشرف (ع) برگزار می‌شود و آئین گرامیداشت شهید نیز در همان شب همراه با نماز مغرب و عشا در آستانه امامزاده علی ابن اشرف (ع) برگزار خواهد شد.
وی یادآور شد: آئین سوم و هفتم شهید پنجشنبه سیزدهم تیر سالجاری همراه با نماز مغرب و عشاء در آستان امامزاده علی ابن اشرف (ع) برگزار خواهد شد.
شهید تشرعی یکی از شهدای دفاع مقدس بعد از ۳۷ سال در عملیات تفحص شناسایی و به زادگاهش در شهر سمنان باز می‌گردد.
شهید تشرعی فرزند محمد در یکم آبان ۱۳۴۰ در شهرستان سمنان دیده به جهان گشود و در بیست و پنجم دی ۱۳۶۱ در حالی که ۲۱ سال بیشتر سن نداشت در عملیات محرم و در منطقه عین‌خوش جاویدالاثر شده بود.

شهید حسین امینیان فرزند محمد متولد بیستم بهمن ۱۳۴۳ در شهرستان شاهرود متولد شد و در بیست و ششم تیر ۱۳۶۱ در عملیات رمضان در منطقه شلمچه به خیل دوستان شهیدش پیوست، امشب پس از آئین وداع پیکر مطهرش به زادگاهش شاهرود اعزام می‌شود.
استان سمنان سه هزار شهید تقدیم نظام جمهوری اسلامی کرده است.

۷۴۰۸/‏ ۷۳۴۲


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

سردرب خانه‌های قدیمی میراث فراموش شده معماری قومسی