سومین «قرار هشتم» خادمیاران رضوی در میبد برگزار شد


سومین «قرار هشتم» خادمیاران رضوی در میبد برگزار شد

یزد- ایرنا- سومین «قرار هشتم» خادمیاران رضوی، شنبه شب در مصلی آیت الله اعرافی میبد برگزار شد.

مسئول آی تی خادمیاری رضوی میبد در حاشیه این مراسم به ایرنا گفت: با توجه به شروع طرح خادمیاری رضوی از حدود ۲ سال پیش در سطح استان های کشور، افراد علاقه مند به داشتن شیفت خادمی در حرم رضوی در سامانه خادمان رضوی ثبت نام می کنند و ۲ ماه بعد پیامی مبنی بر شرکت در چهار کلاس مقدماتی در سطح شهرستان ها دریافت می کنند.

جلال یزدی افزود: افراد بعد از شرکت در کلاس های شهرستانی در یک کلاس هم که در سطح استان در حدود چهار ساعت برگزار می شود شرکت کرده و سپس آزمون می دهند.

وی ادامه داد: افراد با انتخاب عرصه های فعالیت که ۶ عرصه عمومی و ۲۵ حوزه اختصاصی است و هر کدام نیز زیر شاخه هایی دارند به محرومیت زدایی از محرومین جامعه در حوزه های مختلف رسیدگی به نیازمندان نظیر درمانی، خدماتی، آموزشی و… می پردازند.

مسنول آی تی خادمیاری رضوی میبد تصریح کرد: پس از پذیرش فعالیت های انجام شده افراد به دنبال تحقیقات میدانی یک روز شیفت های مختلف خادمی حدود ۶ ساعت در حرم مطهر رضوی برای افرادی که پذیرش می شوند در نظر گرفته می شود.

وی تعداد ثبت شدگان میبدی درسامانه خادمیاری را یک هزار و ۲۶۰ نفر برشمرد که از این تعداد افراد ۹۱۰ نفر آموزش دیده اند و ۲۲۰ نیز به حرم حضرت امام رضا (ع) مشرف شده و لباس خادمیاری مزین به آرم حرم رضوی دریافت کرده و در حال خدمت گذاری می باشند.

مسنول آی تی خادمیاری رضوی میبد یادآور شد: هشتم هر ماه نیز «قرار هشتم» خادمیاران رضوی در سطح شهرستان برگزار می شود که باید افرادی که در سامانه ثبت نام کرده اند در آن شرکت می کنند.

وی با اشاره اینکه حدود ۱۵ نفر در حوزه آی تی و ثبت نام خادمیاران و هشت نفر نیز در ستاد فعالیت دارند افزود: افراد به نسبت شرکت در کلاس ها و دیدن آموزش های آنلاین و انجام جشنواره خدمت و حضور درعرصه های مختلف خدمت می توانند تا ۱۸ شیف در حرم مطهر داشته باشند.

مرکز شهرستان ۱۰۴ هزار نفری میبد در ۵۰ کیلومتری شمال غرب شهر یزد مرکز این استان قرار دارد.

۹۹۳۴/‏‬ ۶۱۹۷

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه یزد

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


واکنش تند مرکز پژوهش‌های مجلس در رسانه دولت!/چرا قیمت دلار را بین 65 تا 75 هزار تومان ن...